Škorić, Milica

Link to this page

Authority KeyName Variants
76fd832d-e117-4c1b-b21a-f44182a9a3ff
  • Škorić, Milica (1)
Projects
No records found.

Author's Bibliography

Реформа сектора безбедности у Србији: домети и ограничења демократског управљања полицијом

Mitrović, Sava; Škorić, Milica

(Београд : Институт за политичке студије, 2022)

TY  - JOUR
AU  - Mitrović, Sava
AU  - Škorić, Milica
PY  - 2022
UR  - http://rfpn.fpn.bg.ac.rs/handle/123456789/1224
AB  - У овом раду, аутори представљају најзначајније домете реформе полиције у Србији, оцењују ниво демократског управљања полицијом, али и изазове и ограничења са којима се ова реформа сусреће. Анализа обухвата период од почетка реформе након 5. октобра 2000. године до данас, а за циљ има да пружи одговор на питање: „колико је успешно спроведена реформа полиције у Србији?”. Користећи петодимензионални модел демократског управљања сектором безбедности, аутори анализирају пет кључних области реформе, подржавајући своје наводе релевантном литературом и истраживањима. Пружајући најпре увид у правни оквир и поштовање људских права од стране полиције, а потом анализирајући ефективност интерне и екстерне контроле, као и постигнут ниво транспарентности и репрезентативности полиције, аутори указују на мањкавости досадашње реформе. У закључку се истиче да је демократско управљање сектором безбедности у пракси наишло на бројне проблеме, те да након више од две деценије реформа полиција није дала очекиване резултате. За демократско управљање полицијом, неопходан је снажан парламент вољан да контролише њен рад, независни државни органи који су у стању да успоставе надзор над деловањем полиције, али и воља унутар МУП-а за репрезентативношћу и благовременом обавештавању јавности о свом раду.
AB  - In this paper, the authors present the most significant achievements of Serbian police reform, assess the level of democratic police management, as well as the challenges and limitations that 
this reform is facing. The analysis covers the period from the beginning of the reform, i.e. from 5th October 2000, until today, with the aim to answer the question of how successfully the police reform has been implemented in Serbia. Strengthening their claims with relevant literature and research, the authors examine five key areas of reform by using a five-dimensional model of democratic security sector governance. The authors identify the shortcomings of the reform by first providing insight into the legal framework and respect for human rights by the police, and by analysing the effectiveness of internal and external control, as well as the achieved level of transparency and representativeness of the police. Positive progress has been made in the area of representativeness, particularly in the integration of women into the police, though there are serious issues with their progress in the service. Despite being formally well regulated, transparency is insufficiently proactive and citizens-friendly, as evidenced by an examination of documents and sessions of the relevant parliamentary committee. In conclusion, the authors note that democratic security sector governance has encountered numerous problems in practice, and that police reform has not yielded the expected results after more than two decades. A strong Parliament willing to control the police, independent bodies capable of overseeing their activities, also a willingness within the Ministry of Interior to achieve representativeness and proactive public informing about its work, are required for democratic police governance.
PB  - Београд : Институт за политичке студије
T2  - Политичка ревија
T1  - Реформа сектора безбедности у Србији: домети и ограничења демократског управљања полицијом
T1  - Security sector reform in Serbia: scope and limitations of democratic police governance
EP  - 165
IS  - 3
SP  - 143
VL  - 73
DO  - 10.22182/pr.7332022.7
ER  - 
@article{
author = "Mitrović, Sava and Škorić, Milica",
year = "2022",
abstract = "У овом раду, аутори представљају најзначајније домете реформе полиције у Србији, оцењују ниво демократског управљања полицијом, али и изазове и ограничења са којима се ова реформа сусреће. Анализа обухвата период од почетка реформе након 5. октобра 2000. године до данас, а за циљ има да пружи одговор на питање: „колико је успешно спроведена реформа полиције у Србији?”. Користећи петодимензионални модел демократског управљања сектором безбедности, аутори анализирају пет кључних области реформе, подржавајући своје наводе релевантном литературом и истраживањима. Пружајући најпре увид у правни оквир и поштовање људских права од стране полиције, а потом анализирајући ефективност интерне и екстерне контроле, као и постигнут ниво транспарентности и репрезентативности полиције, аутори указују на мањкавости досадашње реформе. У закључку се истиче да је демократско управљање сектором безбедности у пракси наишло на бројне проблеме, те да након више од две деценије реформа полиција није дала очекиване резултате. За демократско управљање полицијом, неопходан је снажан парламент вољан да контролише њен рад, независни државни органи који су у стању да успоставе надзор над деловањем полиције, али и воља унутар МУП-а за репрезентативношћу и благовременом обавештавању јавности о свом раду., In this paper, the authors present the most significant achievements of Serbian police reform, assess the level of democratic police management, as well as the challenges and limitations that 
this reform is facing. The analysis covers the period from the beginning of the reform, i.e. from 5th October 2000, until today, with the aim to answer the question of how successfully the police reform has been implemented in Serbia. Strengthening their claims with relevant literature and research, the authors examine five key areas of reform by using a five-dimensional model of democratic security sector governance. The authors identify the shortcomings of the reform by first providing insight into the legal framework and respect for human rights by the police, and by analysing the effectiveness of internal and external control, as well as the achieved level of transparency and representativeness of the police. Positive progress has been made in the area of representativeness, particularly in the integration of women into the police, though there are serious issues with their progress in the service. Despite being formally well regulated, transparency is insufficiently proactive and citizens-friendly, as evidenced by an examination of documents and sessions of the relevant parliamentary committee. In conclusion, the authors note that democratic security sector governance has encountered numerous problems in practice, and that police reform has not yielded the expected results after more than two decades. A strong Parliament willing to control the police, independent bodies capable of overseeing their activities, also a willingness within the Ministry of Interior to achieve representativeness and proactive public informing about its work, are required for democratic police governance.",
publisher = "Београд : Институт за политичке студије",
journal = "Политичка ревија",
title = "Реформа сектора безбедности у Србији: домети и ограничења демократског управљања полицијом, Security sector reform in Serbia: scope and limitations of democratic police governance",
pages = "165-143",
number = "3",
volume = "73",
doi = "10.22182/pr.7332022.7"
}
Mitrović, S.,& Škorić, M.. (2022). Реформа сектора безбедности у Србији: домети и ограничења демократског управљања полицијом. in Политичка ревија
Београд : Институт за политичке студије., 73(3), 143-165.
https://doi.org/10.22182/pr.7332022.7
Mitrović S, Škorić M. Реформа сектора безбедности у Србији: домети и ограничења демократског управљања полицијом. in Политичка ревија. 2022;73(3):143-165.
doi:10.22182/pr.7332022.7 .
Mitrović, Sava, Škorić, Milica, "Реформа сектора безбедности у Србији: домети и ограничења демократског управљања полицијом" in Политичка ревија, 73, no. 3 (2022):143-165,
https://doi.org/10.22182/pr.7332022.7 . .