Pogled odozgo: vizuelno predstavljanje građana Srbije na Instagram profilu predsednika Aleksandra Vučića
The view from above: visual representation of Serbia’s citizens on Instagram profile of the president Aleksandar Vučić
Чланак у часопису (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
Veliki broj političara koristi vizuelni medijski sadržaj za potrebe lične promocije,
predizbornih kampanja i za komunikaciju sa biračima. Pored televizijskih
snimaka i fotografija u štampanim medijima, političari sve više koriste
vizuelno-centrične digitalne platforme, poput Instagrama, Jutjuba, Snepčeta
i TikToka, kako bi doprli do šire javnosti i obezbedili veću podršku. Jedan
broj političara redovno koristi Instagram kao mrežu koja beleži ogroman
rast u odnosu na druge poznate društvene mreže. Instagram je svojom
vizuelnošću omogućio političku hiperindividualizaciju, pa se čini da su inače
distancirani predsednici, premijeri i drugi političari sve „običniji” i bliži
građanima. Jedan od njih je i predsednik Srbije Aleksandar Vučić, čiji je zvanični
Instagram profil @buducnostsrbijeav poslednjih godina postao važan
izvor informacija mejnstrim medijima u Srbiji, pa i Javnom medijskom servisu.
Imajući u vidu ovaj kontekst, u radu se istražuje kako se na Instagram
profilu pr...edsednika Srbije vizuelno reprezentuju građani Srbije i kao objekat
i kao izvor politike. Na osnovu kvantitativne i kvalitativne analize fotografija
i video snimaka objavljenih u toku 2019. i 2021. godine, identifikuju se glavni
vizuelni okviri u kojima se predstavljaju građani Srbije, kao i vizuelne strategije
na osnovu kojih Aleksandar Vučić stupa u interakciju sa običnim ljudima, uspostavlja odnose sa pojedinim društvenim i profesionalnim grupama,
a istovremeno šalje određene političke poruke.
A large number of politicians often use visual media content for promotion, cam-
paigning and communication with citizens. Alongside traditional visual con-
tent, such as TV newscasts and images in print media, visual digital platforms
and social media have become popular avenues for politicians to reach the au-
dience and garner support. Some of them regularly use Instagram as a growing
platform in recent years, which has contributed to political hyper-individualiza-
tion and made “distanced” presidents, prime ministers and other political lead-
ers more “ordinary” and closer to citizens. The Instagram account of Aleksandar
Vučić, Serbia’s president, has become highly popular in recent years and high-
ly relevant source of information for the mainstream media in Serbia, including
the Public Broadcasting Service RTS. Against this background, this paper exam-
ines how Serbia’s citizens have been visually represented on the president’s In-
stagram. For that purpose, quantitat...ive and qualitative content analysis of pho-
tographs and videos published in 2019 and 2021 has been conducted. The study
identifies the main visual frames in which the citizens of Serbia appear on this
profile and discusses the leading visual strategies of Vučić’s interaction with the
people in general and with specific social and professional groups
Кључне речи:
vizuelni okviri / Instagram / predsednik / Srbija / mediji / građani / visual media content / visual political communication / Instagram / president / Serbia / citizensИзвор:
Političke perspektive, 2022, 11, 3, 7-33Издавач:
- Udruženje za političke nauke Srbije : Beograd
- Fakultet političkih nauka : Beograd
- Fakultet političkih znanosti :Zagreb
Колекције
Институција/група
FPNTY - JOUR AU - Krstić, Aleksandra PY - 2022 UR - http://rfpn.fpn.bg.ac.rs/handle/123456789/913 AB - Veliki broj političara koristi vizuelni medijski sadržaj za potrebe lične promocije, predizbornih kampanja i za komunikaciju sa biračima. Pored televizijskih snimaka i fotografija u štampanim medijima, političari sve više koriste vizuelno-centrične digitalne platforme, poput Instagrama, Jutjuba, Snepčeta i TikToka, kako bi doprli do šire javnosti i obezbedili veću podršku. Jedan broj političara redovno koristi Instagram kao mrežu koja beleži ogroman rast u odnosu na druge poznate društvene mreže. Instagram je svojom vizuelnošću omogućio političku hiperindividualizaciju, pa se čini da su inače distancirani predsednici, premijeri i drugi političari sve „običniji” i bliži građanima. Jedan od njih je i predsednik Srbije Aleksandar Vučić, čiji je zvanični Instagram profil @buducnostsrbijeav poslednjih godina postao važan izvor informacija mejnstrim medijima u Srbiji, pa i Javnom medijskom servisu. Imajući u vidu ovaj kontekst, u radu se istražuje kako se na Instagram profilu predsednika Srbije vizuelno reprezentuju građani Srbije i kao objekat i kao izvor politike. Na osnovu kvantitativne i kvalitativne analize fotografija i video snimaka objavljenih u toku 2019. i 2021. godine, identifikuju se glavni vizuelni okviri u kojima se predstavljaju građani Srbije, kao i vizuelne strategije na osnovu kojih Aleksandar Vučić stupa u interakciju sa običnim ljudima, uspostavlja odnose sa pojedinim društvenim i profesionalnim grupama, a istovremeno šalje određene političke poruke. AB - A large number of politicians often use visual media content for promotion, cam- paigning and communication with citizens. Alongside traditional visual con- tent, such as TV newscasts and images in print media, visual digital platforms and social media have become popular avenues for politicians to reach the au- dience and garner support. Some of them regularly use Instagram as a growing platform in recent years, which has contributed to political hyper-individualiza- tion and made “distanced” presidents, prime ministers and other political lead- ers more “ordinary” and closer to citizens. The Instagram account of Aleksandar Vučić, Serbia’s president, has become highly popular in recent years and high- ly relevant source of information for the mainstream media in Serbia, including the Public Broadcasting Service RTS. Against this background, this paper exam- ines how Serbia’s citizens have been visually represented on the president’s In- stagram. For that purpose, quantitative and qualitative content analysis of pho- tographs and videos published in 2019 and 2021 has been conducted. The study identifies the main visual frames in which the citizens of Serbia appear on this profile and discusses the leading visual strategies of Vučić’s interaction with the people in general and with specific social and professional groups PB - Udruženje za političke nauke Srbije : Beograd PB - Fakultet političkih nauka : Beograd PB - Fakultet političkih znanosti :Zagreb T2 - Političke perspektive T1 - Pogled odozgo: vizuelno predstavljanje građana Srbije na Instagram profilu predsednika Aleksandra Vučića T1 - The view from above: visual representation of Serbia’s citizens on Instagram profile of the president Aleksandar Vučić EP - 33 IS - 3 SP - 7 VL - 11 DO - 10.20901/pp.12.1.01 ER -
@article{ author = "Krstić, Aleksandra", year = "2022", abstract = "Veliki broj političara koristi vizuelni medijski sadržaj za potrebe lične promocije, predizbornih kampanja i za komunikaciju sa biračima. Pored televizijskih snimaka i fotografija u štampanim medijima, političari sve više koriste vizuelno-centrične digitalne platforme, poput Instagrama, Jutjuba, Snepčeta i TikToka, kako bi doprli do šire javnosti i obezbedili veću podršku. Jedan broj političara redovno koristi Instagram kao mrežu koja beleži ogroman rast u odnosu na druge poznate društvene mreže. Instagram je svojom vizuelnošću omogućio političku hiperindividualizaciju, pa se čini da su inače distancirani predsednici, premijeri i drugi političari sve „običniji” i bliži građanima. Jedan od njih je i predsednik Srbije Aleksandar Vučić, čiji je zvanični Instagram profil @buducnostsrbijeav poslednjih godina postao važan izvor informacija mejnstrim medijima u Srbiji, pa i Javnom medijskom servisu. Imajući u vidu ovaj kontekst, u radu se istražuje kako se na Instagram profilu predsednika Srbije vizuelno reprezentuju građani Srbije i kao objekat i kao izvor politike. Na osnovu kvantitativne i kvalitativne analize fotografija i video snimaka objavljenih u toku 2019. i 2021. godine, identifikuju se glavni vizuelni okviri u kojima se predstavljaju građani Srbije, kao i vizuelne strategije na osnovu kojih Aleksandar Vučić stupa u interakciju sa običnim ljudima, uspostavlja odnose sa pojedinim društvenim i profesionalnim grupama, a istovremeno šalje određene političke poruke., A large number of politicians often use visual media content for promotion, cam- paigning and communication with citizens. Alongside traditional visual con- tent, such as TV newscasts and images in print media, visual digital platforms and social media have become popular avenues for politicians to reach the au- dience and garner support. Some of them regularly use Instagram as a growing platform in recent years, which has contributed to political hyper-individualiza- tion and made “distanced” presidents, prime ministers and other political lead- ers more “ordinary” and closer to citizens. The Instagram account of Aleksandar Vučić, Serbia’s president, has become highly popular in recent years and high- ly relevant source of information for the mainstream media in Serbia, including the Public Broadcasting Service RTS. Against this background, this paper exam- ines how Serbia’s citizens have been visually represented on the president’s In- stagram. For that purpose, quantitative and qualitative content analysis of pho- tographs and videos published in 2019 and 2021 has been conducted. The study identifies the main visual frames in which the citizens of Serbia appear on this profile and discusses the leading visual strategies of Vučić’s interaction with the people in general and with specific social and professional groups", publisher = "Udruženje za političke nauke Srbije : Beograd, Fakultet političkih nauka : Beograd, Fakultet političkih znanosti :Zagreb", journal = "Političke perspektive", title = "Pogled odozgo: vizuelno predstavljanje građana Srbije na Instagram profilu predsednika Aleksandra Vučića, The view from above: visual representation of Serbia’s citizens on Instagram profile of the president Aleksandar Vučić", pages = "33-7", number = "3", volume = "11", doi = "10.20901/pp.12.1.01" }
Krstić, A.. (2022). Pogled odozgo: vizuelno predstavljanje građana Srbije na Instagram profilu predsednika Aleksandra Vučića. in Političke perspektive Udruženje za političke nauke Srbije : Beograd., 11(3), 7-33. https://doi.org/10.20901/pp.12.1.01
Krstić A. Pogled odozgo: vizuelno predstavljanje građana Srbije na Instagram profilu predsednika Aleksandra Vučića. in Političke perspektive. 2022;11(3):7-33. doi:10.20901/pp.12.1.01 .
Krstić, Aleksandra, "Pogled odozgo: vizuelno predstavljanje građana Srbije na Instagram profilu predsednika Aleksandra Vučića" in Političke perspektive, 11, no. 3 (2022):7-33, https://doi.org/10.20901/pp.12.1.01 . .