Приказ основних података о документу

Stereotip o učenicima sa izraženom akademskom orijentacijom: Ko su "štreberi" i zašto ih ne volimo?

dc.creatorBodroža, Bojana
dc.creatorJakšić, Ivana M.
dc.date.accessioned2023-11-30T09:13:41Z
dc.date.available2023-11-30T09:13:41Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.issn1821-0147
dc.identifier.urihttp://rfpn.fpn.bg.ac.rs/handle/123456789/1074
dc.description.abstractLabeling students with strong academic orientation as “nerds”is very common in educational settings and it can cause avariety of negative consequences, such as decline of academicaspirations and increase in anxiety and loneliness among thelabeled students. This research was conducted in order toexamine the content and the latent structure of the stereotypesof students labeled as “nerds”, as well as to determine whetherthis stereotype is associated with the social distance towards“nerds” and the identification with this social category. Thesample included 659 students from the University of Belgradeand University of Novi Sad, Serbia. Based on qualitative analysisof the descriptions of typical characteristics and behaviors ofstudents labeled as “nerds” obtained in the preliminary study,we designed a semantic differential scale for measuring thestereotypes of “nerds”. The results suggest that the stereotypicaldescriptions of “nerds” can be grouped into four dimensions:Conscientiousness and academic achievement, Social status andpopularity, Competitiveness and Openness. Conscientiousnessand orientation to academic achievement can be consideredas the key characteristics of students labeled as “nerds”,competitiveness is less pronounced, while unpopularity andopenness are not the essential features of the students labeledas “nerds”. However, compared to participants who perceivethemselves as “nerds”, people who do not consider themselvesto be “nerds” share the perception of “nerds” as unpopular,competitive, and close-minded. In addition, negative perceptionof “nerds” is associated with a more pronounced social distancetowards this social group. Recommendations for addressing theproblem of labeling students with strong academic orientation as“nerds” are discussed.sr
dc.description.abstractEtiketiranje učenika sa izraženom akademskom orijentacijom kao štrebera veoma je uobičajeno u obrazovnom kontekstu i može imati brojne negativne posledice, od opadanja akademskih aspiracija do porasta anksioznosti i usamljenosti. Ovo istraživanje je sprovedeno sa ciljem da se ispita sadržaj i latentna struktura stereotipa o učenicima tako etiketiranim u našoj sredini, kao i da se utvrdi da li je ovaj stereotip povezan sa socijalnom distancom prema njima i sa identifikacijom sa ovom socijalnom kategorijom. Uzorak je obuhvatio 659 studenata sa Univerziteta u Beogradu i Novom Sadu. Na osnovu kvalitativne analizeopisikarakterističnih osobina i ponašanja štrebera, dobijenih u prilot studiji, konstruisana je skala semantičkog diferencijala za merenje stereotipa o štreberima. Rezultati sugerišu da se stereotipni opisi štrebera mogu grupisati u četiri dimenzije: Savesnost i akademsko postignuće, Socijalni status i popularnost, Kompetitivnost i nesaradljivost i Otvorenost. Ključna odlika štrebera su savesnost i orijentacija na akademsko postignuće i, donekle, kompetitivnost i nesaradljivost. Nepopularnost i otvorenost ne predstavljaju suštinsku odliku štrebera. Ipak, osobe koje sebe ne smatraju štrebrima u većoj meri štrebere opažaju kao nepopularne, kompetitivne i zatvorene, a ovakva percepcija štrebera je povezana i sa izraženijom socijalnom distancom. Rezultati su razmatrani u skladu sa preporukama za unapređenje socioemocionalnog statusa učenika sa izraženom akademskom orijentacijom, etiketiranih kao štrebera.sr
dc.language.isosrsr
dc.publisherNovi Sad : Filozofski fakultetsr
dc.rightsopenAccesssr
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.sourcePrimenjena psihologijasr
dc.subjectnerdssr
dc.subjectstereotypessr
dc.subjectacademic orientationsr
dc.subjectacademic acievementsr
dc.subjectsocial distancesr
dc.titleStereotypes of students with strong academic orientation: Who are “nerds” and why do we dislike them?sr
dc.titleStereotip o učenicima sa izraženom akademskom orijentacijom: Ko su "štreberi" i zašto ih ne volimo?sr
dc.typearticlesr
dc.rights.licenseBYsr
dc.citation.epage448
dc.citation.issue3
dc.citation.rankM24
dc.citation.spage429
dc.citation.volume7
dc.identifier.doi10.19090/pp.2014.3.429-448
dc.identifier.fulltexthttp://rfpn.fpn.bg.ac.rs/bitstream/id/2939/fulltext.pdf
dc.type.versionpublishedVersionsr


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу