Serbia in contemporary international relations: Strategic development orientations and consolidation of Serbia’s position in international integration processes - foreign policy, international economic, legal and security aspects

Link to this page

info:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Basic Research (BR or ON)/179029/RS//

Serbia in contemporary international relations: Strategic development orientations and consolidation of Serbia’s position in international integration processes - foreign policy, international economic, legal and security aspects (en)
Србија у савременим међународним односима: Стратешки правци развоја и учвршћивања положаја Србије у међународним интегративним процесима - спољнополитички, међународни економски, правни и безбедносни аспекти (sr)
Srbija u savremenim međunarodnim odnosima: Strateški pravci razvoja i učvršćivanja položaja Srbije u međunarodnim integrativnim procesima - spoljnopolitički, međunarodni ekonomski, pravni i bezbednosni aspekti (sr_RS)
Authors

Publications

Проширење Евроазијске економске уније - Да ли је на реду политика проширења Евроазијске економске уније?

Obrenović, Strahinja

(Београд : Институт за међународну политику и привреду, 2020)

TY  - CHAP
AU  - Obrenović, Strahinja
PY  - 2020
UR  - http://rfpn.fpn.bg.ac.rs/handle/123456789/1047
AB  - Аутор ће се у раду бавити питањем проширења Евроазијске
економске уније (ЕЕУ), односно (не)постојањем политике проширења
ове међународне организације. Евроазијска економска унија почела je као
интегративни процес између три државе (Русије, Казахстана, Белорусије),
којима су се нешто касније прикључиле Јерменија и Киргистан 2015.
године. Након прихватања ове две државе у организацију, поставило се
питање даљег проширења Евроазијске економске уније. Приоритет ове
организације су потенцијалне чланице са постсовјетског простора, мада
чланство није нужно ограничено на те државе. За сада је најизгледније
да ће, уколико до наредног проширења дође, нова чланица бити
Таџикистан, док је 2018. године Молдавији додељен статус посматрача.
Бројне су потешкоће са којима се суочава ова организација када је реч о
проширењу. Један од разлога јесу други интегративни процеси који су
отпочели раније у окружењу, и који су окупили одређени број држава.
Такав интегративни пројекат јесте Европска унија, који се развија већ
неколико деценија. Европска унија је отпочела као заједница шест
држава, да би временом достигла број од 28 чланица (ускоро 27 након
изласка Велике Британије). Током дужег временског раздобља Европска
унија почела је да развија специфичну политику проширења, с циљем
пријема нових чланица. У том контексту ће се разматрати да ли постоји
политика проширења у Евроазијској економској унији, која би била
пандан политици проширења која постоји у Европској унији. Закључак
истраживања јесте да у Евроазијској економској унији, у овом тренутку,
не постоји разрађена политика проширења, која би била слична оној која
постоји у Европској унији, што не значи да ова организација није
посвећена потенцијалнo новимчланицама. Као алтернатива проширењу
ове међународне организације, постоје други видови сарадње, попут
додељивања статуса посматрача у организацији, као и закључивања
различитих споразума са трећим државама.
AB  - In this article, the author will address the issue of the enlargement
of the Eurasian Economic Union (EEU), and the existence/nonexistence of
the enlargement policy of this international organization. The Eurasian
Economic Union began as an integrative process between the three countries
(Russia, Kazakhstan, Belarus), which were later joined by Armenia and
Kyrgyzstan in 2015. Following the accession of these two countries to the
organization, the question of the further enlargement of the Eurasian
Economic Union was raised. The priority of this organization is potential
members from the post-Soviet space, though membership is not necessarily
limited to those countries. For the time being, it is most likely that if the next
enlargement occurs, the new member will be Tajikistan, while in 2018
Moldova was granted observer status. There are many difficulties this
organization encounters when it comes to expansion. One of the reasons is
the other integrative processes that started earlier in the neighbourhood, and
which brought together several countries. Such an integrative project is the
European Union, which has been developing for several decades. The
European Union started as a community of six countries, eventually reaching
a membership of 28 countries (soon 27 after the Brexit). Over a long period of
time, the European Union has begun to develop a specific enlargement policy
to welcome new members. In this context, it will be considered whether there
is an enlargement policy in the Eurasian Economic Union, which would be a
counterpart to the enlargement policy existing in the European Union. The
conclusion of the research is that there is currently no elaborated enlargement
policy in the Eurasian Economic Union, which is similar to the one existing in
the European Union, which does not mean that this organization is not
dedicated to potential new members. As an alternative to the enlargement of
this international organization, there are other forms of cooperation, such as
the granting of observer status in the organization, as well as the conclusion
of various agreements with third countries.
PB  - Београд : Институт за међународну политику и привреду
T2  - Integracioni procesi u Evroaziji
T1  - Проширење Евроазијске економске уније - Да ли је на реду политика проширења Евроазијске економске уније?
T1  - Enlargement of the Eurasian Economic Union - Is it time for the enlargement policy of the Eurasian Economic Union?
EP  - 307
SP  - 286
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfpn_1047
ER  - 
@inbook{
author = "Obrenović, Strahinja",
year = "2020",
abstract = "Аутор ће се у раду бавити питањем проширења Евроазијске
економске уније (ЕЕУ), односно (не)постојањем политике проширења
ове међународне организације. Евроазијска економска унија почела je као
интегративни процес између три државе (Русије, Казахстана, Белорусије),
којима су се нешто касније прикључиле Јерменија и Киргистан 2015.
године. Након прихватања ове две државе у организацију, поставило се
питање даљег проширења Евроазијске економске уније. Приоритет ове
организације су потенцијалне чланице са постсовјетског простора, мада
чланство није нужно ограничено на те државе. За сада је најизгледније
да ће, уколико до наредног проширења дође, нова чланица бити
Таџикистан, док је 2018. године Молдавији додељен статус посматрача.
Бројне су потешкоће са којима се суочава ова организација када је реч о
проширењу. Један од разлога јесу други интегративни процеси који су
отпочели раније у окружењу, и који су окупили одређени број држава.
Такав интегративни пројекат јесте Европска унија, који се развија већ
неколико деценија. Европска унија је отпочела као заједница шест
држава, да би временом достигла број од 28 чланица (ускоро 27 након
изласка Велике Британије). Током дужег временског раздобља Европска
унија почела је да развија специфичну политику проширења, с циљем
пријема нових чланица. У том контексту ће се разматрати да ли постоји
политика проширења у Евроазијској економској унији, која би била
пандан политици проширења која постоји у Европској унији. Закључак
истраживања јесте да у Евроазијској економској унији, у овом тренутку,
не постоји разрађена политика проширења, која би била слична оној која
постоји у Европској унији, што не значи да ова организација није
посвећена потенцијалнo новимчланицама. Као алтернатива проширењу
ове међународне организације, постоје други видови сарадње, попут
додељивања статуса посматрача у организацији, као и закључивања
различитих споразума са трећим државама., In this article, the author will address the issue of the enlargement
of the Eurasian Economic Union (EEU), and the existence/nonexistence of
the enlargement policy of this international organization. The Eurasian
Economic Union began as an integrative process between the three countries
(Russia, Kazakhstan, Belarus), which were later joined by Armenia and
Kyrgyzstan in 2015. Following the accession of these two countries to the
organization, the question of the further enlargement of the Eurasian
Economic Union was raised. The priority of this organization is potential
members from the post-Soviet space, though membership is not necessarily
limited to those countries. For the time being, it is most likely that if the next
enlargement occurs, the new member will be Tajikistan, while in 2018
Moldova was granted observer status. There are many difficulties this
organization encounters when it comes to expansion. One of the reasons is
the other integrative processes that started earlier in the neighbourhood, and
which brought together several countries. Such an integrative project is the
European Union, which has been developing for several decades. The
European Union started as a community of six countries, eventually reaching
a membership of 28 countries (soon 27 after the Brexit). Over a long period of
time, the European Union has begun to develop a specific enlargement policy
to welcome new members. In this context, it will be considered whether there
is an enlargement policy in the Eurasian Economic Union, which would be a
counterpart to the enlargement policy existing in the European Union. The
conclusion of the research is that there is currently no elaborated enlargement
policy in the Eurasian Economic Union, which is similar to the one existing in
the European Union, which does not mean that this organization is not
dedicated to potential new members. As an alternative to the enlargement of
this international organization, there are other forms of cooperation, such as
the granting of observer status in the organization, as well as the conclusion
of various agreements with third countries.",
publisher = "Београд : Институт за међународну политику и привреду",
journal = "Integracioni procesi u Evroaziji",
booktitle = "Проширење Евроазијске економске уније - Да ли је на реду политика проширења Евроазијске економске уније?, Enlargement of the Eurasian Economic Union - Is it time for the enlargement policy of the Eurasian Economic Union?",
pages = "307-286",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfpn_1047"
}
Obrenović, S.. (2020). Проширење Евроазијске економске уније - Да ли је на реду политика проширења Евроазијске економске уније?. in Integracioni procesi u Evroaziji
Београд : Институт за међународну политику и привреду., 286-307.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfpn_1047
Obrenović S. Проширење Евроазијске економске уније - Да ли је на реду политика проширења Евроазијске економске уније?. in Integracioni procesi u Evroaziji. 2020;:286-307.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfpn_1047 .
Obrenović, Strahinja, "Проширење Евроазијске економске уније - Да ли је на реду политика проширења Евроазијске економске уније?" in Integracioni procesi u Evroaziji (2020):286-307,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfpn_1047 .

Strategic partnerships of the Republic of Serbia

Đukanović, Dragan; Živojinović, Dragan

(Univerzitet u Beogradu - Fakultet političkih nauka, Beograd, 2011)

TY  - JOUR
AU  - Đukanović, Dragan
AU  - Živojinović, Dragan
PY  - 2011
UR  - http://rfpn.fpn.bg.ac.rs/handle/123456789/324
AB  - This paper discusses three strategic partnerships that the Republic of Serbia signed up to this moment with The People's Republic of China, the Republic of Italy and the Republic of France. The first part of the paper explains the concept of strategic partnerships in international relations. The second part describes in short the signed strategic partnerships, while the third part evaluates our strategic partnership relations and gives a few comments about the future of our foreign policy.
AB  - U ovom radu razmatraju se tri strateška partnerstva koje je Republika Srbija potpisala do sada: sa Narodnom Republikom Kinom, Republikom Italijom i Republikom Francuskom. Prvi deo rada bavi se pojmom strateških partnerstava u međunarodnim odnosima. U drugom delu rada opisuju se, u najkraćem, potpisana strateška partnerstva, dok se u trećem delu rada daje ocena naših strateških partnerskih odnosa kao i par crtica za budućnost naše spoljne politike.
PB  - Univerzitet u Beogradu - Fakultet političkih nauka, Beograd
T2  - Godišnjak Fakulteta političkih nauka
T1  - Strategic partnerships of the Republic of Serbia
T1  - Strateška partnerstva Republike Srbije
EP  - 312
IS  - 6
SP  - 299
VL  - 5
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfpn_324
ER  - 
@article{
author = "Đukanović, Dragan and Živojinović, Dragan",
year = "2011",
abstract = "This paper discusses three strategic partnerships that the Republic of Serbia signed up to this moment with The People's Republic of China, the Republic of Italy and the Republic of France. The first part of the paper explains the concept of strategic partnerships in international relations. The second part describes in short the signed strategic partnerships, while the third part evaluates our strategic partnership relations and gives a few comments about the future of our foreign policy., U ovom radu razmatraju se tri strateška partnerstva koje je Republika Srbija potpisala do sada: sa Narodnom Republikom Kinom, Republikom Italijom i Republikom Francuskom. Prvi deo rada bavi se pojmom strateških partnerstava u međunarodnim odnosima. U drugom delu rada opisuju se, u najkraćem, potpisana strateška partnerstva, dok se u trećem delu rada daje ocena naših strateških partnerskih odnosa kao i par crtica za budućnost naše spoljne politike.",
publisher = "Univerzitet u Beogradu - Fakultet političkih nauka, Beograd",
journal = "Godišnjak Fakulteta političkih nauka",
title = "Strategic partnerships of the Republic of Serbia, Strateška partnerstva Republike Srbije",
pages = "312-299",
number = "6",
volume = "5",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfpn_324"
}
Đukanović, D.,& Živojinović, D.. (2011). Strategic partnerships of the Republic of Serbia. in Godišnjak Fakulteta političkih nauka
Univerzitet u Beogradu - Fakultet političkih nauka, Beograd., 5(6), 299-312.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfpn_324
Đukanović D, Živojinović D. Strategic partnerships of the Republic of Serbia. in Godišnjak Fakulteta političkih nauka. 2011;5(6):299-312.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfpn_324 .
Đukanović, Dragan, Živojinović, Dragan, "Strategic partnerships of the Republic of Serbia" in Godišnjak Fakulteta političkih nauka, 5, no. 6 (2011):299-312,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfpn_324 .