Show simple item record

Religious basis for struggle for centre of the world

dc.creatorKinđić, Zoran
dc.date.accessioned2024-02-27T14:44:02Z
dc.date.available2024-02-27T14:44:02Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.issn0354-5989
dc.identifier.urihttp://rfpn.fpn.bg.ac.rs/handle/123456789/1168
dc.description.abstractДа би испитао могућност мирног и трајног политичког решења сукоба око Јерусалима и Свете земље, аутор анализира религијску позадину овог спора. Он указује да митско- религијска фигура средишта света подразумева да се ради о светој територији, која самим тим не може бити предмет размене. Указавши на веровање многих народа да се њихов централни храм налази управо на месту средишта света, аутор херменеутичком и компаративном методом показује колики је значај Јерусалима за три велике монотеистичке религије. Будући да су верници све три монотеистичке религије уверени да је истина и правда на њиховој страни, и да себи приписују позицију добра а противницима углавном позицију зла, њима се чини да би и делимично одступање од својих претензија на света места био чин издаје и изневеравања Бога. Након што је изложио шта три велике монотеистичке религије мисле једна о другој и показао разлике у њиховом схватању личности Месије, аутор закључује да би свако политичко решења спора било крхко и привремено. Аутор сматра да би, самим тим што је у основи сукоба око Јерусалима религијски спор, решење морало бити духовне природе. Истински циљ верника морао би бити Небески Јерусалим, а не пуко поседовање земаљског Јерусалима. Уколико би верници све три монотеистичке религије заиста били одани Богу, они би били испуњени љубављу и не би било непремостивих препрека за решење било ког спора, па чак ни оног између Јевреја и Палестинаца око Брда храма.sr
dc.description.abstractIn order to explore the possibility of peaceful and permanent political solution for conflict over Jerusalem and Holy Land, the author analyzes religious background of this dispute. He suggests that mythical and religious figure of the centre of the world implies that it is a holy territory which, for that very reason, can not be subject of exchange. Whether the territory is referred to as the navel of the world, or as axis mundi, not only is it a special centre, but it is also the place of the beginning of the world. Considering that, according to the religious teaching, this centre testifies continual penetration of transcendence into the sphere of immanence, besides being regarded as holy, it also has a decisive eschatological significance.sr
dc.language.isosrsr
dc.publisherБеоград : Институт за политичке студијеsr
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Basic Research (BR or ON)/179041/RS//sr
dc.rightsopenAccesssr
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.sourceСрпска политичка мисаоsr
dc.subjectpupak svetasr
dc.subjectJerusalimsr
dc.subjectBrdo hramasr
dc.subjectMesijasr
dc.subjectsveti ratsr
dc.subjectnavel of the worldsr
dc.subjectJerusalemsr
dc.subjectTemple Mountsr
dc.subjectmessiahsr
dc.subjectholy warsr
dc.titleРелигијски основ борбе за средиште светаsr
dc.titleReligious basis for struggle for centre of the worldsr
dc.typearticlesr
dc.rights.licenseBY-NC-NDsr
dc.citation.epage237
dc.citation.issue2
dc.citation.rankM24
dc.citation.spage215
dc.citation.volume48
dc.identifier.fulltexthttp://rfpn.fpn.bg.ac.rs/bitstream/id/3373/fulltext.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfpn_1168
dc.type.versionpublishedVersionsr


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record