Mimezis postvarenja - o Adornovom tumačenju strategije moderne umetnosti
Апстракт
Autor razmatra Adornovo tumačenje strategije moderne umetnosti u njenom pokušaju odolevanja postvarenom svetu. Ovu strategiju moderne umetnosti frankfurtski mislilac označava kao mimezis postvarenja, uvernen da umetnost može oponirati stezi ukletosti jedino ukoliko se identifikuje s njom. Apstraktnost, disonantnost i nihilizam moderne umetnosti Adorno shvata upravo kao mimezis postvarenja. Cilj moderne umetnosti je da vlastitom ružnoćom razobliči prikrivenu „ružnoću“ sveta, da svojom šokantnošću trgne recipijenta iz konformistièkog dremeža. Razmotrivši Adornovo tumačenje strategije moderne umetnosti, autor primeæuje da se i ona, nakon početnih uspeha, pokazala nedoraslom vladavini instrumentalnog uma, tj. svetu koji počiva na apstraktnom principu razmene.
Кључне речи:
postvarenje / mimezis / umetnost / disonanca / apstraktnost / nihilizam / neidentičnoИзвор:
Filozofija i drustvo, 2006, 29, 151-162Издавач:
- Institut za filozofiju i društvenu teoriju
Колекције
Институција/група
FPNTY - JOUR AU - Kinđić, Zoran PY - 2006 UR - http://rfpn.fpn.bg.ac.rs/handle/123456789/871 AB - Autor razmatra Adornovo tumačenje strategije moderne umetnosti u njenom pokušaju odolevanja postvarenom svetu. Ovu strategiju moderne umetnosti frankfurtski mislilac označava kao mimezis postvarenja, uvernen da umetnost može oponirati stezi ukletosti jedino ukoliko se identifikuje s njom. Apstraktnost, disonantnost i nihilizam moderne umetnosti Adorno shvata upravo kao mimezis postvarenja. Cilj moderne umetnosti je da vlastitom ružnoćom razobliči prikrivenu „ružnoću“ sveta, da svojom šokantnošću trgne recipijenta iz konformistièkog dremeža. Razmotrivši Adornovo tumačenje strategije moderne umetnosti, autor primeæuje da se i ona, nakon početnih uspeha, pokazala nedoraslom vladavini instrumentalnog uma, tj. svetu koji počiva na apstraktnom principu razmene. PB - Institut za filozofiju i društvenu teoriju T2 - Filozofija i drustvo T1 - Mimezis postvarenja - o Adornovom tumačenju strategije moderne umetnosti EP - 162 IS - 29 SP - 151 DO - 10.2298/FID0629151K ER -
@article{ author = "Kinđić, Zoran", year = "2006", abstract = "Autor razmatra Adornovo tumačenje strategije moderne umetnosti u njenom pokušaju odolevanja postvarenom svetu. Ovu strategiju moderne umetnosti frankfurtski mislilac označava kao mimezis postvarenja, uvernen da umetnost može oponirati stezi ukletosti jedino ukoliko se identifikuje s njom. Apstraktnost, disonantnost i nihilizam moderne umetnosti Adorno shvata upravo kao mimezis postvarenja. Cilj moderne umetnosti je da vlastitom ružnoćom razobliči prikrivenu „ružnoću“ sveta, da svojom šokantnošću trgne recipijenta iz konformistièkog dremeža. Razmotrivši Adornovo tumačenje strategije moderne umetnosti, autor primeæuje da se i ona, nakon početnih uspeha, pokazala nedoraslom vladavini instrumentalnog uma, tj. svetu koji počiva na apstraktnom principu razmene.", publisher = "Institut za filozofiju i društvenu teoriju", journal = "Filozofija i drustvo", title = "Mimezis postvarenja - o Adornovom tumačenju strategije moderne umetnosti", pages = "162-151", number = "29", doi = "10.2298/FID0629151K" }
Kinđić, Z.. (2006). Mimezis postvarenja - o Adornovom tumačenju strategije moderne umetnosti. in Filozofija i drustvo Institut za filozofiju i društvenu teoriju.(29), 151-162. https://doi.org/10.2298/FID0629151K
Kinđić Z. Mimezis postvarenja - o Adornovom tumačenju strategije moderne umetnosti. in Filozofija i drustvo. 2006;(29):151-162. doi:10.2298/FID0629151K .
Kinđić, Zoran, "Mimezis postvarenja - o Adornovom tumačenju strategije moderne umetnosti" in Filozofija i drustvo, no. 29 (2006):151-162, https://doi.org/10.2298/FID0629151K . .