Место предмета енглески језик и енглески језик струке у високошколском курикулуму
The Place of Subjects English and English for Specific Purposes in Tertiary Education Curriculum
Чланак у часопису (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
Страни језик често је у високошколској настави издвојен као предмет који нема јасно утврђено место у курикулуму. У овом раду истражују се ставови и мотивација студената о настави енглеског језика и енглеског језика струке трагајући за одговором на питање да ли је она подједнако делотворна без обзира на место предмета у курикулуму или годину студија на којој се ови предмети изучавају. Спроведена је анкета међу студентима Одељења за дизајн Високе школе струковних студија – Београдске политехнике, којом је утврђено да је код студената развијена свест о значају ових предмета и потреби да се они изучавају на
терцијерном нивоу образовања, али и да постоје различити ставови о месту ових предмета
унутар курикулума. Кроз анкету утврђено је и у коликој мери су студенти упознати са нивоима Заједничког европског оквира за стране језике, и могу ли да процене сопствено знање енглеског језика. Испитивање ставова студената и упоређивање добијених резултата са постојећим теоријским, стручним и педаго...шким постулатима добар су показатељ у ком правцу треба даље да се развија постојећи курикулум и настава страног језика у контексту високошколске установе струковних студија.
In higher education setting, foreign language is often singled out as a subject that has no distinct place in the curriculum. This paper examines the attitudes and motivation of students who learn English Language and English for Specific Purposes in Belgrade Polytechnics, College of Vocational Studies, searching to answer the question whether it is equally effective to learn English Language and English for Specific Purposes regardless of the place in the curriculum or year of studies when these subjects are introduced. A survey was carried out among the students of the Design Department of College of Vocational Studies – Belgrade Polytechnics, which established that students were aware of the importance of those subjects and the need to study them at the tertiary level of education, but also recognized different views about their place within the curriculum. Additionally, through survey we established if the students were aware of The Common European Framework of Reference for Langua...ges levels and individual language proficiency.
Examining students' attitudes and comparing the obtained results with existing theoretical, professional and pedagogical postulates point towards the direction in which we can further
develop our existing curriculum and language teaching at tertiary vocational education level.
Кључне речи:
kurikulum / engleski jezik / stavovi / motivacija / Curriculum / English language / attitudes / motivationИзвор:
Методичка теорија и пракса, 2018, 13, 2, 263-276Издавач:
- Заједница учитељских факултета Србије : Београд
- Учитељски факултет Универзитета у Београду : Београд
Колекције
Институција/група
FPNTY - JOUR AU - Velimirac, Svetlana PY - 2018 UR - http://rfpn.fpn.bg.ac.rs/handle/123456789/1021 AB - Страни језик често је у високошколској настави издвојен као предмет који нема јасно утврђено место у курикулуму. У овом раду истражују се ставови и мотивација студената о настави енглеског језика и енглеског језика струке трагајући за одговором на питање да ли је она подједнако делотворна без обзира на место предмета у курикулуму или годину студија на којој се ови предмети изучавају. Спроведена је анкета међу студентима Одељења за дизајн Високе школе струковних студија – Београдске политехнике, којом је утврђено да је код студената развијена свест о значају ових предмета и потреби да се они изучавају на терцијерном нивоу образовања, али и да постоје различити ставови о месту ових предмета унутар курикулума. Кроз анкету утврђено је и у коликој мери су студенти упознати са нивоима Заједничког европског оквира за стране језике, и могу ли да процене сопствено знање енглеског језика. Испитивање ставова студената и упоређивање добијених резултата са постојећим теоријским, стручним и педагошким постулатима добар су показатељ у ком правцу треба даље да се развија постојећи курикулум и настава страног језика у контексту високошколске установе струковних студија. AB - In higher education setting, foreign language is often singled out as a subject that has no distinct place in the curriculum. This paper examines the attitudes and motivation of students who learn English Language and English for Specific Purposes in Belgrade Polytechnics, College of Vocational Studies, searching to answer the question whether it is equally effective to learn English Language and English for Specific Purposes regardless of the place in the curriculum or year of studies when these subjects are introduced. A survey was carried out among the students of the Design Department of College of Vocational Studies – Belgrade Polytechnics, which established that students were aware of the importance of those subjects and the need to study them at the tertiary level of education, but also recognized different views about their place within the curriculum. Additionally, through survey we established if the students were aware of The Common European Framework of Reference for Languages levels and individual language proficiency. Examining students' attitudes and comparing the obtained results with existing theoretical, professional and pedagogical postulates point towards the direction in which we can further develop our existing curriculum and language teaching at tertiary vocational education level. PB - Заједница учитељских факултета Србије : Београд PB - Учитељски факултет Универзитета у Београду : Београд T2 - Методичка теорија и пракса T1 - Место предмета енглески језик и енглески језик струке у високошколском курикулуму T1 - The Place of Subjects English and English for Specific Purposes in Tertiary Education Curriculum EP - 276 IS - 2 SP - 263 VL - 13 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfpn_1021 ER -
@article{ author = "Velimirac, Svetlana", year = "2018", abstract = "Страни језик често је у високошколској настави издвојен као предмет који нема јасно утврђено место у курикулуму. У овом раду истражују се ставови и мотивација студената о настави енглеског језика и енглеског језика струке трагајући за одговором на питање да ли је она подједнако делотворна без обзира на место предмета у курикулуму или годину студија на којој се ови предмети изучавају. Спроведена је анкета међу студентима Одељења за дизајн Високе школе струковних студија – Београдске политехнике, којом је утврђено да је код студената развијена свест о значају ових предмета и потреби да се они изучавају на терцијерном нивоу образовања, али и да постоје различити ставови о месту ових предмета унутар курикулума. Кроз анкету утврђено је и у коликој мери су студенти упознати са нивоима Заједничког европског оквира за стране језике, и могу ли да процене сопствено знање енглеског језика. Испитивање ставова студената и упоређивање добијених резултата са постојећим теоријским, стручним и педагошким постулатима добар су показатељ у ком правцу треба даље да се развија постојећи курикулум и настава страног језика у контексту високошколске установе струковних студија., In higher education setting, foreign language is often singled out as a subject that has no distinct place in the curriculum. This paper examines the attitudes and motivation of students who learn English Language and English for Specific Purposes in Belgrade Polytechnics, College of Vocational Studies, searching to answer the question whether it is equally effective to learn English Language and English for Specific Purposes regardless of the place in the curriculum or year of studies when these subjects are introduced. A survey was carried out among the students of the Design Department of College of Vocational Studies – Belgrade Polytechnics, which established that students were aware of the importance of those subjects and the need to study them at the tertiary level of education, but also recognized different views about their place within the curriculum. Additionally, through survey we established if the students were aware of The Common European Framework of Reference for Languages levels and individual language proficiency. Examining students' attitudes and comparing the obtained results with existing theoretical, professional and pedagogical postulates point towards the direction in which we can further develop our existing curriculum and language teaching at tertiary vocational education level.", publisher = "Заједница учитељских факултета Србије : Београд, Учитељски факултет Универзитета у Београду : Београд", journal = "Методичка теорија и пракса", title = "Место предмета енглески језик и енглески језик струке у високошколском курикулуму, The Place of Subjects English and English for Specific Purposes in Tertiary Education Curriculum", pages = "276-263", number = "2", volume = "13", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfpn_1021" }
Velimirac, S.. (2018). Место предмета енглески језик и енглески језик струке у високошколском курикулуму. in Методичка теорија и пракса Заједница учитељских факултета Србије : Београд., 13(2), 263-276. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfpn_1021
Velimirac S. Место предмета енглески језик и енглески језик струке у високошколском курикулуму. in Методичка теорија и пракса. 2018;13(2):263-276. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfpn_1021 .
Velimirac, Svetlana, "Место предмета енглески језик и енглески језик струке у високошколском курикулуму" in Методичка теорија и пракса, 13, no. 2 (2018):263-276, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfpn_1021 .