Show simple item record

Publika digitalnih medija : informisanje na internetu

dc.contributor.advisorMilivojević, Snježana
dc.contributor.otherStojković, Branimir
dc.contributor.otherRadojković, Miroljub
dc.creatorNinković-Slavnić, Danka
dc.date.accessioned2021-04-02T12:34:34Z
dc.date.available2021-04-02T12:34:34Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://eteze.bg.ac.rs/application/showtheses?thesesId=4014
dc.identifier.urihttps://fedorabg.bg.ac.rs/fedora/get/o:13530/bdef:Content/download
dc.identifier.urihttps://fedorabg.bg.ac.rs/fedora/get/o:13607/bdef:Izvestaj/download
dc.identifier.urihttp://vbs.rs/scripts/cobiss?command=DISPLAY&base=70036&RID=517489239
dc.identifier.urihttp://nardus.mpn.gov.rs/handle/123456789/6775
dc.identifier.urihttp://rfpn.fpn.bg.ac.rs/handle/123456789/812
dc.description.abstractPredmet istraživanja ove doktorske disertacije su promene medijske publike koje se dešavaju usled ekspanzije interneta. U centru rada su pitanja u čemu se ogledaju te promene, šta je novo i drugačije u iskustvu ljudi kada koriste internet kao medij, kao i da li su te promene tolike da dovode u pitanje dalju upotrebu samog koncepta publike. Da bi se došlo do odgovora na ova pitanja rad je struktuiran oko dve ose – teorijskog promišljanja koncepta publike i analize medijskih iskustava ljudi koji čine te publike u onlajn okruženju. U prvom delu rada analizirano je da li teorijsko nasleđe iz perioda istraživanja publike tradicionalnih medija pomaže razumevanju publike digitalnih medija. Odgovor na ovo pitanje nije jednostavan, pre svega zato što ne postoji jedinstveno, koherentno i sveobuhvatno razumevanje publike. Istorija proučavanja medija, a samim tim i publike može se interpretirati na različite načine. U ovom radu se teorijsko nasleđe istraživanja publike predstavlja kroz prikaz tri vodeća teorijska pravca i to su: tradicija efekata (engl. effects tradition), studije koristi i zadovoljstva (engl. uses and gratification approach) i kulturne studije (engl. cultural studies). Ovakav pregled napravljen je da bi se identifikovala osnovna polazišta, metodološke specifičnosti i najvažniji doprinos ovih tradicija studijama publike i kako bi se utvrdila upotrebljivosti njihovog epistemološkog nasleđa u novom okruženju. U radu se prispituje i relevantnost samog koncepta publike u onlajn prostoru. Teoretičari i istraživački medija se pored problema fluidnosti koncepta publike, sada suočavaju i sa bihevioralnim izazovima – ponašanje publika se, i u smislu vrste aktivnosti u kojima učestvuju i okolnosti u kojima se to dešava, značajno menja. Da bi se razmotrili navedeni izazovi u radu se obrazlažu ove promene i iznosi se teza, koja se dalje potvrđuje i empirijskim nalazima o iskustvu onlajn publike digitalnih vesti, da koncept publike ipak ostaje relevantan za proučavanje medija...sr
dc.languagesr
dc.publisherUniverzitet u Beogradu, Fakultet političkih nauka
dc.rightsopenAccess
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/
dc.subjectaudienceen
dc.subjectinterneten
dc.subjectonline newsen
dc.subjectparticipationen
dc.subjectpracticeen
dc.subjectonline news audienceen
dc.subjectusersen
dc.subjectpublikasr
dc.subjectinternetsr
dc.subjectonlajn vestisr
dc.subjectparticipacijasr
dc.subjectmedijske praksesr
dc.subjectinformisanje na internetusr
dc.subjectkorisnici medijasr
dc.titleDigital media audeince : being informed on the interneten
dc.titlePublika digitalnih medija : informisanje na internetusr
dc.typedoctoralThesis
dc.rights.licenseBY-NC
dc.identifier.fulltexthttp://rfpn.fpn.bg.ac.rs/bitstream/id/585/809.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_6775
dc.type.versionpublishedVersion


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record