Digital media audeince : being informed on the internet
Publika digitalnih medija : informisanje na internetu

2016
Authors
Ninković-Slavnić, Danka
Contributors
Milivojević, SnježanaStojković, Branimir
Radojković, Miroljub
Doctoral thesis (Published version)
Metadata
Show full item recordAbstract
Predmet istraživanja ove doktorske disertacije su promene medijske publike koje se dešavaju usled ekspanzije interneta. U centru rada su pitanja u čemu se ogledaju te promene, šta je novo i drugačije u iskustvu ljudi kada koriste internet kao medij, kao i da li su te promene tolike da dovode u pitanje dalju upotrebu samog koncepta publike. Da bi se došlo do odgovora na ova pitanja rad je struktuiran oko dve ose – teorijskog promišljanja koncepta publike i analize medijskih iskustava ljudi koji čine te publike u onlajn okruženju. U prvom delu rada analizirano je da li teorijsko nasleđe iz perioda istraživanja publike tradicionalnih medija pomaže razumevanju publike digitalnih medija. Odgovor na ovo pitanje nije jednostavan, pre svega zato što ne postoji jedinstveno, koherentno i sveobuhvatno razumevanje publike. Istorija proučavanja medija, a samim tim i publike može se interpretirati na različite načine. U ovom radu se teorijsko nasleđe istraživanja publike predstavlja kroz prikaz tri ...vodeća teorijska pravca i to su: tradicija efekata (engl. effects tradition), studije koristi i zadovoljstva (engl. uses and gratification approach) i kulturne studije (engl. cultural studies). Ovakav pregled napravljen je da bi se identifikovala osnovna polazišta, metodološke specifičnosti i najvažniji doprinos ovih tradicija studijama publike i kako bi se utvrdila upotrebljivosti njihovog epistemološkog nasleđa u novom okruženju. U radu se prispituje i relevantnost samog koncepta publike u onlajn prostoru. Teoretičari i istraživački medija se pored problema fluidnosti koncepta publike, sada suočavaju i sa bihevioralnim izazovima – ponašanje publika se, i u smislu vrste aktivnosti u kojima učestvuju i okolnosti u kojima se to dešava, značajno menja. Da bi se razmotrili navedeni izazovi u radu se obrazlažu ove promene i iznosi se teza, koja se dalje potvrđuje i empirijskim nalazima o iskustvu onlajn publike digitalnih vesti, da koncept publike ipak ostaje relevantan za proučavanje medija...
Keywords:
audience / internet / online news / participation / practice / online news audience / users / publika / internet / onlajn vesti / participacija / medijske prakse / informisanje na internetu / korisnici medijaSource:
2016Publisher:
- Univerzitet u Beogradu, Fakultet političkih nauka
URI
http://eteze.bg.ac.rs/application/showtheses?thesesId=4014https://fedorabg.bg.ac.rs/fedora/get/o:13530/bdef:Content/download
https://fedorabg.bg.ac.rs/fedora/get/o:13607/bdef:Izvestaj/download
http://vbs.rs/scripts/cobiss?command=DISPLAY&base=70036&RID=517489239
http://nardus.mpn.gov.rs/handle/123456789/6775
http://rfpn.fpn.bg.ac.rs/handle/123456789/812
Collections
Institution/Community
FPNTY - THES AU - Ninković-Slavnić, Danka PY - 2016 UR - http://eteze.bg.ac.rs/application/showtheses?thesesId=4014 UR - https://fedorabg.bg.ac.rs/fedora/get/o:13530/bdef:Content/download UR - https://fedorabg.bg.ac.rs/fedora/get/o:13607/bdef:Izvestaj/download UR - http://vbs.rs/scripts/cobiss?command=DISPLAY&base=70036&RID=517489239 UR - http://nardus.mpn.gov.rs/handle/123456789/6775 UR - http://rfpn.fpn.bg.ac.rs/handle/123456789/812 AB - Predmet istraživanja ove doktorske disertacije su promene medijske publike koje se dešavaju usled ekspanzije interneta. U centru rada su pitanja u čemu se ogledaju te promene, šta je novo i drugačije u iskustvu ljudi kada koriste internet kao medij, kao i da li su te promene tolike da dovode u pitanje dalju upotrebu samog koncepta publike. Da bi se došlo do odgovora na ova pitanja rad je struktuiran oko dve ose – teorijskog promišljanja koncepta publike i analize medijskih iskustava ljudi koji čine te publike u onlajn okruženju. U prvom delu rada analizirano je da li teorijsko nasleđe iz perioda istraživanja publike tradicionalnih medija pomaže razumevanju publike digitalnih medija. Odgovor na ovo pitanje nije jednostavan, pre svega zato što ne postoji jedinstveno, koherentno i sveobuhvatno razumevanje publike. Istorija proučavanja medija, a samim tim i publike može se interpretirati na različite načine. U ovom radu se teorijsko nasleđe istraživanja publike predstavlja kroz prikaz tri vodeća teorijska pravca i to su: tradicija efekata (engl. effects tradition), studije koristi i zadovoljstva (engl. uses and gratification approach) i kulturne studije (engl. cultural studies). Ovakav pregled napravljen je da bi se identifikovala osnovna polazišta, metodološke specifičnosti i najvažniji doprinos ovih tradicija studijama publike i kako bi se utvrdila upotrebljivosti njihovog epistemološkog nasleđa u novom okruženju. U radu se prispituje i relevantnost samog koncepta publike u onlajn prostoru. Teoretičari i istraživački medija se pored problema fluidnosti koncepta publike, sada suočavaju i sa bihevioralnim izazovima – ponašanje publika se, i u smislu vrste aktivnosti u kojima učestvuju i okolnosti u kojima se to dešava, značajno menja. Da bi se razmotrili navedeni izazovi u radu se obrazlažu ove promene i iznosi se teza, koja se dalje potvrđuje i empirijskim nalazima o iskustvu onlajn publike digitalnih vesti, da koncept publike ipak ostaje relevantan za proučavanje medija... PB - Univerzitet u Beogradu, Fakultet političkih nauka T1 - Digital media audeince : being informed on the internet T1 - Publika digitalnih medija : informisanje na internetu UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_6775 ER -
@phdthesis{ author = "Ninković-Slavnić, Danka", year = "2016", abstract = "Predmet istraživanja ove doktorske disertacije su promene medijske publike koje se dešavaju usled ekspanzije interneta. U centru rada su pitanja u čemu se ogledaju te promene, šta je novo i drugačije u iskustvu ljudi kada koriste internet kao medij, kao i da li su te promene tolike da dovode u pitanje dalju upotrebu samog koncepta publike. Da bi se došlo do odgovora na ova pitanja rad je struktuiran oko dve ose – teorijskog promišljanja koncepta publike i analize medijskih iskustava ljudi koji čine te publike u onlajn okruženju. U prvom delu rada analizirano je da li teorijsko nasleđe iz perioda istraživanja publike tradicionalnih medija pomaže razumevanju publike digitalnih medija. Odgovor na ovo pitanje nije jednostavan, pre svega zato što ne postoji jedinstveno, koherentno i sveobuhvatno razumevanje publike. Istorija proučavanja medija, a samim tim i publike može se interpretirati na različite načine. U ovom radu se teorijsko nasleđe istraživanja publike predstavlja kroz prikaz tri vodeća teorijska pravca i to su: tradicija efekata (engl. effects tradition), studije koristi i zadovoljstva (engl. uses and gratification approach) i kulturne studije (engl. cultural studies). Ovakav pregled napravljen je da bi se identifikovala osnovna polazišta, metodološke specifičnosti i najvažniji doprinos ovih tradicija studijama publike i kako bi se utvrdila upotrebljivosti njihovog epistemološkog nasleđa u novom okruženju. U radu se prispituje i relevantnost samog koncepta publike u onlajn prostoru. Teoretičari i istraživački medija se pored problema fluidnosti koncepta publike, sada suočavaju i sa bihevioralnim izazovima – ponašanje publika se, i u smislu vrste aktivnosti u kojima učestvuju i okolnosti u kojima se to dešava, značajno menja. Da bi se razmotrili navedeni izazovi u radu se obrazlažu ove promene i iznosi se teza, koja se dalje potvrđuje i empirijskim nalazima o iskustvu onlajn publike digitalnih vesti, da koncept publike ipak ostaje relevantan za proučavanje medija...", publisher = "Univerzitet u Beogradu, Fakultet političkih nauka", title = "Digital media audeince : being informed on the internet, Publika digitalnih medija : informisanje na internetu", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_6775" }
Ninković-Slavnić, D.. (2016). Digital media audeince : being informed on the internet. Univerzitet u Beogradu, Fakultet političkih nauka.. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_6775
Ninković-Slavnić D. Digital media audeince : being informed on the internet. 2016;. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_6775 .
Ninković-Slavnić, Danka, "Digital media audeince : being informed on the internet" (2016), https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_6775 .