РФПН - Репозиторијум Факултета политичких наука
Универзитет у Београду, Факултет политичких наука
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • Српски (ћирилица) 
    • Енглески
    • Српски (ћирилица)
    • Српски (латиница)
  • Пријава
Преглед записа 
  •   РФПН
  • FPN
  • Radovi istraživača / Researchers' papers
  • Преглед записа
  •   РФПН
  • FPN
  • Radovi istraživača / Researchers' papers
  • Преглед записа
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Printed VS on-line media and challenges for editorial concepts: Example of news magazines in Serbia

Najuticajniji štampani mediji i uticaj interneta na uređivački koncept - on-lajn i štampana izdanja njuz magazina u Srbiji

Thumbnail
2015
530.pdf (228.3Kb)
Аутори
Kljajić, Veselin
Kljajić, Milica
Чланак у часопису (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документу
Апстракт
The paper examines the differences in editorial policy between the online and print editions of the two most famous and most influential Serbian news magazines - NIN and Vreme. All the elements of the editorial policies that exist in the modern media system are analyzed - media content (topics), internal agenda settings, form, media, visual and audio elements, gate keepers, readers/consumers, as well as the system of advertising and subscriptions. Based on four years of research, six months content analysis and interviewing the journalists employed in these newsrooms, it was found that only two elements of editorial policy can be defined as different between online and print editions. This implies unconformity regarding new media of the most important print media, e.g. media which addresses decision makers and the most educated part of the society.
Rad se bavi razlikom između uređivačkih politika on-lajn i štampanih izdanja dva najpoznatija i najuticajnija srpska nedeljnika - NIN i Vreme. Svi elementi uređivačke politike koji postoje u sistemu modernih medija su analizirani - medijski sadržaj (teme), unutrašnja agenda, forma, medij, vizuelni i audio elementi, čuvari kapija, čitaoci/konzumenti, kao i sistem pretplate i oglašavanja. Zaključak izveden na osnovu četvorogodišnjeg istraživanja, šestomesečne analize sadržaja i intervjua sa novinarima zaposlenim u analiziranim redakcijama, ukazuje da se samo dva elementa uređivačke politike razlikuju u štampanim i on-lajn izdanjima, što govori o neprilagođenosti novim medijima najvažnijih štampanih medija, odnosno medija koji se obraćaju donosiocima odluka i najobrazovanijem delu društva.
Кључне речи:
news magazines / editorial policy / the press / digital media / nedeljne novine / uređivačka politika / štampa / digitalni mediji
Извор:
Sociološki pregled, 2015, 49, 1, 47-69
Издавач:
  • Sociološko društvo Srbije, Beograd

DOI: 10.5937/socpreg1501047K

ISSN: 0085-6320

[ Google Scholar ]
URI
http://rfpn.fpn.bg.ac.rs/handle/123456789/533
Колекције
  • Radovi istraživača / Researchers' papers
Институција/група
FPN
TY  - JOUR
AU  - Kljajić, Veselin
AU  - Kljajić, Milica
PY  - 2015
UR  - http://rfpn.fpn.bg.ac.rs/handle/123456789/533
AB  - The paper examines the differences in editorial policy between the online and print editions of the two most famous and most influential Serbian news magazines - NIN and Vreme. All the elements of the editorial policies that exist in the modern media system are analyzed - media content (topics), internal agenda settings, form, media, visual and audio elements, gate keepers, readers/consumers, as well as the system of advertising and subscriptions. Based on four years of research, six months content analysis and interviewing the journalists employed in these newsrooms, it was found that only two elements of editorial policy can be defined as different between online and print editions. This implies unconformity regarding new media of the most important print media, e.g. media which addresses decision makers and the most educated part of the society.
AB  - Rad se bavi razlikom između uređivačkih politika on-lajn i štampanih izdanja dva najpoznatija i najuticajnija srpska nedeljnika - NIN i Vreme. Svi elementi uređivačke politike koji postoje u sistemu modernih medija su analizirani - medijski sadržaj (teme), unutrašnja agenda, forma, medij, vizuelni i audio elementi, čuvari kapija, čitaoci/konzumenti, kao i sistem pretplate i oglašavanja. Zaključak izveden na osnovu četvorogodišnjeg istraživanja, šestomesečne analize sadržaja i intervjua sa novinarima zaposlenim u analiziranim redakcijama, ukazuje da se samo dva elementa uređivačke politike razlikuju u štampanim i on-lajn izdanjima, što govori o neprilagođenosti novim medijima najvažnijih štampanih medija, odnosno medija koji se obraćaju donosiocima odluka i najobrazovanijem delu društva.
PB  - Sociološko društvo Srbije, Beograd
T2  - Sociološki pregled
T1  - Printed VS on-line media and challenges for editorial concepts: Example of news magazines in Serbia
T1  - Najuticajniji štampani mediji i uticaj interneta na uređivački koncept - on-lajn i štampana izdanja njuz magazina u Srbiji
EP  - 69
IS  - 1
SP  - 47
VL  - 49
DO  - 10.5937/socpreg1501047K
ER  - 
@article{
author = "Kljajić, Veselin and Kljajić, Milica",
year = "2015",
abstract = "The paper examines the differences in editorial policy between the online and print editions of the two most famous and most influential Serbian news magazines - NIN and Vreme. All the elements of the editorial policies that exist in the modern media system are analyzed - media content (topics), internal agenda settings, form, media, visual and audio elements, gate keepers, readers/consumers, as well as the system of advertising and subscriptions. Based on four years of research, six months content analysis and interviewing the journalists employed in these newsrooms, it was found that only two elements of editorial policy can be defined as different between online and print editions. This implies unconformity regarding new media of the most important print media, e.g. media which addresses decision makers and the most educated part of the society., Rad se bavi razlikom između uređivačkih politika on-lajn i štampanih izdanja dva najpoznatija i najuticajnija srpska nedeljnika - NIN i Vreme. Svi elementi uređivačke politike koji postoje u sistemu modernih medija su analizirani - medijski sadržaj (teme), unutrašnja agenda, forma, medij, vizuelni i audio elementi, čuvari kapija, čitaoci/konzumenti, kao i sistem pretplate i oglašavanja. Zaključak izveden na osnovu četvorogodišnjeg istraživanja, šestomesečne analize sadržaja i intervjua sa novinarima zaposlenim u analiziranim redakcijama, ukazuje da se samo dva elementa uređivačke politike razlikuju u štampanim i on-lajn izdanjima, što govori o neprilagođenosti novim medijima najvažnijih štampanih medija, odnosno medija koji se obraćaju donosiocima odluka i najobrazovanijem delu društva.",
publisher = "Sociološko društvo Srbije, Beograd",
journal = "Sociološki pregled",
title = "Printed VS on-line media and challenges for editorial concepts: Example of news magazines in Serbia, Najuticajniji štampani mediji i uticaj interneta na uređivački koncept - on-lajn i štampana izdanja njuz magazina u Srbiji",
pages = "69-47",
number = "1",
volume = "49",
doi = "10.5937/socpreg1501047K"
}
Kljajić, V.,& Kljajić, M.. (2015). Printed VS on-line media and challenges for editorial concepts: Example of news magazines in Serbia. in Sociološki pregled
Sociološko društvo Srbije, Beograd., 49(1), 47-69.
https://doi.org/10.5937/socpreg1501047K
Kljajić V, Kljajić M. Printed VS on-line media and challenges for editorial concepts: Example of news magazines in Serbia. in Sociološki pregled. 2015;49(1):47-69.
doi:10.5937/socpreg1501047K .
Kljajić, Veselin, Kljajić, Milica, "Printed VS on-line media and challenges for editorial concepts: Example of news magazines in Serbia" in Sociološki pregled, 49, no. 1 (2015):47-69,
https://doi.org/10.5937/socpreg1501047K . .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
О репозиторијуму РФПН | Пошаљите запажања

OpenAIRERCUB
 

 

Комплетан репозиторијумГрупеАуториНасловиТемеОва институцијаАуториНасловиТеме

Статистика

Преглед статистика

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
О репозиторијуму РФПН | Пошаљите запажања

OpenAIRERCUB