Džamonja-Ignjatović, Tamara

Link to this page

Authority KeyName Variants
oricd::0000-0002-4953-7242
  • Džamonja-Ignjatović, Tamara (3)
Projects

Author's Bibliography

Iskustvo i percepcije rodne diskriminacije u porоdici: Efekti po bazično samopoštovanje i strategije suočavanja

Mijatović, Katarina; Jakšić, Ivana M.; Džamonja-Ignjatović, Tamara

(Beograd : Centar za etnološka i antropološka istraživanja (CEAI) Filozofskog fakulteta Univerziteta u Beogradu, 2020)

TY  - JOUR
AU  - Mijatović, Katarina
AU  - Jakšić, Ivana M.
AU  - Džamonja-Ignjatović, Tamara
PY  - 2020
UR  - http://rfpn.fpn.bg.ac.rs/handle/123456789/1069
AB  - Iako se žene u Srbiji i dalje suočavaju s različitim oblicima diskriminacije
u porodičnim i partnerskim odnosima, one sebe retko opažaju kao žrtve takvog postupanja. Umanjivanje opažene rodne diskriminacije pomaže da kratkoročno očuvaju
pozitivnu sliku o sebi, ali ih istovremeno sprečava da reaguju na činove diskriminacije
i dugoročno zaštite svoju psihološku dobrobit. Stoga u ovom radu ispitujemo diskrepanciju između ličnih iskustava i subjektivnog opažanja rodne diskriminacije u porodičnim i partnerskim odnosima, kao i povezanost opažanja ovakvog tretmana sa bazičnim samopoštovanjem i strategijama suočavanja sa postupcima rodne diskriminacije.
Podaci su prikupljeni na prigodnom uzorku od 273 žene starosti od 19 do 62 godine,
iz različitih krajeva Srbije, pomoću sledećih instrumenata: percepcija lične rodne diskriminacije, Rozenbergova skala samopoštovanja, Lista rodno diskriminatornih događaja i Suočavanje sa rodnom diskriminacijom. Nalazi potvrđuju diskrepanciju između
nivoa opažene i doživljene rodne diskriminacije. Naime, iako žene smatraju da nisu
bile diskriminisane, njihova iskustva svedoče o učestaloj diskriminaciji u porodičnim
i partnerskim odnosima. Rezultati ukazuju da je opažanje lične diskriminacije u porodici porekla povezano sa nižim samopoštovanjem žena, kao i sa korišćenjem pasivnih
strategija suočavanja sa diskriminacijom u odraslom dobu. Istovremeno, očuvano samopoštovanje predstavlja jedinu varijablu merenu u ovoj studiji koja predviđa upotrebu aktivnih strategija suočavanja sa ovakvim iskustvima. Nalazi potvrđuju psihološku
dinamiku začaranog kruga diskriminacije u porodičnim odnosima: prepoznavanje rodne diskriminacije narušava samopoštovanje žene i pasivizuje je, čineći je podložnom
novim i težim činovima diskriminacije koji dalje produbljuju nisko samopštovanje i
pasivnost. Zbog toga su za prevenciju rodno zasnovanog nasilja neophodni edukativni
programi u cilju senzibilisanja javnosti za prepoznavanje različitih i diskretnijih ispoljavanja rodne diskriminacije u svim sferama života
AB  - : Although women in Serbia still face different forms of discrimination in
family and intimate partner relationships, they rarely perceive themselves as victims
of such discrimination. Minimising the observed gender discrimination helps them
to maintain a positive self image in the short run; however, in the long haul it prevents them from reacting to such acts and protecting their psychological wellbeing. In
this paper we examine the discrepancy between personal experiences and subjective
perception of gender discrimination in family and intimate partner relationships, as
well as the connection between the perception of such treatment and basic self-esteem
and strategies of coping with gender discrimination. Data are collected from a suitable
sample of 273 women aged between 19 and 62, from different parts of Serbia, using
the following instruments: The perception of personal gender discrimination, Rosenberg’s self-esteem scale, The list of instances of gender discrimination, and Coping with
gender discrimination. The findings confirm the discrepancy between the level of perceived and experienced gender discrimination. Although women do not see themselves
as discriminated, their experiences testify to frequent discrimination in family and intimate partner relationships. The results indicate the correlation between the perception of personal discrimination within the family and the women’s lower self-esteem in
adulthood. At the same time, the preserved self-esteem is one of the variables measured
in this study, which presupposes the use of active strategies in coping with such experiences. The findings confirm the psychological dynamics of vicious cycle of discrimination within family relationships: recognising gender discrimination undermines a
woman’s self-esteem and passivises her; it makes her liable to new and more severe acts
of discrimination which then further undermines her self-esteem and contributes to
her passivity. Educational programmes are essential in the prevention of gender based
violence, aiming to raise awareness in the general public of the diverse and more discrete forms of gender discrimination in all spheres of life.
PB  - Beograd : Centar za etnološka i antropološka istraživanja (CEAI) Filozofskog fakulteta Univerziteta u Beogradu
T2  - Antropologija
T1  - Iskustvo i percepcije rodne diskriminacije u porоdici: Efekti po bazično samopoštovanje i strategije suočavanja
T1  - The experience and perceptions of gender discriminination within the family: Impact on basic self-esteem and coping strategies
EP  - 97
IS  - 3
SP  - 79
VL  - 20
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfpn_1069
ER  - 
@article{
author = "Mijatović, Katarina and Jakšić, Ivana M. and Džamonja-Ignjatović, Tamara",
year = "2020",
abstract = "Iako se žene u Srbiji i dalje suočavaju s različitim oblicima diskriminacije
u porodičnim i partnerskim odnosima, one sebe retko opažaju kao žrtve takvog postupanja. Umanjivanje opažene rodne diskriminacije pomaže da kratkoročno očuvaju
pozitivnu sliku o sebi, ali ih istovremeno sprečava da reaguju na činove diskriminacije
i dugoročno zaštite svoju psihološku dobrobit. Stoga u ovom radu ispitujemo diskrepanciju između ličnih iskustava i subjektivnog opažanja rodne diskriminacije u porodičnim i partnerskim odnosima, kao i povezanost opažanja ovakvog tretmana sa bazičnim samopoštovanjem i strategijama suočavanja sa postupcima rodne diskriminacije.
Podaci su prikupljeni na prigodnom uzorku od 273 žene starosti od 19 do 62 godine,
iz različitih krajeva Srbije, pomoću sledećih instrumenata: percepcija lične rodne diskriminacije, Rozenbergova skala samopoštovanja, Lista rodno diskriminatornih događaja i Suočavanje sa rodnom diskriminacijom. Nalazi potvrđuju diskrepanciju između
nivoa opažene i doživljene rodne diskriminacije. Naime, iako žene smatraju da nisu
bile diskriminisane, njihova iskustva svedoče o učestaloj diskriminaciji u porodičnim
i partnerskim odnosima. Rezultati ukazuju da je opažanje lične diskriminacije u porodici porekla povezano sa nižim samopoštovanjem žena, kao i sa korišćenjem pasivnih
strategija suočavanja sa diskriminacijom u odraslom dobu. Istovremeno, očuvano samopoštovanje predstavlja jedinu varijablu merenu u ovoj studiji koja predviđa upotrebu aktivnih strategija suočavanja sa ovakvim iskustvima. Nalazi potvrđuju psihološku
dinamiku začaranog kruga diskriminacije u porodičnim odnosima: prepoznavanje rodne diskriminacije narušava samopoštovanje žene i pasivizuje je, čineći je podložnom
novim i težim činovima diskriminacije koji dalje produbljuju nisko samopštovanje i
pasivnost. Zbog toga su za prevenciju rodno zasnovanog nasilja neophodni edukativni
programi u cilju senzibilisanja javnosti za prepoznavanje različitih i diskretnijih ispoljavanja rodne diskriminacije u svim sferama života, : Although women in Serbia still face different forms of discrimination in
family and intimate partner relationships, they rarely perceive themselves as victims
of such discrimination. Minimising the observed gender discrimination helps them
to maintain a positive self image in the short run; however, in the long haul it prevents them from reacting to such acts and protecting their psychological wellbeing. In
this paper we examine the discrepancy between personal experiences and subjective
perception of gender discrimination in family and intimate partner relationships, as
well as the connection between the perception of such treatment and basic self-esteem
and strategies of coping with gender discrimination. Data are collected from a suitable
sample of 273 women aged between 19 and 62, from different parts of Serbia, using
the following instruments: The perception of personal gender discrimination, Rosenberg’s self-esteem scale, The list of instances of gender discrimination, and Coping with
gender discrimination. The findings confirm the discrepancy between the level of perceived and experienced gender discrimination. Although women do not see themselves
as discriminated, their experiences testify to frequent discrimination in family and intimate partner relationships. The results indicate the correlation between the perception of personal discrimination within the family and the women’s lower self-esteem in
adulthood. At the same time, the preserved self-esteem is one of the variables measured
in this study, which presupposes the use of active strategies in coping with such experiences. The findings confirm the psychological dynamics of vicious cycle of discrimination within family relationships: recognising gender discrimination undermines a
woman’s self-esteem and passivises her; it makes her liable to new and more severe acts
of discrimination which then further undermines her self-esteem and contributes to
her passivity. Educational programmes are essential in the prevention of gender based
violence, aiming to raise awareness in the general public of the diverse and more discrete forms of gender discrimination in all spheres of life.",
publisher = "Beograd : Centar za etnološka i antropološka istraživanja (CEAI) Filozofskog fakulteta Univerziteta u Beogradu",
journal = "Antropologija",
title = "Iskustvo i percepcije rodne diskriminacije u porоdici: Efekti po bazično samopoštovanje i strategije suočavanja, The experience and perceptions of gender discriminination within the family: Impact on basic self-esteem and coping strategies",
pages = "97-79",
number = "3",
volume = "20",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfpn_1069"
}
Mijatović, K., Jakšić, I. M.,& Džamonja-Ignjatović, T.. (2020). Iskustvo i percepcije rodne diskriminacije u porоdici: Efekti po bazično samopoštovanje i strategije suočavanja. in Antropologija
Beograd : Centar za etnološka i antropološka istraživanja (CEAI) Filozofskog fakulteta Univerziteta u Beogradu., 20(3), 79-97.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfpn_1069
Mijatović K, Jakšić IM, Džamonja-Ignjatović T. Iskustvo i percepcije rodne diskriminacije u porоdici: Efekti po bazično samopoštovanje i strategije suočavanja. in Antropologija. 2020;20(3):79-97.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfpn_1069 .
Mijatović, Katarina, Jakšić, Ivana M., Džamonja-Ignjatović, Tamara, "Iskustvo i percepcije rodne diskriminacije u porоdici: Efekti po bazično samopoštovanje i strategije suočavanja" in Antropologija, 20, no. 3 (2020):79-97,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfpn_1069 .

An evaluation study of the civic education course in secondary schools in Serbia

Džamonja-Ignjatović, Tamara; Pavlović, Zoran; Damnjanović, Kaja; Baucal, Aleksandar

(Univerzitet u Beogradu - Fakultet političkih nauka, Beograd, 2019)

TY  - JOUR
AU  - Džamonja-Ignjatović, Tamara
AU  - Pavlović, Zoran
AU  - Damnjanović, Kaja
AU  - Baucal, Aleksandar
PY  - 2019
UR  - http://rfpn.fpn.bg.ac.rs/handle/123456789/732
AB  - The paper deals with the evaluation of the status of the Civic Education course. it is aimed at obtaining insight into possible changes in these effects by comparing the present results with those of a similar study conducted ten years ago, in 2009. The research included 1073 students, 36 teachers and 20 principals from twenty secondary schools from the whole territory of the Republic of Serbia. in addition, the attitudes towards civic education held by the general public were investigated on a representative sample of 1076 adult citizens of Serbia. data were collected via questionnaires designed for the purposes of the research. The attitudes towards civic education and rel-evant social attitudes and values were investigated in students, their teachers and principals, and participants from the general population. additionally, the level of knowledge of the topics that form the civic education curricu-lum was explored in the sample of students. The results point to a relatively low level of knowledge about the topics related to civic education among students. it is shown that students have a predominantly positive attitude towards this course, but also that there is the distance of young people from the world of politics and low readiness for activism. The concluding part of the paper discusses the possible directions for improving the civic education instruction with the aim of raising its efficiency.
AB  - Predmet ovog istraživanja je evaluacija statusa predmeta Građansko vaspitanje (gV) i sticanje uvida u eventualne promene statusa kroz poređenje sa rezultatima slične studije sprovedene deset godina ranije (2009. godine). U istraživanju je učestvovalo 1073 učenika/ca, 36 nastavnika/ca i 20 direktora/ki iz 20 srednjih škola sa cele teritorije Srbije. Takođe, ispitani su i stavovi opšte populacije prema Građanskom vaspitanju na reprezentativnom uzorku od 1076 punoletnih građana Srbije. Podaci su prikupljeni upitnicima konstruisanim u svrhe ove evaluacije. Ispitivani su stavovi prema građanskom vaspitanju i relevantni društveni stavovi i vrednosti učenika, predmetnih nastavnika, direktora škola i ispitanika iz opšte populacije, a kod učenika i stepen poznavanja tema koje su sadržaj gV. Rezultati ukazuju na relativno nizak nivo poznavanja tema koje su sadržaj gV među učenicima/ama, na preovlađujuće pozitivan odnos učenika/ca prema nastavi ovog predmeta, ali i na distanciranost mladih od sveta politike i nisku spremnost za aktivizam. U zaključku se ukazuje na moguće pravce poboljšanja nastave GV u cilju podizanja njene efikasnosti.
PB  - Univerzitet u Beogradu - Fakultet političkih nauka, Beograd
T2  - Godišnjak Fakulteta političkih nauka
T1  - An evaluation study of the civic education course in secondary schools in Serbia
T1  - Evaluacija Građanskog vaspitanja u srednjim školama u Srbiji
EP  - 32
IS  - 22
SP  - 9
VL  - 13
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfpn_732
ER  - 
@article{
author = "Džamonja-Ignjatović, Tamara and Pavlović, Zoran and Damnjanović, Kaja and Baucal, Aleksandar",
year = "2019",
abstract = "The paper deals with the evaluation of the status of the Civic Education course. it is aimed at obtaining insight into possible changes in these effects by comparing the present results with those of a similar study conducted ten years ago, in 2009. The research included 1073 students, 36 teachers and 20 principals from twenty secondary schools from the whole territory of the Republic of Serbia. in addition, the attitudes towards civic education held by the general public were investigated on a representative sample of 1076 adult citizens of Serbia. data were collected via questionnaires designed for the purposes of the research. The attitudes towards civic education and rel-evant social attitudes and values were investigated in students, their teachers and principals, and participants from the general population. additionally, the level of knowledge of the topics that form the civic education curricu-lum was explored in the sample of students. The results point to a relatively low level of knowledge about the topics related to civic education among students. it is shown that students have a predominantly positive attitude towards this course, but also that there is the distance of young people from the world of politics and low readiness for activism. The concluding part of the paper discusses the possible directions for improving the civic education instruction with the aim of raising its efficiency., Predmet ovog istraživanja je evaluacija statusa predmeta Građansko vaspitanje (gV) i sticanje uvida u eventualne promene statusa kroz poređenje sa rezultatima slične studije sprovedene deset godina ranije (2009. godine). U istraživanju je učestvovalo 1073 učenika/ca, 36 nastavnika/ca i 20 direktora/ki iz 20 srednjih škola sa cele teritorije Srbije. Takođe, ispitani su i stavovi opšte populacije prema Građanskom vaspitanju na reprezentativnom uzorku od 1076 punoletnih građana Srbije. Podaci su prikupljeni upitnicima konstruisanim u svrhe ove evaluacije. Ispitivani su stavovi prema građanskom vaspitanju i relevantni društveni stavovi i vrednosti učenika, predmetnih nastavnika, direktora škola i ispitanika iz opšte populacije, a kod učenika i stepen poznavanja tema koje su sadržaj gV. Rezultati ukazuju na relativno nizak nivo poznavanja tema koje su sadržaj gV među učenicima/ama, na preovlađujuće pozitivan odnos učenika/ca prema nastavi ovog predmeta, ali i na distanciranost mladih od sveta politike i nisku spremnost za aktivizam. U zaključku se ukazuje na moguće pravce poboljšanja nastave GV u cilju podizanja njene efikasnosti.",
publisher = "Univerzitet u Beogradu - Fakultet političkih nauka, Beograd",
journal = "Godišnjak Fakulteta političkih nauka",
title = "An evaluation study of the civic education course in secondary schools in Serbia, Evaluacija Građanskog vaspitanja u srednjim školama u Srbiji",
pages = "32-9",
number = "22",
volume = "13",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfpn_732"
}
Džamonja-Ignjatović, T., Pavlović, Z., Damnjanović, K.,& Baucal, A.. (2019). An evaluation study of the civic education course in secondary schools in Serbia. in Godišnjak Fakulteta političkih nauka
Univerzitet u Beogradu - Fakultet političkih nauka, Beograd., 13(22), 9-32.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfpn_732
Džamonja-Ignjatović T, Pavlović Z, Damnjanović K, Baucal A. An evaluation study of the civic education course in secondary schools in Serbia. in Godišnjak Fakulteta političkih nauka. 2019;13(22):9-32.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfpn_732 .
Džamonja-Ignjatović, Tamara, Pavlović, Zoran, Damnjanović, Kaja, Baucal, Aleksandar, "An evaluation study of the civic education course in secondary schools in Serbia" in Godišnjak Fakulteta političkih nauka, 13, no. 22 (2019):9-32,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfpn_732 .

Ishodi učenja za studije socijalnog rada

Žegarac, Nevenka; Perišić, Natalija; Džamonja-Ignjatović, Tamara; Hrnčić, Jasna; Brkić, Miroslav Lj.; Veljković, Jasna J.; Burgund, Anita; Stanković, Dragana; Pantelić, Marina; Vidojević, Jelena

(Univerzitet u Beogradu - Fakultet političkih nauka, 2016)

TY  - JOUR
AU  - Žegarac, Nevenka
AU  - Perišić, Natalija
AU  - Džamonja-Ignjatović, Tamara
AU  - Hrnčić, Jasna
AU  - Brkić, Miroslav Lj.
AU  - Veljković, Jasna J.
AU  - Burgund, Anita
AU  - Stanković, Dragana
AU  - Pantelić, Marina
AU  - Vidojević, Jelena
PY  - 2016
UR  - http://rfpn.fpn.bg.ac.rs/handle/123456789/852
PB  - Univerzitet u Beogradu - Fakultet političkih nauka
T2  - Standardi za obrazovanje socijalnih radnika u Srbiji - Razvoj kompetencija za kvalitetnu profesionalnu praksu
T1  - Ishodi učenja za studije socijalnog rada
EP  - 48
SP  - 46
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfpn_852
ER  - 
@article{
author = "Žegarac, Nevenka and Perišić, Natalija and Džamonja-Ignjatović, Tamara and Hrnčić, Jasna and Brkić, Miroslav Lj. and Veljković, Jasna J. and Burgund, Anita and Stanković, Dragana and Pantelić, Marina and Vidojević, Jelena",
year = "2016",
publisher = "Univerzitet u Beogradu - Fakultet političkih nauka",
journal = "Standardi za obrazovanje socijalnih radnika u Srbiji - Razvoj kompetencija za kvalitetnu profesionalnu praksu",
title = "Ishodi učenja za studije socijalnog rada",
pages = "48-46",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfpn_852"
}
Žegarac, N., Perišić, N., Džamonja-Ignjatović, T., Hrnčić, J., Brkić, M. Lj., Veljković, J. J., Burgund, A., Stanković, D., Pantelić, M.,& Vidojević, J.. (2016). Ishodi učenja za studije socijalnog rada. in Standardi za obrazovanje socijalnih radnika u Srbiji - Razvoj kompetencija za kvalitetnu profesionalnu praksu
Univerzitet u Beogradu - Fakultet političkih nauka., 46-48.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfpn_852
Žegarac N, Perišić N, Džamonja-Ignjatović T, Hrnčić J, Brkić ML, Veljković JJ, Burgund A, Stanković D, Pantelić M, Vidojević J. Ishodi učenja za studije socijalnog rada. in Standardi za obrazovanje socijalnih radnika u Srbiji - Razvoj kompetencija za kvalitetnu profesionalnu praksu. 2016;:46-48.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfpn_852 .
Žegarac, Nevenka, Perišić, Natalija, Džamonja-Ignjatović, Tamara, Hrnčić, Jasna, Brkić, Miroslav Lj., Veljković, Jasna J., Burgund, Anita, Stanković, Dragana, Pantelić, Marina, Vidojević, Jelena, "Ishodi učenja za studije socijalnog rada" in Standardi za obrazovanje socijalnih radnika u Srbiji - Razvoj kompetencija za kvalitetnu profesionalnu praksu (2016):46-48,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfpn_852 .