On-line magazines: New tendencies
On-lajn magazini - savremene tendencije
Abstract
For last several decades, on-lines magazines are constantly raising in its popularity. Time - lines among Internet journalists are measured in minutes, and there is less time for careful news checking. Internet becomes big supermarket where information gathering resembles mosaic production. Data acquisition favors hypertext linkage of different web pages of news agencies, televisions, private companies and public administration divisions, leaving very limited space for writing and personal creativity. On-line journalism could be perceived as McLuhan's explosion or as implosion of new technologies and communications. New journalism changes entire existing media world and it's surrounding. This paper presents analyzes of most important characteristics of modern on-line magazines, with special emphases on key points - hypertext and interactivity. .
Prisustvo i čitanost on-lajn magazina poslednjih decenija ima konstantnu tendenciju rasta. Blagovremenost se među novinarima na Mreži već određuje minutima, pri čemu najčešće izostaje brižljiva provera izbora vesti. Mreža postaje ogromni supermarket informacija gde prikupljanje vesti često liči na izradu kolaža i hipertekstualnog povezivanja različitih sajtova novinskih agencija, televizija, privrednih kompanija, javne administracije sa oskudnim prostorom ostavljenim za pisanje i individualnu kreativnost. On-lajn novinarstvo može biti shvaćeno i kao Mekluanova eksplozija i kao implozija nove tehnologije i komunikacija. Novo novinarstvo u potpunosti menja postojeći medijski svet i njegovo okruženje. Ovaj tekst predstavlja analizu najznačajnijih karakteristika savremenih on-lajn magazina pri čemu se posebno markiraju ključne tačke: hipertekstualnost i interaktivnost. .
Keywords:
žurnalizam / komunikacija / on-lajn magazini / Internet / hipertekst / multimedijalnost / interaktivnostSource:
Godišnjak Fakulteta političkih nauka, 2008, 2, 2, 277-287Publisher:
- Univerzitet u Beogradu - Fakultet političkih nauka, Beograd
Collections
Institution/Community
FPNTY - JOUR AU - Kljajić, Veselin PY - 2008 UR - http://rfpn.fpn.bg.ac.rs/handle/123456789/149 AB - For last several decades, on-lines magazines are constantly raising in its popularity. Time - lines among Internet journalists are measured in minutes, and there is less time for careful news checking. Internet becomes big supermarket where information gathering resembles mosaic production. Data acquisition favors hypertext linkage of different web pages of news agencies, televisions, private companies and public administration divisions, leaving very limited space for writing and personal creativity. On-line journalism could be perceived as McLuhan's explosion or as implosion of new technologies and communications. New journalism changes entire existing media world and it's surrounding. This paper presents analyzes of most important characteristics of modern on-line magazines, with special emphases on key points - hypertext and interactivity. . AB - Prisustvo i čitanost on-lajn magazina poslednjih decenija ima konstantnu tendenciju rasta. Blagovremenost se među novinarima na Mreži već određuje minutima, pri čemu najčešće izostaje brižljiva provera izbora vesti. Mreža postaje ogromni supermarket informacija gde prikupljanje vesti često liči na izradu kolaža i hipertekstualnog povezivanja različitih sajtova novinskih agencija, televizija, privrednih kompanija, javne administracije sa oskudnim prostorom ostavljenim za pisanje i individualnu kreativnost. On-lajn novinarstvo može biti shvaćeno i kao Mekluanova eksplozija i kao implozija nove tehnologije i komunikacija. Novo novinarstvo u potpunosti menja postojeći medijski svet i njegovo okruženje. Ovaj tekst predstavlja analizu najznačajnijih karakteristika savremenih on-lajn magazina pri čemu se posebno markiraju ključne tačke: hipertekstualnost i interaktivnost. . PB - Univerzitet u Beogradu - Fakultet političkih nauka, Beograd T2 - Godišnjak Fakulteta političkih nauka T1 - On-line magazines: New tendencies T1 - On-lajn magazini - savremene tendencije EP - 287 IS - 2 SP - 277 VL - 2 ER -
@article{ author = "Kljajić, Veselin", year = "2008", abstract = "For last several decades, on-lines magazines are constantly raising in its popularity. Time - lines among Internet journalists are measured in minutes, and there is less time for careful news checking. Internet becomes big supermarket where information gathering resembles mosaic production. Data acquisition favors hypertext linkage of different web pages of news agencies, televisions, private companies and public administration divisions, leaving very limited space for writing and personal creativity. On-line journalism could be perceived as McLuhan's explosion or as implosion of new technologies and communications. New journalism changes entire existing media world and it's surrounding. This paper presents analyzes of most important characteristics of modern on-line magazines, with special emphases on key points - hypertext and interactivity. ., Prisustvo i čitanost on-lajn magazina poslednjih decenija ima konstantnu tendenciju rasta. Blagovremenost se među novinarima na Mreži već određuje minutima, pri čemu najčešće izostaje brižljiva provera izbora vesti. Mreža postaje ogromni supermarket informacija gde prikupljanje vesti često liči na izradu kolaža i hipertekstualnog povezivanja različitih sajtova novinskih agencija, televizija, privrednih kompanija, javne administracije sa oskudnim prostorom ostavljenim za pisanje i individualnu kreativnost. On-lajn novinarstvo može biti shvaćeno i kao Mekluanova eksplozija i kao implozija nove tehnologije i komunikacija. Novo novinarstvo u potpunosti menja postojeći medijski svet i njegovo okruženje. Ovaj tekst predstavlja analizu najznačajnijih karakteristika savremenih on-lajn magazina pri čemu se posebno markiraju ključne tačke: hipertekstualnost i interaktivnost. .", publisher = "Univerzitet u Beogradu - Fakultet političkih nauka, Beograd", journal = "Godišnjak Fakulteta političkih nauka", title = "On-line magazines: New tendencies, On-lajn magazini - savremene tendencije", pages = "287-277", number = "2", volume = "2" }
Kljajić, V.. (2008). On-line magazines: New tendencies. in Godišnjak Fakulteta političkih nauka Univerzitet u Beogradu - Fakultet političkih nauka, Beograd., 2(2), 277-287.
Kljajić V. On-line magazines: New tendencies. in Godišnjak Fakulteta političkih nauka. 2008;2(2):277-287..
Kljajić, Veselin, "On-line magazines: New tendencies" in Godišnjak Fakulteta političkih nauka, 2, no. 2 (2008):277-287.