Cyberbullying among the middle school students in Montenegro
Vršnjačko sajber-nasilje među učenicima osnovnih škola u Crnoj Gori
Apstrakt
Cyberbullying is a new type of bullying. It emerged due to the fast development and accessibility of information and communications technology (ICT). The current study was conducted with the objective of analyzing prevalence and nature of cyberbullying among middle school students in Pljevlja, and its relation to traditional bullying. The respondents to the questionnaire were 249 students from three middle schools. The results show that 13.7% were victims of cyberbullying, 12.1% were cyberbullies, while 27.7% reported they knew other student being cyberbullied. There are significantly less victims of cyber bulling than of traditional bullying. The most frequent tool used for cyberbullying are social media. The current study also shows that 51.4% of cyberbullies were schoolmates, and girls were more likely to be victims of cyberbullying. Strong positive relation is found between bullies and victims of traditional bullying and cyberbullying. The results are discussed taking into account ...previous studies.
Vršnjačko sajber nasilje je nova forma vršnjačkog nasilja nastala sa razvojem informaciono-komunikacionih tehnologija. Cilj rada je da se analizira prisutnost i karakteristike vršnjačkog sajber nasilja među učenicima osnovnih škola u Pljevljima, kao i njegova povezanost sa tradicionalnim vršnjačkim nasiljem. Istraživanje je sprovedeno među 249 učenika viših razreda tri osnovne škole u Pljevljima, Crna Gora. Pokazalo se da je 13,7% učenika izjavilo da su bili žrtve vršnjačkog sajber nasilja i 12,1% njih da su bili njegovi izvršioci, dok je 27,7% učenika je izjavilo da poznaju učenika/učenicu koji je doživeo vršnjačko sajber nasilje. Žrtava sajber nasilja ima značajno manje od žrtava tradicionalnog nasilja. Vršnjačko sajber nasilje se najčešće realizuje preko društvenih mreža. u 51,4%, izvršioci vršnjačkog sajber nasilja bili školski drugovi i drugarice, a žrtve su značajno češće devojčice. Pokazuje se značajna pozitivna veza između žrtava i nasilnika i tradicionalnog vršnjačkog i vršnja...čkog sajber nasilja. Rezultati su diskutovani u svetlu dosadašnjih istraživanja.
Ključne reči:
cyberbullying / traditional bullying / social media / school / internet nasilje / tradicionalno vršnjačko nasilje / društvene mreže / školaIzvor:
Godišnjak Fakulteta političkih nauka, 2016, 10, 16, 137-154Izdavač:
- Univerzitet u Beogradu - Fakultet političkih nauka, Beograd
Finansiranje / projekti:
Kolekcije
Institucija/grupa
FPNTY - JOUR AU - Hrnčić, Jasna AU - Lončar, Nina PY - 2016 UR - http://rfpn.fpn.bg.ac.rs/handle/123456789/573 AB - Cyberbullying is a new type of bullying. It emerged due to the fast development and accessibility of information and communications technology (ICT). The current study was conducted with the objective of analyzing prevalence and nature of cyberbullying among middle school students in Pljevlja, and its relation to traditional bullying. The respondents to the questionnaire were 249 students from three middle schools. The results show that 13.7% were victims of cyberbullying, 12.1% were cyberbullies, while 27.7% reported they knew other student being cyberbullied. There are significantly less victims of cyber bulling than of traditional bullying. The most frequent tool used for cyberbullying are social media. The current study also shows that 51.4% of cyberbullies were schoolmates, and girls were more likely to be victims of cyberbullying. Strong positive relation is found between bullies and victims of traditional bullying and cyberbullying. The results are discussed taking into account previous studies. AB - Vršnjačko sajber nasilje je nova forma vršnjačkog nasilja nastala sa razvojem informaciono-komunikacionih tehnologija. Cilj rada je da se analizira prisutnost i karakteristike vršnjačkog sajber nasilja među učenicima osnovnih škola u Pljevljima, kao i njegova povezanost sa tradicionalnim vršnjačkim nasiljem. Istraživanje je sprovedeno među 249 učenika viših razreda tri osnovne škole u Pljevljima, Crna Gora. Pokazalo se da je 13,7% učenika izjavilo da su bili žrtve vršnjačkog sajber nasilja i 12,1% njih da su bili njegovi izvršioci, dok je 27,7% učenika je izjavilo da poznaju učenika/učenicu koji je doživeo vršnjačko sajber nasilje. Žrtava sajber nasilja ima značajno manje od žrtava tradicionalnog nasilja. Vršnjačko sajber nasilje se najčešće realizuje preko društvenih mreža. u 51,4%, izvršioci vršnjačkog sajber nasilja bili školski drugovi i drugarice, a žrtve su značajno češće devojčice. Pokazuje se značajna pozitivna veza između žrtava i nasilnika i tradicionalnog vršnjačkog i vršnjačkog sajber nasilja. Rezultati su diskutovani u svetlu dosadašnjih istraživanja. PB - Univerzitet u Beogradu - Fakultet političkih nauka, Beograd T2 - Godišnjak Fakulteta političkih nauka T1 - Cyberbullying among the middle school students in Montenegro T1 - Vršnjačko sajber-nasilje među učenicima osnovnih škola u Crnoj Gori EP - 154 IS - 16 SP - 137 VL - 10 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfpn_573 ER -
@article{ author = "Hrnčić, Jasna and Lončar, Nina", year = "2016", abstract = "Cyberbullying is a new type of bullying. It emerged due to the fast development and accessibility of information and communications technology (ICT). The current study was conducted with the objective of analyzing prevalence and nature of cyberbullying among middle school students in Pljevlja, and its relation to traditional bullying. The respondents to the questionnaire were 249 students from three middle schools. The results show that 13.7% were victims of cyberbullying, 12.1% were cyberbullies, while 27.7% reported they knew other student being cyberbullied. There are significantly less victims of cyber bulling than of traditional bullying. The most frequent tool used for cyberbullying are social media. The current study also shows that 51.4% of cyberbullies were schoolmates, and girls were more likely to be victims of cyberbullying. Strong positive relation is found between bullies and victims of traditional bullying and cyberbullying. The results are discussed taking into account previous studies., Vršnjačko sajber nasilje je nova forma vršnjačkog nasilja nastala sa razvojem informaciono-komunikacionih tehnologija. Cilj rada je da se analizira prisutnost i karakteristike vršnjačkog sajber nasilja među učenicima osnovnih škola u Pljevljima, kao i njegova povezanost sa tradicionalnim vršnjačkim nasiljem. Istraživanje je sprovedeno među 249 učenika viših razreda tri osnovne škole u Pljevljima, Crna Gora. Pokazalo se da je 13,7% učenika izjavilo da su bili žrtve vršnjačkog sajber nasilja i 12,1% njih da su bili njegovi izvršioci, dok je 27,7% učenika je izjavilo da poznaju učenika/učenicu koji je doživeo vršnjačko sajber nasilje. Žrtava sajber nasilja ima značajno manje od žrtava tradicionalnog nasilja. Vršnjačko sajber nasilje se najčešće realizuje preko društvenih mreža. u 51,4%, izvršioci vršnjačkog sajber nasilja bili školski drugovi i drugarice, a žrtve su značajno češće devojčice. Pokazuje se značajna pozitivna veza između žrtava i nasilnika i tradicionalnog vršnjačkog i vršnjačkog sajber nasilja. Rezultati su diskutovani u svetlu dosadašnjih istraživanja.", publisher = "Univerzitet u Beogradu - Fakultet političkih nauka, Beograd", journal = "Godišnjak Fakulteta političkih nauka", title = "Cyberbullying among the middle school students in Montenegro, Vršnjačko sajber-nasilje među učenicima osnovnih škola u Crnoj Gori", pages = "154-137", number = "16", volume = "10", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfpn_573" }
Hrnčić, J.,& Lončar, N.. (2016). Cyberbullying among the middle school students in Montenegro. in Godišnjak Fakulteta političkih nauka Univerzitet u Beogradu - Fakultet političkih nauka, Beograd., 10(16), 137-154. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfpn_573
Hrnčić J, Lončar N. Cyberbullying among the middle school students in Montenegro. in Godišnjak Fakulteta političkih nauka. 2016;10(16):137-154. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfpn_573 .
Hrnčić, Jasna, Lončar, Nina, "Cyberbullying among the middle school students in Montenegro" in Godišnjak Fakulteta političkih nauka, 10, no. 16 (2016):137-154, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfpn_573 .