Приказ основних података о документу

dc.creatorKinđić, Zoran
dc.date.accessioned2022-07-14T12:48:31Z
dc.date.available2022-07-14T12:48:31Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.issn0353-5738
dc.identifier.urihttp://rfpn.fpn.bg.ac.rs/handle/123456789/871
dc.description.abstractAutor razmatra Adornovo tumačenje strategije moderne umetnosti u njenom pokušaju odolevanja postvarenom svetu. Ovu strategiju moderne umetnosti frankfurtski mislilac označava kao mimezis postvarenja, uvernen da umetnost može oponirati stezi ukletosti jedino ukoliko se identifikuje s njom. Apstraktnost, disonantnost i nihilizam moderne umetnosti Adorno shvata upravo kao mimezis postvarenja. Cilj moderne umetnosti je da vlastitom ružnoćom razobliči prikrivenu „ružnoću“ sveta, da svojom šokantnošću trgne recipijenta iz konformistièkog dremeža. Razmotrivši Adornovo tumačenje strategije moderne umetnosti, autor primeæuje da se i ona, nakon početnih uspeha, pokazala nedoraslom vladavini instrumentalnog uma, tj. svetu koji počiva na apstraktnom principu razmene.sr
dc.language.isosrsr
dc.publisherInstitut za filozofiju i društvenu teorijusr
dc.rightsopenAccesssr
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.sourceFilozofija i drustvosr
dc.subjectpostvarenjesr
dc.subjectmimezissr
dc.subjectumetnostsr
dc.subjectdisonancasr
dc.subjectapstraktnostsr
dc.subjectnihilizamsr
dc.subjectneidentičnosr
dc.titleMimezis postvarenja - o Adornovom tumačenju strategije moderne umetnostisr
dc.typearticlesr
dc.rights.licenseBYsr
dc.citation.epage162
dc.citation.issue29
dc.citation.spage151
dc.identifier.doi10.2298/FID0629151K
dc.identifier.fulltexthttp://rfpn.fpn.bg.ac.rs/bitstream/id/2066/ZKMP.pdf
dc.type.versionpublishedVersionsr


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу