Gender stereotypes in Walt Disney cartoons
Rodni stereotipi u crtanim filmovima Volta Diznija
2010
Preuzimanje 🢃
Članak u časopisu (Objavljena verzija)
Metapodaci
Prikaz svih podataka o dokumentuApstrakt
Disney Corporation is one of the largest media corporations that creates children's culture all around the world. The Disney's images of innocence, magic and fun send to young generations massages and meanings which are strong means of socialization. They are supportive of social values that correspond to the prevailing relations of power in the society, values that should be 'taken for granted'. Disney does it trough his cartoons, movies for children and family movies, in addition with highly developed marketing techniques, creating the atmosphere that children grow out in, and get accustomed with. This paper analyzes the gender stereotypes and values that are mostly presented in movies made by Disney Corporation. Ten cartoons with princesses and princes were selected for analysis. From its first cartoon 'Snow-white and the seven dwarfs', gender roles are changing their forms, but the essence remains the same. The children are socialized with gender roles that are socially acceptable,... that do not challenge the status quo and do not ask questions. System of values does not change, and its key element remains the domination of white male figure. .
Dizni korporacija jedna je od najvećih medijskih korporacija koja kreira dečiju kulturu širom sveta. Ona slikama nevinosti, magije i zabave, mladom naraštaju prenosi poruke i značenja, socijalizuje ih u vrednostima koje podržavaju odnose moći u društvu, a koje treba prihvatiti 'zdravo za gotovo'. Dizni to čini kroz svoje crtane filmove, filmove za decu i porodične filmove uz podršku visoko razvijenih marketinških tehnika stvarajući atmosferu u kojoj deca odrastaju, i na nju se privikavaju. Ovaj tekst se bavi analizom rodnih stereotipa i vrednosti koji se najčešće pojavljuju u crtanim filmovima Volta Diznija. Analizirano je deset crtanih filmova u kojima postoje princeze i prinčevi. Rodne uloge su od prvog Diznijevog dugometražnog filma 'Snežana i sedam patuljaka' menjale formu, ali je suština uvek ostajala ista. Posledica toga je socijalizacija dece u rodnim ulogama koje su opšte prihvatljive, koje ne remete poredak i ne postavljaju pitanja. Vrednosni sistem suštinski uvek ostaje isti,... a njegov ključni momenat je dominacija belog muškarca. .
Ključne reči:
stereotypes / gender stereotypes / Disney / cartoons / children / stereotipi / rodni stereotipi / Dizni / crtani filmovi / decaIzvor:
CM - časopis za upravljanje komuniciranjem, 2010, 5, 15, 107-121Izdavač:
- Institut za usmeravanje komunikacija, Novi Sad i Univerzitet u Beogradu - Fakultet političkih nauka, Beograd
Kolekcije
Institucija/grupa
FPNTY - JOUR AU - Matović, Marijana PY - 2010 UR - http://rfpn.fpn.bg.ac.rs/handle/123456789/261 AB - Disney Corporation is one of the largest media corporations that creates children's culture all around the world. The Disney's images of innocence, magic and fun send to young generations massages and meanings which are strong means of socialization. They are supportive of social values that correspond to the prevailing relations of power in the society, values that should be 'taken for granted'. Disney does it trough his cartoons, movies for children and family movies, in addition with highly developed marketing techniques, creating the atmosphere that children grow out in, and get accustomed with. This paper analyzes the gender stereotypes and values that are mostly presented in movies made by Disney Corporation. Ten cartoons with princesses and princes were selected for analysis. From its first cartoon 'Snow-white and the seven dwarfs', gender roles are changing their forms, but the essence remains the same. The children are socialized with gender roles that are socially acceptable, that do not challenge the status quo and do not ask questions. System of values does not change, and its key element remains the domination of white male figure. . AB - Dizni korporacija jedna je od najvećih medijskih korporacija koja kreira dečiju kulturu širom sveta. Ona slikama nevinosti, magije i zabave, mladom naraštaju prenosi poruke i značenja, socijalizuje ih u vrednostima koje podržavaju odnose moći u društvu, a koje treba prihvatiti 'zdravo za gotovo'. Dizni to čini kroz svoje crtane filmove, filmove za decu i porodične filmove uz podršku visoko razvijenih marketinških tehnika stvarajući atmosferu u kojoj deca odrastaju, i na nju se privikavaju. Ovaj tekst se bavi analizom rodnih stereotipa i vrednosti koji se najčešće pojavljuju u crtanim filmovima Volta Diznija. Analizirano je deset crtanih filmova u kojima postoje princeze i prinčevi. Rodne uloge su od prvog Diznijevog dugometražnog filma 'Snežana i sedam patuljaka' menjale formu, ali je suština uvek ostajala ista. Posledica toga je socijalizacija dece u rodnim ulogama koje su opšte prihvatljive, koje ne remete poredak i ne postavljaju pitanja. Vrednosni sistem suštinski uvek ostaje isti, a njegov ključni momenat je dominacija belog muškarca. . PB - Institut za usmeravanje komunikacija, Novi Sad i Univerzitet u Beogradu - Fakultet političkih nauka, Beograd T2 - CM - časopis za upravljanje komuniciranjem T1 - Gender stereotypes in Walt Disney cartoons T1 - Rodni stereotipi u crtanim filmovima Volta Diznija EP - 121 IS - 15 SP - 107 VL - 5 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfpn_261 ER -
@article{ author = "Matović, Marijana", year = "2010", abstract = "Disney Corporation is one of the largest media corporations that creates children's culture all around the world. The Disney's images of innocence, magic and fun send to young generations massages and meanings which are strong means of socialization. They are supportive of social values that correspond to the prevailing relations of power in the society, values that should be 'taken for granted'. Disney does it trough his cartoons, movies for children and family movies, in addition with highly developed marketing techniques, creating the atmosphere that children grow out in, and get accustomed with. This paper analyzes the gender stereotypes and values that are mostly presented in movies made by Disney Corporation. Ten cartoons with princesses and princes were selected for analysis. From its first cartoon 'Snow-white and the seven dwarfs', gender roles are changing their forms, but the essence remains the same. The children are socialized with gender roles that are socially acceptable, that do not challenge the status quo and do not ask questions. System of values does not change, and its key element remains the domination of white male figure. ., Dizni korporacija jedna je od najvećih medijskih korporacija koja kreira dečiju kulturu širom sveta. Ona slikama nevinosti, magije i zabave, mladom naraštaju prenosi poruke i značenja, socijalizuje ih u vrednostima koje podržavaju odnose moći u društvu, a koje treba prihvatiti 'zdravo za gotovo'. Dizni to čini kroz svoje crtane filmove, filmove za decu i porodične filmove uz podršku visoko razvijenih marketinških tehnika stvarajući atmosferu u kojoj deca odrastaju, i na nju se privikavaju. Ovaj tekst se bavi analizom rodnih stereotipa i vrednosti koji se najčešće pojavljuju u crtanim filmovima Volta Diznija. Analizirano je deset crtanih filmova u kojima postoje princeze i prinčevi. Rodne uloge su od prvog Diznijevog dugometražnog filma 'Snežana i sedam patuljaka' menjale formu, ali je suština uvek ostajala ista. Posledica toga je socijalizacija dece u rodnim ulogama koje su opšte prihvatljive, koje ne remete poredak i ne postavljaju pitanja. Vrednosni sistem suštinski uvek ostaje isti, a njegov ključni momenat je dominacija belog muškarca. .", publisher = "Institut za usmeravanje komunikacija, Novi Sad i Univerzitet u Beogradu - Fakultet političkih nauka, Beograd", journal = "CM - časopis za upravljanje komuniciranjem", title = "Gender stereotypes in Walt Disney cartoons, Rodni stereotipi u crtanim filmovima Volta Diznija", pages = "121-107", number = "15", volume = "5", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfpn_261" }
Matović, M.. (2010). Gender stereotypes in Walt Disney cartoons. in CM - časopis za upravljanje komuniciranjem Institut za usmeravanje komunikacija, Novi Sad i Univerzitet u Beogradu - Fakultet političkih nauka, Beograd., 5(15), 107-121. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfpn_261
Matović M. Gender stereotypes in Walt Disney cartoons. in CM - časopis za upravljanje komuniciranjem. 2010;5(15):107-121. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfpn_261 .
Matović, Marijana, "Gender stereotypes in Walt Disney cartoons" in CM - časopis za upravljanje komuniciranjem, 5, no. 15 (2010):107-121, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfpn_261 .