Pozicija Republike Srbije na bezbednosno-političkoj međI Evropske unije I Narodne republike Kine
Position of Serbia on security and political crossroads between European union and People’s Republic of China
Чланак у часопису (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
Cilj rada je da putem analize Mehanizma 16+1 i prisustva Кine u regionu predstavi izazove sa kojima se suočava Republika Srbija (Srbija), kao država koja kao svoj glavni spoljnopolitički cilj naglašava članstvo u Evropskoj uniji (EU), a ipak nastavlja svoje tradicionalno dobre, srdačne i pragmatične odnose sa Narodnom Republikom Кinom (NR Кina). Put do postanka članice EU je, kao što je već poznato, opterećen brojnim idealstičkim zahtevima i uslovljavanjima, sa realističkim očekivanjama, što, uslovno rečeno, politiku neutralnosti Srbije može preorjentisati ka fleksibilnim aranžmanima koje nudi NR Кina. Sa jedne strane, NR Кina kako na bilateralnom, tako i na multilateralnom nivou Srbiji vrlo profesionalnim metodama sa razumevanjem konteksta datog trenutka, nudi aranžamane, koji sada već rizik uspešnosti evrointegracija podižu na viši nivo. Sa druge strane, EU koja Zapadni Balkan posmatra kao deo svoje interesne sfere i u geopolitičkom i u geoekonomskom smislu, ne pokazuje blagonaklon s...tav ka kineskoj agilnijoj regionalizaciji ovog dela sveta. Prelamanje različitih interesa sa ciljem kreiranja uslova i načina poslovanja i spoljno-bezbednosnih odnosa dodatno usložnjava poziciju Srbije. U prvom delu rada ćemo istraživati institucionalni razvoj Mehanizma Кina + 16 zemalja Centralne i Istočne Evrope, kako bismo mogli da uvidimo koje ciljeve NR Кina vremenom želi da ostvari među državama članicama već pomenutog Mehanizma, pa samim tim i u Srbiji. U drugom delu rada, analiziraćemo poziciju Srbije. Pozicija Srbije je usložnjena usled pritiska EU, zbog narastajućeg ekonomskog i političkog uticaja NR Кine
This paper analyses the 16+1 Mechanism and Chinese presence
in the region with challenges that Serbia faces in the process of European
integration. Serbia continues its good traditional relations with China
whilst balancing its relations with EU which remains its primary
partner. Path towards the EU membership is burdened by numerous
idealistic requests and conditioning, with unrealistic expectations which
may additionally push Serbia towards favourable arrangements offered
by China. Refraction of different interests additionally complicates the
situation for Serbia. The position of Serbia is complicated due to the EU
pressure and due to the ever-growing economic and political influence
of PR China. In the attempt to present current options and possibilities
laid before Serbia, we shall analyze its position within 16+1 and EU,
thus presenting its position on the crossroad of interests.
Кључне речи:
Mehanizam Кina + 16 zemalja Centralne i Istočne Evrope / Republika Srbija / izazovi i mogućnosti / Inicijativa Pojas i put / evrointegracije / Mechanism 16+1 / Central and Eastern Europe / Belt and Road Initiative / European integrationИзвор:
Politika nacionalne bezbednosti, 2018, 15, 2, 97-119Издавач:
- Institut za političke studije : Beograd
Колекције
Институција/група
FPNTY - JOUR AU - Popović, Slobodan AU - Stević, Ljiljana PY - 2018 UR - http://rfpn.fpn.bg.ac.rs/handle/123456789/969 AB - Cilj rada je da putem analize Mehanizma 16+1 i prisustva Кine u regionu predstavi izazove sa kojima se suočava Republika Srbija (Srbija), kao država koja kao svoj glavni spoljnopolitički cilj naglašava članstvo u Evropskoj uniji (EU), a ipak nastavlja svoje tradicionalno dobre, srdačne i pragmatične odnose sa Narodnom Republikom Кinom (NR Кina). Put do postanka članice EU je, kao što je već poznato, opterećen brojnim idealstičkim zahtevima i uslovljavanjima, sa realističkim očekivanjama, što, uslovno rečeno, politiku neutralnosti Srbije može preorjentisati ka fleksibilnim aranžmanima koje nudi NR Кina. Sa jedne strane, NR Кina kako na bilateralnom, tako i na multilateralnom nivou Srbiji vrlo profesionalnim metodama sa razumevanjem konteksta datog trenutka, nudi aranžamane, koji sada već rizik uspešnosti evrointegracija podižu na viši nivo. Sa druge strane, EU koja Zapadni Balkan posmatra kao deo svoje interesne sfere i u geopolitičkom i u geoekonomskom smislu, ne pokazuje blagonaklon stav ka kineskoj agilnijoj regionalizaciji ovog dela sveta. Prelamanje različitih interesa sa ciljem kreiranja uslova i načina poslovanja i spoljno-bezbednosnih odnosa dodatno usložnjava poziciju Srbije. U prvom delu rada ćemo istraživati institucionalni razvoj Mehanizma Кina + 16 zemalja Centralne i Istočne Evrope, kako bismo mogli da uvidimo koje ciljeve NR Кina vremenom želi da ostvari među državama članicama već pomenutog Mehanizma, pa samim tim i u Srbiji. U drugom delu rada, analiziraćemo poziciju Srbije. Pozicija Srbije je usložnjena usled pritiska EU, zbog narastajućeg ekonomskog i političkog uticaja NR Кine AB - This paper analyses the 16+1 Mechanism and Chinese presence in the region with challenges that Serbia faces in the process of European integration. Serbia continues its good traditional relations with China whilst balancing its relations with EU which remains its primary partner. Path towards the EU membership is burdened by numerous idealistic requests and conditioning, with unrealistic expectations which may additionally push Serbia towards favourable arrangements offered by China. Refraction of different interests additionally complicates the situation for Serbia. The position of Serbia is complicated due to the EU pressure and due to the ever-growing economic and political influence of PR China. In the attempt to present current options and possibilities laid before Serbia, we shall analyze its position within 16+1 and EU, thus presenting its position on the crossroad of interests. PB - Institut za političke studije : Beograd T2 - Politika nacionalne bezbednosti T1 - Pozicija Republike Srbije na bezbednosno-političkoj međI Evropske unije I Narodne republike Kine T1 - Position of Serbia on security and political crossroads between European union and People’s Republic of China EP - 119 IS - 2 SP - 97 VL - 15 DO - 10.22182/pnb.1522018.6 ER -
@article{ author = "Popović, Slobodan and Stević, Ljiljana", year = "2018", abstract = "Cilj rada je da putem analize Mehanizma 16+1 i prisustva Кine u regionu predstavi izazove sa kojima se suočava Republika Srbija (Srbija), kao država koja kao svoj glavni spoljnopolitički cilj naglašava članstvo u Evropskoj uniji (EU), a ipak nastavlja svoje tradicionalno dobre, srdačne i pragmatične odnose sa Narodnom Republikom Кinom (NR Кina). Put do postanka članice EU je, kao što je već poznato, opterećen brojnim idealstičkim zahtevima i uslovljavanjima, sa realističkim očekivanjama, što, uslovno rečeno, politiku neutralnosti Srbije može preorjentisati ka fleksibilnim aranžmanima koje nudi NR Кina. Sa jedne strane, NR Кina kako na bilateralnom, tako i na multilateralnom nivou Srbiji vrlo profesionalnim metodama sa razumevanjem konteksta datog trenutka, nudi aranžamane, koji sada već rizik uspešnosti evrointegracija podižu na viši nivo. Sa druge strane, EU koja Zapadni Balkan posmatra kao deo svoje interesne sfere i u geopolitičkom i u geoekonomskom smislu, ne pokazuje blagonaklon stav ka kineskoj agilnijoj regionalizaciji ovog dela sveta. Prelamanje različitih interesa sa ciljem kreiranja uslova i načina poslovanja i spoljno-bezbednosnih odnosa dodatno usložnjava poziciju Srbije. U prvom delu rada ćemo istraživati institucionalni razvoj Mehanizma Кina + 16 zemalja Centralne i Istočne Evrope, kako bismo mogli da uvidimo koje ciljeve NR Кina vremenom želi da ostvari među državama članicama već pomenutog Mehanizma, pa samim tim i u Srbiji. U drugom delu rada, analiziraćemo poziciju Srbije. Pozicija Srbije je usložnjena usled pritiska EU, zbog narastajućeg ekonomskog i političkog uticaja NR Кine, This paper analyses the 16+1 Mechanism and Chinese presence in the region with challenges that Serbia faces in the process of European integration. Serbia continues its good traditional relations with China whilst balancing its relations with EU which remains its primary partner. Path towards the EU membership is burdened by numerous idealistic requests and conditioning, with unrealistic expectations which may additionally push Serbia towards favourable arrangements offered by China. Refraction of different interests additionally complicates the situation for Serbia. The position of Serbia is complicated due to the EU pressure and due to the ever-growing economic and political influence of PR China. In the attempt to present current options and possibilities laid before Serbia, we shall analyze its position within 16+1 and EU, thus presenting its position on the crossroad of interests.", publisher = "Institut za političke studije : Beograd", journal = "Politika nacionalne bezbednosti", title = "Pozicija Republike Srbije na bezbednosno-političkoj međI Evropske unije I Narodne republike Kine, Position of Serbia on security and political crossroads between European union and People’s Republic of China", pages = "119-97", number = "2", volume = "15", doi = "10.22182/pnb.1522018.6" }
Popović, S.,& Stević, L.. (2018). Pozicija Republike Srbije na bezbednosno-političkoj međI Evropske unije I Narodne republike Kine. in Politika nacionalne bezbednosti Institut za političke studije : Beograd., 15(2), 97-119. https://doi.org/10.22182/pnb.1522018.6
Popović S, Stević L. Pozicija Republike Srbije na bezbednosno-političkoj međI Evropske unije I Narodne republike Kine. in Politika nacionalne bezbednosti. 2018;15(2):97-119. doi:10.22182/pnb.1522018.6 .
Popović, Slobodan, Stević, Ljiljana, "Pozicija Republike Srbije na bezbednosno-političkoj međI Evropske unije I Narodne republike Kine" in Politika nacionalne bezbednosti, 15, no. 2 (2018):97-119, https://doi.org/10.22182/pnb.1522018.6 . .