RFPN - Faculty of Political Science Repository
University of Belgrade - Faculty of Political Science
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrillic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   RFPN
  • FPN
  • Radovi istraživača / Researchers' papers
  • View Item
  •   RFPN
  • FPN
  • Radovi istraživača / Researchers' papers
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

On-line magazines: New tendencies

On-lajn magazini - savremene tendencije

Thumbnail
2008
146.pdf (736.2Kb)
Authors
Kljajić, Veselin
Article (Published version)
Metadata
Show full item record
Abstract
For last several decades, on-lines magazines are constantly raising in its popularity. Time - lines among Internet journalists are measured in minutes, and there is less time for careful news checking. Internet becomes big supermarket where information gathering resembles mosaic production. Data acquisition favors hypertext linkage of different web pages of news agencies, televisions, private companies and public administration divisions, leaving very limited space for writing and personal creativity. On-line journalism could be perceived as McLuhan's explosion or as implosion of new technologies and communications. New journalism changes entire existing media world and it's surrounding. This paper presents analyzes of most important characteristics of modern on-line magazines, with special emphases on key points - hypertext and interactivity. .
Prisustvo i čitanost on-lajn magazina poslednjih decenija ima konstantnu tendenciju rasta. Blagovremenost se među novinarima na Mreži već određuje minutima, pri čemu najčešće izostaje brižljiva provera izbora vesti. Mreža postaje ogromni supermarket informacija gde prikupljanje vesti često liči na izradu kolaža i hipertekstualnog povezivanja različitih sajtova novinskih agencija, televizija, privrednih kompanija, javne administracije sa oskudnim prostorom ostavljenim za pisanje i individualnu kreativnost. On-lajn novinarstvo može biti shvaćeno i kao Mekluanova eksplozija i kao implozija nove tehnologije i komunikacija. Novo novinarstvo u potpunosti menja postojeći medijski svet i njegovo okruženje. Ovaj tekst predstavlja analizu najznačajnijih karakteristika savremenih on-lajn magazina pri čemu se posebno markiraju ključne tačke: hipertekstualnost i interaktivnost. .
Keywords:
žurnalizam / komunikacija / on-lajn magazini / Internet / hipertekst / multimedijalnost / interaktivnost
Source:
Godišnjak Fakulteta političkih nauka, 2008, 2, 2, 277-287
Publisher:
  • Univerzitet u Beogradu - Fakultet političkih nauka, Beograd

ISSN: 1820-6700

[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfpn_149
URI
http://rfpn.fpn.bg.ac.rs/handle/123456789/149
Collections
  • Radovi istraživača / Researchers' papers
Institution/Community
FPN
TY  - JOUR
AU  - Kljajić, Veselin
PY  - 2008
UR  - http://rfpn.fpn.bg.ac.rs/handle/123456789/149
AB  - For last several decades, on-lines magazines are constantly raising in its popularity. Time - lines among Internet journalists are measured in minutes, and there is less time for careful news checking. Internet becomes big supermarket where information gathering resembles mosaic production. Data acquisition favors hypertext linkage of different web pages of news agencies, televisions, private companies and public administration divisions, leaving very limited space for writing and personal creativity. On-line journalism could be perceived as McLuhan's explosion or as implosion of new technologies and communications. New journalism changes entire existing media world and it's surrounding. This paper presents analyzes of most important characteristics of modern on-line magazines, with special emphases on key points - hypertext and interactivity. .
AB  - Prisustvo i čitanost on-lajn magazina poslednjih decenija ima konstantnu tendenciju rasta. Blagovremenost se među novinarima na Mreži već određuje minutima, pri čemu najčešće izostaje brižljiva provera izbora vesti. Mreža postaje ogromni supermarket informacija gde prikupljanje vesti često liči na izradu kolaža i hipertekstualnog povezivanja različitih sajtova novinskih agencija, televizija, privrednih kompanija, javne administracije sa oskudnim prostorom ostavljenim za pisanje i individualnu kreativnost. On-lajn novinarstvo može biti shvaćeno i kao Mekluanova eksplozija i kao implozija nove tehnologije i komunikacija. Novo novinarstvo u potpunosti menja postojeći medijski svet i njegovo okruženje. Ovaj tekst predstavlja analizu najznačajnijih karakteristika savremenih on-lajn magazina pri čemu se posebno markiraju ključne tačke: hipertekstualnost i interaktivnost. .
PB  - Univerzitet u Beogradu - Fakultet političkih nauka, Beograd
T2  - Godišnjak Fakulteta političkih nauka
T1  - On-line magazines: New tendencies
T1  - On-lajn magazini - savremene tendencije
EP  - 287
IS  - 2
SP  - 277
VL  - 2
ER  - 
@article{
author = "Kljajić, Veselin",
year = "2008",
abstract = "For last several decades, on-lines magazines are constantly raising in its popularity. Time - lines among Internet journalists are measured in minutes, and there is less time for careful news checking. Internet becomes big supermarket where information gathering resembles mosaic production. Data acquisition favors hypertext linkage of different web pages of news agencies, televisions, private companies and public administration divisions, leaving very limited space for writing and personal creativity. On-line journalism could be perceived as McLuhan's explosion or as implosion of new technologies and communications. New journalism changes entire existing media world and it's surrounding. This paper presents analyzes of most important characteristics of modern on-line magazines, with special emphases on key points - hypertext and interactivity. ., Prisustvo i čitanost on-lajn magazina poslednjih decenija ima konstantnu tendenciju rasta. Blagovremenost se među novinarima na Mreži već određuje minutima, pri čemu najčešće izostaje brižljiva provera izbora vesti. Mreža postaje ogromni supermarket informacija gde prikupljanje vesti često liči na izradu kolaža i hipertekstualnog povezivanja različitih sajtova novinskih agencija, televizija, privrednih kompanija, javne administracije sa oskudnim prostorom ostavljenim za pisanje i individualnu kreativnost. On-lajn novinarstvo može biti shvaćeno i kao Mekluanova eksplozija i kao implozija nove tehnologije i komunikacija. Novo novinarstvo u potpunosti menja postojeći medijski svet i njegovo okruženje. Ovaj tekst predstavlja analizu najznačajnijih karakteristika savremenih on-lajn magazina pri čemu se posebno markiraju ključne tačke: hipertekstualnost i interaktivnost. .",
publisher = "Univerzitet u Beogradu - Fakultet političkih nauka, Beograd",
journal = "Godišnjak Fakulteta političkih nauka",
title = "On-line magazines: New tendencies, On-lajn magazini - savremene tendencije",
pages = "287-277",
number = "2",
volume = "2"
}
Kljajić, V.. (2008). On-line magazines: New tendencies. in Godišnjak Fakulteta političkih nauka
Univerzitet u Beogradu - Fakultet političkih nauka, Beograd., 2(2), 277-287.
Kljajić V. On-line magazines: New tendencies. in Godišnjak Fakulteta političkih nauka. 2008;2(2):277-287..
Kljajić, Veselin, "On-line magazines: New tendencies" in Godišnjak Fakulteta političkih nauka, 2, no. 2 (2008):277-287.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About RFPN | Send Feedback

OpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceCommunitiesAuthorsTitlesSubjectsThis institutionAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About RFPN | Send Feedback

OpenAIRERCUB