Moral and political autonomy in the theory of liberal multiculturalism
Moralna i politička autonomija u teoriji liberalnog multikulturalizma
Abstract
The paper deals with the issue of the interplay between the principle of autonomy in its comprehensive (moral) and partial (political) version and the theory of liberal multiculturalism. The author points out the deficiencies of Kymlicka's model of liberal multiculturalism and Rawls's model of political liberalism. The author also tried to argue that the model of egalitarian liberalism is most preferable one for ethnoculturally divided societies.
Tekst se bavi odnosima napetosti između principa autonomije u njegovoj sveobuhvatnoj (moralnoj) i parcijalnoj (političkoj) verziji i teorije liberalnog multikulturalizma. Autor tvrdi da je odnos moralne autonomije i multikulturalizma obeležen inherentnim napetostima koje ne uspeva da prevaziđe ni svedeniji koncept političke autonomije, baš kao ni koncept liberalnog multikulturalizma. To, međutim, ne znači da je neophodno modifikovati ili odbaciti konture liberalnog univerzalizma kako bi se napetosti otklonile. U zaključnom delu rada autor nastoji da ukaže da model egalitarnog liberalizma koji ne insistira na deontološkom razumevanju autonomije nudi adekvatne odgovore na okolnosti etno-kulturnog pluralizma.
Keywords:
autonomy / liberal multiculturalism / political liberalism / egalitarian liberalism / autonomija / liberalni multikulturalizam / politički liberalizam / egalitarni liberalizamSource:
Godišnjak Fakulteta političkih nauka, 2011, 5, 5, 151-170Publisher:
- Univerzitet u Beogradu - Fakultet političkih nauka, Beograd
Funding / projects:
Collections
Institution/Community
FPNTY - JOUR AU - Beljinac, Nikola PY - 2011 UR - http://rfpn.fpn.bg.ac.rs/handle/123456789/313 AB - The paper deals with the issue of the interplay between the principle of autonomy in its comprehensive (moral) and partial (political) version and the theory of liberal multiculturalism. The author points out the deficiencies of Kymlicka's model of liberal multiculturalism and Rawls's model of political liberalism. The author also tried to argue that the model of egalitarian liberalism is most preferable one for ethnoculturally divided societies. AB - Tekst se bavi odnosima napetosti između principa autonomije u njegovoj sveobuhvatnoj (moralnoj) i parcijalnoj (političkoj) verziji i teorije liberalnog multikulturalizma. Autor tvrdi da je odnos moralne autonomije i multikulturalizma obeležen inherentnim napetostima koje ne uspeva da prevaziđe ni svedeniji koncept političke autonomije, baš kao ni koncept liberalnog multikulturalizma. To, međutim, ne znači da je neophodno modifikovati ili odbaciti konture liberalnog univerzalizma kako bi se napetosti otklonile. U zaključnom delu rada autor nastoji da ukaže da model egalitarnog liberalizma koji ne insistira na deontološkom razumevanju autonomije nudi adekvatne odgovore na okolnosti etno-kulturnog pluralizma. PB - Univerzitet u Beogradu - Fakultet političkih nauka, Beograd T2 - Godišnjak Fakulteta političkih nauka T1 - Moral and political autonomy in the theory of liberal multiculturalism T1 - Moralna i politička autonomija u teoriji liberalnog multikulturalizma EP - 170 IS - 5 SP - 151 VL - 5 ER -
@article{ author = "Beljinac, Nikola", year = "2011", abstract = "The paper deals with the issue of the interplay between the principle of autonomy in its comprehensive (moral) and partial (political) version and the theory of liberal multiculturalism. The author points out the deficiencies of Kymlicka's model of liberal multiculturalism and Rawls's model of political liberalism. The author also tried to argue that the model of egalitarian liberalism is most preferable one for ethnoculturally divided societies., Tekst se bavi odnosima napetosti između principa autonomije u njegovoj sveobuhvatnoj (moralnoj) i parcijalnoj (političkoj) verziji i teorije liberalnog multikulturalizma. Autor tvrdi da je odnos moralne autonomije i multikulturalizma obeležen inherentnim napetostima koje ne uspeva da prevaziđe ni svedeniji koncept političke autonomije, baš kao ni koncept liberalnog multikulturalizma. To, međutim, ne znači da je neophodno modifikovati ili odbaciti konture liberalnog univerzalizma kako bi se napetosti otklonile. U zaključnom delu rada autor nastoji da ukaže da model egalitarnog liberalizma koji ne insistira na deontološkom razumevanju autonomije nudi adekvatne odgovore na okolnosti etno-kulturnog pluralizma.", publisher = "Univerzitet u Beogradu - Fakultet političkih nauka, Beograd", journal = "Godišnjak Fakulteta političkih nauka", title = "Moral and political autonomy in the theory of liberal multiculturalism, Moralna i politička autonomija u teoriji liberalnog multikulturalizma", pages = "170-151", number = "5", volume = "5" }
Beljinac, N.. (2011). Moral and political autonomy in the theory of liberal multiculturalism. in Godišnjak Fakulteta političkih nauka Univerzitet u Beogradu - Fakultet političkih nauka, Beograd., 5(5), 151-170.
Beljinac N. Moral and political autonomy in the theory of liberal multiculturalism. in Godišnjak Fakulteta političkih nauka. 2011;5(5):151-170..
Beljinac, Nikola, "Moral and political autonomy in the theory of liberal multiculturalism" in Godišnjak Fakulteta političkih nauka, 5, no. 5 (2011):151-170.