Odnos stručnih radnika centara za socijalni rad u Republici Srbiji prema medijskoj slici i kvalitetu izveštavanja o njihovom radu
The Attitudes of Professional Workers of The Centers for Social Work in the Republic of Serbia Towards the Media Image and the Quality Of Reporting on Their Work
Чланак у часопису (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
U skladu sa teorijom medijske reprezentacije, negativno medijsko izveštavanje o socijalnim radnicima/cama može uticati na formiranje negativnih stereotipa o
ovoj profesiji u javnosti, umanjiti spremnost za saradnju kod budućih korisnika usluga
socijalne zaštite, kao i zadovoljstvo profesijom i profesionalno zalaganje kod stručnih
radnika/ca. Značajno je imati uvid u kvalitet izveštavanja i medijski stereotip o stručnim radnicima/cama socijalne zaštite iz vizure stereotipizirane grupe, kako bi ovi negativni efekti bili sprečeni i otklonjeni. Cilj ovog istraživanja bio je da ispita kako stručni
radnici/ce zaposleni u centrima za socijalni rad u Republici Srbiji opažaju stereotipnu
sliku koju mediji stvaraju o njima, kao i kako procenjuju kvalitet izveštavanja domaćih
medija o njihovom radu. Ispitano je 242 stručna radnika/ce iz 49 centara za socijalni
rad u Republici Srbiji. Podaci su prikupljeni pomoću upitnika sačinjenog iz skala namenjenih merenju medijskog stereotipa o stručni...m radnicima/cama i proceni kvaliteta
izveštavanja o njihovom radu u različitim medijima. Podaci su analizirani deskriptivim, univarijantim i multivarijantim statističkim tehnikama. Rezultati pokazuju da
stručni radnici/ce smatraju da je stereotipna medijska slika o njima pretežno negativna,
kako u pogledu kompetentnosti, tako i u pogledu interpersonalnih odnosa sa korisnicima/cama. Dodatno, stručni radnici/ce procenjuju da svi najrelevantniji mediji u Srbiji
izveštavaju o njihovom radu na nekvalitetan način. Rezultati su tumačeni u skladu sa tržišnim pristupom i pristupom profesionalne odgovornosti u izveštavanju medija, kao i
principom okrivljavanja stručnih radnika/ca u ovkiru socijalne zaštite
Кључне речи:
medijsko izveštavanje / medijska slika / socijalni radnici / stereotipi / centar za socijalni radИзвор:
CM : Communication and Media, 2022, 16, 2, 179-203Издавач:
- Novi Sad : Institut za usmeravanje komunikacija
- Beograd : Fakultet političkih nauka
Колекције
Институција/група
FPNTY - JOUR AU - Skorupan, Tamara AU - Jakšić, Ivana M. PY - 2022 UR - http://rfpn.fpn.bg.ac.rs/handle/123456789/1068 AB - U skladu sa teorijom medijske reprezentacije, negativno medijsko izveštavanje o socijalnim radnicima/cama može uticati na formiranje negativnih stereotipa o ovoj profesiji u javnosti, umanjiti spremnost za saradnju kod budućih korisnika usluga socijalne zaštite, kao i zadovoljstvo profesijom i profesionalno zalaganje kod stručnih radnika/ca. Značajno je imati uvid u kvalitet izveštavanja i medijski stereotip o stručnim radnicima/cama socijalne zaštite iz vizure stereotipizirane grupe, kako bi ovi negativni efekti bili sprečeni i otklonjeni. Cilj ovog istraživanja bio je da ispita kako stručni radnici/ce zaposleni u centrima za socijalni rad u Republici Srbiji opažaju stereotipnu sliku koju mediji stvaraju o njima, kao i kako procenjuju kvalitet izveštavanja domaćih medija o njihovom radu. Ispitano je 242 stručna radnika/ce iz 49 centara za socijalni rad u Republici Srbiji. Podaci su prikupljeni pomoću upitnika sačinjenog iz skala namenjenih merenju medijskog stereotipa o stručnim radnicima/cama i proceni kvaliteta izveštavanja o njihovom radu u različitim medijima. Podaci su analizirani deskriptivim, univarijantim i multivarijantim statističkim tehnikama. Rezultati pokazuju da stručni radnici/ce smatraju da je stereotipna medijska slika o njima pretežno negativna, kako u pogledu kompetentnosti, tako i u pogledu interpersonalnih odnosa sa korisnicima/cama. Dodatno, stručni radnici/ce procenjuju da svi najrelevantniji mediji u Srbiji izveštavaju o njihovom radu na nekvalitetan način. Rezultati su tumačeni u skladu sa tržišnim pristupom i pristupom profesionalne odgovornosti u izveštavanju medija, kao i principom okrivljavanja stručnih radnika/ca u ovkiru socijalne zaštite PB - Novi Sad : Institut za usmeravanje komunikacija PB - Beograd : Fakultet političkih nauka T2 - CM : Communication and Media T1 - Odnos stručnih radnika centara za socijalni rad u Republici Srbiji prema medijskoj slici i kvalitetu izveštavanja o njihovom radu T1 - The Attitudes of Professional Workers of The Centers for Social Work in the Republic of Serbia Towards the Media Image and the Quality Of Reporting on Their Work EP - 203 IS - 2 SP - 179 VL - 16 DO - 10.5937/cm16-31578 ER -
@article{ author = "Skorupan, Tamara and Jakšić, Ivana M.", year = "2022", abstract = "U skladu sa teorijom medijske reprezentacije, negativno medijsko izveštavanje o socijalnim radnicima/cama može uticati na formiranje negativnih stereotipa o ovoj profesiji u javnosti, umanjiti spremnost za saradnju kod budućih korisnika usluga socijalne zaštite, kao i zadovoljstvo profesijom i profesionalno zalaganje kod stručnih radnika/ca. Značajno je imati uvid u kvalitet izveštavanja i medijski stereotip o stručnim radnicima/cama socijalne zaštite iz vizure stereotipizirane grupe, kako bi ovi negativni efekti bili sprečeni i otklonjeni. Cilj ovog istraživanja bio je da ispita kako stručni radnici/ce zaposleni u centrima za socijalni rad u Republici Srbiji opažaju stereotipnu sliku koju mediji stvaraju o njima, kao i kako procenjuju kvalitet izveštavanja domaćih medija o njihovom radu. Ispitano je 242 stručna radnika/ce iz 49 centara za socijalni rad u Republici Srbiji. Podaci su prikupljeni pomoću upitnika sačinjenog iz skala namenjenih merenju medijskog stereotipa o stručnim radnicima/cama i proceni kvaliteta izveštavanja o njihovom radu u različitim medijima. Podaci su analizirani deskriptivim, univarijantim i multivarijantim statističkim tehnikama. Rezultati pokazuju da stručni radnici/ce smatraju da je stereotipna medijska slika o njima pretežno negativna, kako u pogledu kompetentnosti, tako i u pogledu interpersonalnih odnosa sa korisnicima/cama. Dodatno, stručni radnici/ce procenjuju da svi najrelevantniji mediji u Srbiji izveštavaju o njihovom radu na nekvalitetan način. Rezultati su tumačeni u skladu sa tržišnim pristupom i pristupom profesionalne odgovornosti u izveštavanju medija, kao i principom okrivljavanja stručnih radnika/ca u ovkiru socijalne zaštite", publisher = "Novi Sad : Institut za usmeravanje komunikacija, Beograd : Fakultet političkih nauka", journal = "CM : Communication and Media", title = "Odnos stručnih radnika centara za socijalni rad u Republici Srbiji prema medijskoj slici i kvalitetu izveštavanja o njihovom radu, The Attitudes of Professional Workers of The Centers for Social Work in the Republic of Serbia Towards the Media Image and the Quality Of Reporting on Their Work", pages = "203-179", number = "2", volume = "16", doi = "10.5937/cm16-31578" }
Skorupan, T.,& Jakšić, I. M.. (2022). Odnos stručnih radnika centara za socijalni rad u Republici Srbiji prema medijskoj slici i kvalitetu izveštavanja o njihovom radu. in CM : Communication and Media Novi Sad : Institut za usmeravanje komunikacija., 16(2), 179-203. https://doi.org/10.5937/cm16-31578
Skorupan T, Jakšić IM. Odnos stručnih radnika centara za socijalni rad u Republici Srbiji prema medijskoj slici i kvalitetu izveštavanja o njihovom radu. in CM : Communication and Media. 2022;16(2):179-203. doi:10.5937/cm16-31578 .
Skorupan, Tamara, Jakšić, Ivana M., "Odnos stručnih radnika centara za socijalni rad u Republici Srbiji prema medijskoj slici i kvalitetu izveštavanja o njihovom radu" in CM : Communication and Media, 16, no. 2 (2022):179-203, https://doi.org/10.5937/cm16-31578 . .