Приказ основних података о документу

Rodna osetljivost u akademskom prostoru - istraživanje stavova prema rodnoj ravnopravnosti na Univerzitetu u Beogradu

dc.creatorDžamonja-Ignjatović, Tamara
dc.creatorPopović, Gordana
dc.creatorDuhaček, Gordana Daša
dc.date.accessioned2021-04-02T11:54:32Z
dc.date.available2021-04-02T11:54:32Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.issn1820-6700
dc.identifier.urihttp://rfpn.fpn.bg.ac.rs/handle/123456789/246
dc.description.abstractThis text presents the results of the research about the attitudes on gender equality within the higher education system in Serbia. The research is a part of the on going project on 'The policies of gender equality: education as a key parameter of gender equality in Serbia'. The results are based on the data gathered through particular questionnaires aimed to study the attitudes of students and teaching staff on the professional roles, family and partnership, feminism, as well as gender stereotypes. The results point to the fact that there are stereotypes with­in the academia, stereotypes concerning gender roles supported both by male and female academic population; however, the fact that the stereotypes and traditional gender roles are supported more by the younger than in older generation merits special attention.en
dc.description.abstractU radu se prikazuju rezultati istraživanja stavova prema rodnoj ravnopravnosti u sistemu visokoškolskog obrazovanja u Srbiji u okviru projekta Politike rodne ravnopravnosti: obrazovanje kao pokazatelj rodne ravnopravnosti u Srbiji. Na osnovu posebno konstruisanog upitnika, prema ciljevima istraživanja, ispitivani su stavovi studentske i nastavničke populacije oba pola o profesionalnim ulogama, porodičnim i partnerskim odnosima, ulogama u javnoj delatnosti, odnos prema feminizmu, kao i prototipske slike rodnih karakteristika. Rezultati analize upućuju na to da su u našoj akademskoj sredini još uvek prisutni stereotipi u pogledu rodnih uloga, da ih podržavaju i žene i muškarci, ali ono što zaslužuje posebnu pažnju jeste to da se stereotipne i tradicionalne rodne uloge u većoj meri registruju u mlađoj nego u starijoj generaciji.sr
dc.publisherUniverzitet u Beogradu - Fakultet političkih nauka, Beograd
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/MPN2006-2010/159011/RS//
dc.rightsopenAccess
dc.sourceGodišnjak Fakulteta političkih nauka
dc.subjectattitudesen
dc.subjecthigher educationen
dc.subjectgender equalityen
dc.subjectsexual/gender differencesen
dc.subjectstavovisr
dc.subjectvisokoškolsko obrazovanjesr
dc.subjectrodna ravnopravnostsr
dc.subjectpolne/rodne razlikesr
dc.titleGender sensitivity in academic space: Research of attitudes toward gender equality at the University of Belgradeen
dc.titleRodna osetljivost u akademskom prostoru - istraživanje stavova prema rodnoj ravnopravnosti na Univerzitetu u Beogradusr
dc.typearticle
dc.rights.licenseARR
dc.citation.epage477
dc.citation.issue4
dc.citation.other4(4): 455-477
dc.citation.rankM51
dc.citation.spage455
dc.citation.volume4
dc.identifier.fulltexthttp://rfpn.fpn.bg.ac.rs/bitstream/id/120/243.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfpn_246
dc.type.versionpublishedVersion


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу