Milović, Nataša S.

Link to this page

Authority KeyName Variants
orcid::0000-0002-1697-0648
  • Milović, Nataša S. (7)
Projects

Author's Bibliography

Будућност и непрозирност – повесни аспекти очитовања кризе као квазиимператива за савременог човека

Milović, Nataša S.

(Novi Sad : Filozofski fakultet, 2023)

TY  - JOUR
AU  - Milović, Nataša S.
PY  - 2023
UR  - http://rfpn.fpn.bg.ac.rs/handle/123456789/1220
AB  - Abstract: In this paper, we are examining and dramatizing historical aspects of crisis manifestation in contemporary human. We aim to describe how historical perspectives of crisis manifest in terms of experiencing the facticity of reality – how such experiencing raises a unique question about identity, contributes to a transformation of the status of the real, imposes a different dynamic between reality and the subject. We clarify how such transformation leads to a different understanding of the role of that which is opaque in both the human and reality, how it reveals the interplay between the bodily-affective and the spiritually-reflexive aspects of human existence, and its role for the subject who thinks, interprets, acts and knows. This examination of perspectives of crisis manifestation in contemporary human aims to highlight the following: how and why the ways of "carrying" with it, recognized as strategies of "not responding" to such historical experience, contribute to human self-enslavement and types of ressentiment that we seek to identify; how given such historical experience, a different attitude towards oneself and reality is feasible, i.e., how a response to it is feasible in the newly emerged historical circumstances. It is emphasized that considering the relationship to such a historical situation is additionally significant because neglecting it increases human renunciation of those aspects of being that are shown to be of crucial importance for the human future.
AB  - У овом раду испитујемо и драматизујемо повесне аспекте
очитовања кризе код савременог човека. Настојимо да опишемо како се
повесни аспекти кризе пројављују у виду искусивања фактичности
стварности – како такво искусивање зачиње својеврсно питање о
идентитету, доприноси преиначењу статуса стварног, намеће другачију
динамику односа стварности и субјекта. Расветљавамо на који начин
такво преиначење са собом повлачи другачије поимање улоге онога
што је код човека и у стварности непрозирно, како раскрива
спрегнутост између телесно-афективног и духовно-рефлексивног дела
човековог бића и његову улогу за субјект који мисли, тумачи, дела,
спознаје. Овакво испитивање повесних аспеката очитовања кризе код
савременог човека има за циљ да укаже на то: како и зашто начини
„ношења“ са њим, који се препознају као стратегије неодговарања на
такво повесно искуство, доприносе људском самопоробљавању и
типовима ресантимана које настојимо да идентификујемо – односно
како је с обзиром на овакво повесно искуство изводиво другачије
постављање према себи и стварности – тј. како је у новонасталим
повесним околностима изводиво одговарање на њега. Истиче се да је
разматрање односа према таквој повесној ситуацији од значаја додатно због тога што њено пренебрегавање све више подупире одрицање
човека од оних аспеката његовог бића за које се показује да су од
пресудног значаја за људску будућност.
PB  - Novi Sad : Filozofski fakultet
T2  - Časopis za filozofiju Arhe
T1  - Будућност и непрозирност – повесни аспекти очитовања кризе као квазиимператива за савременог човека
T1  - Future and opaqueness – historical aspects of crisis manifestation as quasi-imperative for contemporary human
EP  - 318
IS  - 40
SP  - 277
VL  - 20
DO  - 10.19090/arhe.2023.40.277-318
ER  - 
@article{
author = "Milović, Nataša S.",
year = "2023",
abstract = "Abstract: In this paper, we are examining and dramatizing historical aspects of crisis manifestation in contemporary human. We aim to describe how historical perspectives of crisis manifest in terms of experiencing the facticity of reality – how such experiencing raises a unique question about identity, contributes to a transformation of the status of the real, imposes a different dynamic between reality and the subject. We clarify how such transformation leads to a different understanding of the role of that which is opaque in both the human and reality, how it reveals the interplay between the bodily-affective and the spiritually-reflexive aspects of human existence, and its role for the subject who thinks, interprets, acts and knows. This examination of perspectives of crisis manifestation in contemporary human aims to highlight the following: how and why the ways of "carrying" with it, recognized as strategies of "not responding" to such historical experience, contribute to human self-enslavement and types of ressentiment that we seek to identify; how given such historical experience, a different attitude towards oneself and reality is feasible, i.e., how a response to it is feasible in the newly emerged historical circumstances. It is emphasized that considering the relationship to such a historical situation is additionally significant because neglecting it increases human renunciation of those aspects of being that are shown to be of crucial importance for the human future., У овом раду испитујемо и драматизујемо повесне аспекте
очитовања кризе код савременог човека. Настојимо да опишемо како се
повесни аспекти кризе пројављују у виду искусивања фактичности
стварности – како такво искусивање зачиње својеврсно питање о
идентитету, доприноси преиначењу статуса стварног, намеће другачију
динамику односа стварности и субјекта. Расветљавамо на који начин
такво преиначење са собом повлачи другачије поимање улоге онога
што је код човека и у стварности непрозирно, како раскрива
спрегнутост између телесно-афективног и духовно-рефлексивног дела
човековог бића и његову улогу за субјект који мисли, тумачи, дела,
спознаје. Овакво испитивање повесних аспеката очитовања кризе код
савременог човека има за циљ да укаже на то: како и зашто начини
„ношења“ са њим, који се препознају као стратегије неодговарања на
такво повесно искуство, доприносе људском самопоробљавању и
типовима ресантимана које настојимо да идентификујемо – односно
како је с обзиром на овакво повесно искуство изводиво другачије
постављање према себи и стварности – тј. како је у новонасталим
повесним околностима изводиво одговарање на њега. Истиче се да је
разматрање односа према таквој повесној ситуацији од значаја додатно због тога што њено пренебрегавање све више подупире одрицање
човека од оних аспеката његовог бића за које се показује да су од
пресудног значаја за људску будућност.",
publisher = "Novi Sad : Filozofski fakultet",
journal = "Časopis za filozofiju Arhe",
title = "Будућност и непрозирност – повесни аспекти очитовања кризе као квазиимператива за савременог човека, Future and opaqueness – historical aspects of crisis manifestation as quasi-imperative for contemporary human",
pages = "318-277",
number = "40",
volume = "20",
doi = "10.19090/arhe.2023.40.277-318"
}
Milović, N. S.. (2023). Будућност и непрозирност – повесни аспекти очитовања кризе као квазиимператива за савременог човека. in Časopis za filozofiju Arhe
Novi Sad : Filozofski fakultet., 20(40), 277-318.
https://doi.org/10.19090/arhe.2023.40.277-318
Milović NS. Будућност и непрозирност – повесни аспекти очитовања кризе као квазиимператива за савременог човека. in Časopis za filozofiju Arhe. 2023;20(40):277-318.
doi:10.19090/arhe.2023.40.277-318 .
Milović, Nataša S., "Будућност и непрозирност – повесни аспекти очитовања кризе као квазиимператива за савременог човека" in Časopis za filozofiju Arhe, 20, no. 40 (2023):277-318,
https://doi.org/10.19090/arhe.2023.40.277-318 . .

Čovek krize u svetu korisnika i onih koji "govore kao oruđa" - ka dobu prelaza

Milović, Nataša S.

(Matica Srpska : Novi Sad, 2022)

TY  - JOUR
AU  - Milović, Nataša S.
PY  - 2022
UR  - http://rfpn.fpn.bg.ac.rs/handle/123456789/904
AB  - U radu se problematizuje položaj čoveka u današnjem svetu. Nastoje se zahvatiti konture ideologema koje podupiru ljudsko konformiranje globalnoj strukturi koje uveliko dobija karakter totalnog procesa. Specifičnost takve situacije prepoznaje se kao povod da se imenuju okosnice toga procesa, osvetle mehanizmi pomoću kojih globalna superstruktura sebi neizričito dodeljuje atribute „mere svih stvariˮ. Istaći će se premise koje se u ljudsko (samo)razumevanje uvlače kao pretpostavljeno tlo za ophođenje unutar sveta i ukazati na podsticaj za otvaranje pitanja o povesnoj situaciji čoveka iz novopostavljenog horizonta.
AB  - In this study, the authors problematize human position in today’s world. They try to discern contours of ideological matrices that support human conforming to global structures that attains character of total process. The specificity of this situation is recognized as a cause to identify framework of that process, highlighting mechanisms through which global superstructure indirectly gives itself attributes of “measure of all things”. The authors will single out the premises that infiltrate into human (self)understanding as presupposed ground for activity inside world and make an incentive to question historical position of man from newly established horizon.
PB  - Matica Srpska : Novi Sad
T2  - Zbornik Matice srpske za društvene nauke
T1  - Čovek krize u svetu korisnika i onih koji "govore kao oruđa" - ka dobu prelaza
T1  - The man of crisis in the world of users and those who “speak as tools” – towards the transitional
EP  - 399
IS  - 3
SP  - 373
VL  - 183
DO  - 10.2298/ZMSDN2283373M
ER  - 
@article{
author = "Milović, Nataša S.",
year = "2022",
abstract = "U radu se problematizuje položaj čoveka u današnjem svetu. Nastoje se zahvatiti konture ideologema koje podupiru ljudsko konformiranje globalnoj strukturi koje uveliko dobija karakter totalnog procesa. Specifičnost takve situacije prepoznaje se kao povod da se imenuju okosnice toga procesa, osvetle mehanizmi pomoću kojih globalna superstruktura sebi neizričito dodeljuje atribute „mere svih stvariˮ. Istaći će se premise koje se u ljudsko (samo)razumevanje uvlače kao pretpostavljeno tlo za ophođenje unutar sveta i ukazati na podsticaj za otvaranje pitanja o povesnoj situaciji čoveka iz novopostavljenog horizonta., In this study, the authors problematize human position in today’s world. They try to discern contours of ideological matrices that support human conforming to global structures that attains character of total process. The specificity of this situation is recognized as a cause to identify framework of that process, highlighting mechanisms through which global superstructure indirectly gives itself attributes of “measure of all things”. The authors will single out the premises that infiltrate into human (self)understanding as presupposed ground for activity inside world and make an incentive to question historical position of man from newly established horizon.",
publisher = "Matica Srpska : Novi Sad",
journal = "Zbornik Matice srpske za društvene nauke",
title = "Čovek krize u svetu korisnika i onih koji "govore kao oruđa" - ka dobu prelaza, The man of crisis in the world of users and those who “speak as tools” – towards the transitional",
pages = "399-373",
number = "3",
volume = "183",
doi = "10.2298/ZMSDN2283373M"
}
Milović, N. S.. (2022). Čovek krize u svetu korisnika i onih koji "govore kao oruđa" - ka dobu prelaza. in Zbornik Matice srpske za društvene nauke
Matica Srpska : Novi Sad., 183(3), 373-399.
https://doi.org/10.2298/ZMSDN2283373M
Milović NS. Čovek krize u svetu korisnika i onih koji "govore kao oruđa" - ka dobu prelaza. in Zbornik Matice srpske za društvene nauke. 2022;183(3):373-399.
doi:10.2298/ZMSDN2283373M .
Milović, Nataša S., "Čovek krize u svetu korisnika i onih koji "govore kao oruđa" - ka dobu prelaza" in Zbornik Matice srpske za društvene nauke, 183, no. 3 (2022):373-399,
https://doi.org/10.2298/ZMSDN2283373M . .

Ničeovo poimanje helenskog, judeo-hrišćanskog, modernog i budućeg čoveka

Milović, Nataša S.

(Filozofski fakultet - Novi Sad, 2022)

TY  - JOUR
AU  - Milović, Nataša S.
PY  - 2022
UR  - http://rfpn.fpn.bg.ac.rs/handle/123456789/1019
AB  - Rad je posvećen istraživanju onog aspekta Ničeove misli na osnovu 
kog uobličavamo epohalni nivo njegovog kulturnofilosofskog stanovišta. Ono 
jeste specifično i zato što u Ničeovom delu nije izričito artikulisano, iako je on, 
pokazaćemo, i mislilac fundamenata kulture. Njegovo bavljenje fundamentima 
kulture bilo je spregnuto sa intervenisanjem u novovekovno stanje evropske 
kulture koja je, prema Ničeu, „ogrezla u nihilizamˮ. Utoliko, njegovo 
kulturnofilosofsko stanovište jeste presudno bilo oblikovano ispitivanjem 
porekla toga nihilizma i potragom za njegovim prevazilaženjem. Moment vezan 
za ispitivanje porekla nihilizma obeležio je Ničeov odnos prema judeo hrišćanskom i modernom čoveku, dok je moment vezan za potragu za 
prevazilaženjem nihilizma obeležio njegov odnos prema helenskom i 
„budućem” čoveku. Taj dvostruki smer kretanja njegove misli spregnut je sa 
Ničeovim genealoškim metodom na osnovu kog opisuje „preistorijski rad 
čoveka na sebi samomˮ; kao i sa njegovim nastojanjem da pojmi povesno stanje 
čoveka svoga doba, koje prema njemu nije moglo biti sagledano iz postojećih 
kulturno interpretativnih okvira.
AB  - This work is dedicated to the exploration of that aspect of Nietzsche’s
thought which we use to frame the epochal facet of his cultural-philosophical
standpoint. It is specific because it’s not strictly articulated in his work, although
he was, as we’ll show, also a thinker of cultural fundaments. His study of those
fundaments was tied with intervention in the modern state of European culture
which was, according to him, “debased in nihilism”. Therefore, his cultural-
philosophical standpoint was crucially shaped by studying the origins of that
nihilism, and the quest to overcome it. The aspect related to questioning of
origins of nihilism was marked by Nietzsche’s relationship with Judeo-Christian
and modern man, while the quest to overcome it was marked by his relation to
Hellenic and “future” man. That bidirectional movement of his thought is linked
to his genealogical method used to describe “man’s prehistorical work on
himself”, as well as his effort to grasp the state of contemporary man, which, as
he thought, couldn’t be observed from existing cultural-interpretative
frameworks.
PB  - Filozofski fakultet - Novi Sad
T2  - Arhe, časopis za filozofiju
T1  - Ničeovo poimanje helenskog, judeo-hrišćanskog, modernog i budućeg čoveka
T1  - Nietzsche’s understanding of hellenic, Judeo-christian, modern and future man
IS  - 37
DO  - 10.19090/arhe.2022.37.291-316
ER  - 
@article{
author = "Milović, Nataša S.",
year = "2022",
abstract = "Rad je posvećen istraživanju onog aspekta Ničeove misli na osnovu 
kog uobličavamo epohalni nivo njegovog kulturnofilosofskog stanovišta. Ono 
jeste specifično i zato što u Ničeovom delu nije izričito artikulisano, iako je on, 
pokazaćemo, i mislilac fundamenata kulture. Njegovo bavljenje fundamentima 
kulture bilo je spregnuto sa intervenisanjem u novovekovno stanje evropske 
kulture koja je, prema Ničeu, „ogrezla u nihilizamˮ. Utoliko, njegovo 
kulturnofilosofsko stanovište jeste presudno bilo oblikovano ispitivanjem 
porekla toga nihilizma i potragom za njegovim prevazilaženjem. Moment vezan 
za ispitivanje porekla nihilizma obeležio je Ničeov odnos prema judeo hrišćanskom i modernom čoveku, dok je moment vezan za potragu za 
prevazilaženjem nihilizma obeležio njegov odnos prema helenskom i 
„budućem” čoveku. Taj dvostruki smer kretanja njegove misli spregnut je sa 
Ničeovim genealoškim metodom na osnovu kog opisuje „preistorijski rad 
čoveka na sebi samomˮ; kao i sa njegovim nastojanjem da pojmi povesno stanje 
čoveka svoga doba, koje prema njemu nije moglo biti sagledano iz postojećih 
kulturno interpretativnih okvira., This work is dedicated to the exploration of that aspect of Nietzsche’s
thought which we use to frame the epochal facet of his cultural-philosophical
standpoint. It is specific because it’s not strictly articulated in his work, although
he was, as we’ll show, also a thinker of cultural fundaments. His study of those
fundaments was tied with intervention in the modern state of European culture
which was, according to him, “debased in nihilism”. Therefore, his cultural-
philosophical standpoint was crucially shaped by studying the origins of that
nihilism, and the quest to overcome it. The aspect related to questioning of
origins of nihilism was marked by Nietzsche’s relationship with Judeo-Christian
and modern man, while the quest to overcome it was marked by his relation to
Hellenic and “future” man. That bidirectional movement of his thought is linked
to his genealogical method used to describe “man’s prehistorical work on
himself”, as well as his effort to grasp the state of contemporary man, which, as
he thought, couldn’t be observed from existing cultural-interpretative
frameworks.",
publisher = "Filozofski fakultet - Novi Sad",
journal = "Arhe, časopis za filozofiju",
title = "Ničeovo poimanje helenskog, judeo-hrišćanskog, modernog i budućeg čoveka, Nietzsche’s understanding of hellenic, Judeo-christian, modern and future man",
number = "37",
doi = "10.19090/arhe.2022.37.291-316"
}
Milović, N. S.. (2022). Ničeovo poimanje helenskog, judeo-hrišćanskog, modernog i budućeg čoveka. in Arhe, časopis za filozofiju
Filozofski fakultet - Novi Sad.(37).
https://doi.org/10.19090/arhe.2022.37.291-316
Milović NS. Ničeovo poimanje helenskog, judeo-hrišćanskog, modernog i budućeg čoveka. in Arhe, časopis za filozofiju. 2022;(37).
doi:10.19090/arhe.2022.37.291-316 .
Milović, Nataša S., "Ničeovo poimanje helenskog, judeo-hrišćanskog, modernog i budućeg čoveka" in Arhe, časopis za filozofiju, no. 37 (2022),
https://doi.org/10.19090/arhe.2022.37.291-316 . .

Разумевање политичког Хане Арент и његово развијање и ревизија посредством филозофских концепата Жила Делеза

Milović, Nataša S.

(2022)

TY  - THES
AU  - Milović, Nataša S.
PY  - 2022
UR  - http://rfpn.fpn.bg.ac.rs/handle/123456789/918
AB  - Сажетак
У раду образујемо философски план на основу ког проблематизујемо
положај
човека
у
констелацији
глобалних
околности,
расветљавамо
егзистенцијалноонтолошку смештеност човека у свет и његов повесноонтолошки
положај полазећи од тумачења кризе у човековом стању. За те сврхе укрштамо
егзистенцијалноаналитички, феноменолошки и херменеутички метод, као и
стратегије критике идеологије и идеологема. Тим путем раскривамо механизме и
обрасце путем којих се одвија људско тотално конформирање, указујемо на
неизричити глобални метанаратив путем ког се оно подупире тако да кризни
феномен постаје неисцрпна потпора тога процеса. Истичући то да са
психологизацијом, приватизацијом, социологизацијом и идеологизацијом кризног
долази до сужавања опсега односа човек–свет, човек–језик – тумачењем повесног
и егзистенцијалноонтолошког аспекта кризног феномена код човека настојимо да
продубимо и проширимо видокруг ових односа. За сврхе тога продубљивања и
проширивања увезујемо и развијамо увиде Жила Делеза (неоргански ток живог) и
Хане Арент (принцип наталности) из новопостављеног хоризонта на основу ког
градимо
окоснице
за
раскривање
наше
смештености
у
свет
на
егзистенцијалноонтолошкој равни стварањем носећег појма – изворни догађај
самосвести. Тим путем „растављамо” човека на одређујуће моменте у његовом
бићу како бисмо их поново саставили из проширивања видокруга односа човек–
свет, човек–језик.
Из таквог преиначеног видокруга и питања о томе одакле, како ми на оно
кризно можемо да одговарамо – изричито ситуирамо повесноонтолошки положај
човека на размеђи између доба без имена и доба прелаза.
AB  - In this paper we create a philosophical plane as a basis to problematise human
position in constellation of global circumstances and to shed light on its existential-
ontological placement in the world and historical-ontological position, starting from the
interpretation of crisis in human condition. For these purposes we intersect existential-
analytical, phenomenological and hermeneutical methods, as well as strategies for
critique of ideology and ideologemes. Thus we disclose mechanisms and patterns
through which total human conformation takes place and point out indistinct global
metanarrative supporting it in such way that crisis phenomenon becomes an
inexhaustible resource for this process. Emphasizing that psychologisation,
privatisation, sociologisation and ideologisation of crisis narrows the scope of the man–
world and man–language relations, we try to deepen and expand horizons of these
relations through interpretation of the historical and existential-ontological aspects of
crisis. For this purpose we merge and develop insights of Gilles Deleuze (inorganic flow
of life) and Hannah Arendt (the notion of natality) from the newly established
perspective through which we form outlines for revealing our placement in the world on
the existential-ontological level by creating foundational concept – the original
occurrence of self-awareness. In this way we “disassemble” human being to its
determining aspects in order to reassemble them by expanding the horizons of the man–
world and man–language relations.
From such modified perspective and by questioning how and whence we can
respond to this crisis, we explicitly situate the historical-ontological human position at
the boundary between the nameless age and the transitional age
T1  - Разумевање политичког Хане Арент и његово развијање и ревизија посредством филозофских концепата Жила Делеза
T1  - Understanding the political by Hannah Arendt and its development and revision through philosophical concepts of Gilles Deleuze
EP  - 373
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfpn_918
ER  - 
@phdthesis{
author = "Milović, Nataša S.",
year = "2022",
abstract = "Сажетак
У раду образујемо философски план на основу ког проблематизујемо
положај
човека
у
констелацији
глобалних
околности,
расветљавамо
егзистенцијалноонтолошку смештеност човека у свет и његов повесноонтолошки
положај полазећи од тумачења кризе у човековом стању. За те сврхе укрштамо
егзистенцијалноаналитички, феноменолошки и херменеутички метод, као и
стратегије критике идеологије и идеологема. Тим путем раскривамо механизме и
обрасце путем којих се одвија људско тотално конформирање, указујемо на
неизричити глобални метанаратив путем ког се оно подупире тако да кризни
феномен постаје неисцрпна потпора тога процеса. Истичући то да са
психологизацијом, приватизацијом, социологизацијом и идеологизацијом кризног
долази до сужавања опсега односа човек–свет, човек–језик – тумачењем повесног
и егзистенцијалноонтолошког аспекта кризног феномена код човека настојимо да
продубимо и проширимо видокруг ових односа. За сврхе тога продубљивања и
проширивања увезујемо и развијамо увиде Жила Делеза (неоргански ток живог) и
Хане Арент (принцип наталности) из новопостављеног хоризонта на основу ког
градимо
окоснице
за
раскривање
наше
смештености
у
свет
на
егзистенцијалноонтолошкој равни стварањем носећег појма – изворни догађај
самосвести. Тим путем „растављамо” човека на одређујуће моменте у његовом
бићу како бисмо их поново саставили из проширивања видокруга односа човек–
свет, човек–језик.
Из таквог преиначеног видокруга и питања о томе одакле, како ми на оно
кризно можемо да одговарамо – изричито ситуирамо повесноонтолошки положај
човека на размеђи између доба без имена и доба прелаза., In this paper we create a philosophical plane as a basis to problematise human
position in constellation of global circumstances and to shed light on its existential-
ontological placement in the world and historical-ontological position, starting from the
interpretation of crisis in human condition. For these purposes we intersect existential-
analytical, phenomenological and hermeneutical methods, as well as strategies for
critique of ideology and ideologemes. Thus we disclose mechanisms and patterns
through which total human conformation takes place and point out indistinct global
metanarrative supporting it in such way that crisis phenomenon becomes an
inexhaustible resource for this process. Emphasizing that psychologisation,
privatisation, sociologisation and ideologisation of crisis narrows the scope of the man–
world and man–language relations, we try to deepen and expand horizons of these
relations through interpretation of the historical and existential-ontological aspects of
crisis. For this purpose we merge and develop insights of Gilles Deleuze (inorganic flow
of life) and Hannah Arendt (the notion of natality) from the newly established
perspective through which we form outlines for revealing our placement in the world on
the existential-ontological level by creating foundational concept – the original
occurrence of self-awareness. In this way we “disassemble” human being to its
determining aspects in order to reassemble them by expanding the horizons of the man–
world and man–language relations.
From such modified perspective and by questioning how and whence we can
respond to this crisis, we explicitly situate the historical-ontological human position at
the boundary between the nameless age and the transitional age",
title = "Разумевање политичког Хане Арент и његово развијање и ревизија посредством филозофских концепата Жила Делеза, Understanding the political by Hannah Arendt and its development and revision through philosophical concepts of Gilles Deleuze",
pages = "373",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfpn_918"
}
Milović, N. S.. (2022). Разумевање политичког Хане Арент и његово развијање и ревизија посредством филозофских концепата Жила Делеза. .
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfpn_918
Milović NS. Разумевање политичког Хане Арент и његово развијање и ревизија посредством филозофских концепата Жила Делеза. 2022;:null-373.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfpn_918 .
Milović, Nataša S., "Разумевање политичког Хане Арент и његово развијање и ревизија посредством филозофских концепата Жила Делеза" (2022),
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfpn_918 .

Čovek krize u svetu korisnika i onih koji govore kao oruđa

Milović, Nataša S.

(Ukronija : Beograd, 2022)

TY  - BOOK
AU  - Milović, Nataša S.
PY  - 2022
UR  - http://rfpn.fpn.bg.ac.rs/handle/123456789/919
AB  - Knjiga Čovek krize u svetu korisnika i onih koji govore kao oruđa Nataše Milović predstavlja izrazito autorski intonirano istraživanje u kojem se vješto povezuju, ali i plodotvorno raspliću razmatranja iz istorije filosofije, istorije književnosti i istorije filma, na jednoj strani, i pronicljiva fenomenološka zapažanja vezana za temeljnu situaciju savremenoga čovjeka, na drugoj, pri čemu je odabir autora i problema iz pomenutih oblasti tematski tijesno korelisan s odabirom situacija iz svakodnevice, koje autorka problematizuje. Stepen temeljitosti, nalazi i njihovo vješto povezivanje u strukturu djela – to su neke od vrlina rukopisa koji zaslužuje svaku pohvalu. Iako često polazi od poznatih metodičkih toposa kritičke teorije i egzistencijalne fenomenologije, Nataša Milović uspijeva da pronađe pregršt u teoriji neobrađenih, za njenu temu signifikantnih situacija, za koje iznalazi u pomenutoj tradiciji neopažene, odnosno nezabilježene argumente. Osim toga, ona na vješt način povezuje izlaganje i poznate zaključke iz relevantnih mjesta iz istorije filosofije, odnosno savremene književnosti i svoje uvide i zaključke, koje, nadalje, uspješno sklapa u konstrukciju svoje, obimom nevelike, ali zato sviježe, originalne i bezmalo značajne monografije. Autor predgovora za knjigu: prof. dr Časlav D. Koprivica
PB  - Ukronija : Beograd
T1  - Čovek krize u svetu korisnika i onih koji govore kao oruđa
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfpn_919
ER  - 
@book{
author = "Milović, Nataša S.",
year = "2022",
abstract = "Knjiga Čovek krize u svetu korisnika i onih koji govore kao oruđa Nataše Milović predstavlja izrazito autorski intonirano istraživanje u kojem se vješto povezuju, ali i plodotvorno raspliću razmatranja iz istorije filosofije, istorije književnosti i istorije filma, na jednoj strani, i pronicljiva fenomenološka zapažanja vezana za temeljnu situaciju savremenoga čovjeka, na drugoj, pri čemu je odabir autora i problema iz pomenutih oblasti tematski tijesno korelisan s odabirom situacija iz svakodnevice, koje autorka problematizuje. Stepen temeljitosti, nalazi i njihovo vješto povezivanje u strukturu djela – to su neke od vrlina rukopisa koji zaslužuje svaku pohvalu. Iako često polazi od poznatih metodičkih toposa kritičke teorije i egzistencijalne fenomenologije, Nataša Milović uspijeva da pronađe pregršt u teoriji neobrađenih, za njenu temu signifikantnih situacija, za koje iznalazi u pomenutoj tradiciji neopažene, odnosno nezabilježene argumente. Osim toga, ona na vješt način povezuje izlaganje i poznate zaključke iz relevantnih mjesta iz istorije filosofije, odnosno savremene književnosti i svoje uvide i zaključke, koje, nadalje, uspješno sklapa u konstrukciju svoje, obimom nevelike, ali zato sviježe, originalne i bezmalo značajne monografije. Autor predgovora za knjigu: prof. dr Časlav D. Koprivica",
publisher = "Ukronija : Beograd",
title = "Čovek krize u svetu korisnika i onih koji govore kao oruđa",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfpn_919"
}
Milović, N. S.. (2022). Čovek krize u svetu korisnika i onih koji govore kao oruđa. 
Ukronija : Beograd..
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfpn_919
Milović NS. Čovek krize u svetu korisnika i onih koji govore kao oruđa. 2022;.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfpn_919 .
Milović, Nataša S., "Čovek krize u svetu korisnika i onih koji govore kao oruđa" (2022),
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfpn_919 .

Blind Concert: The World and Its Transformation through Music

Milović, Nataša S.

(Faculty of Media and Communications, Singidunum University, Belgrade, Serbia, 2015)

TY  - JOUR
AU  - Milović, Nataša S.
PY  - 2015
UR  - http://rfpn.fpn.bg.ac.rs/handle/123456789/905
AB  - Abstract

This paper presents an analysis of a Blind Concert held in Belgrade. In a Blind Concert performance, the concept of “space” transforms not for the sake of transformation itself, but because of the effect it strives to achieve. This eliminates the predominance of an institution of art dictating how a musical work should be approached. Accompanying the interpretation of piano compositions, the vocalist let out screams, voices, and noises, which, one may say, could not be summoned inside us, because they have yet to be articulated. I will articulate the effects of the desired transitional forms that have remained trapped and unrepresented in social standardization in terms of Badiou’s inaesthetics.
PB  - Faculty of Media and Communications, Singidunum University, Belgrade, Serbia
T2  - AM Journal of Art and Media Studies
T1  - Blind Concert: The World and Its Transformation through Music
EP  - 76
IS  - 7
SP  - 71
DO  - 10.25038/am.v0i7.91
ER  - 
@article{
author = "Milović, Nataša S.",
year = "2015",
abstract = "Abstract

This paper presents an analysis of a Blind Concert held in Belgrade. In a Blind Concert performance, the concept of “space” transforms not for the sake of transformation itself, but because of the effect it strives to achieve. This eliminates the predominance of an institution of art dictating how a musical work should be approached. Accompanying the interpretation of piano compositions, the vocalist let out screams, voices, and noises, which, one may say, could not be summoned inside us, because they have yet to be articulated. I will articulate the effects of the desired transitional forms that have remained trapped and unrepresented in social standardization in terms of Badiou’s inaesthetics.",
publisher = "Faculty of Media and Communications, Singidunum University, Belgrade, Serbia",
journal = "AM Journal of Art and Media Studies",
title = "Blind Concert: The World and Its Transformation through Music",
pages = "76-71",
number = "7",
doi = "10.25038/am.v0i7.91"
}
Milović, N. S.. (2015). Blind Concert: The World and Its Transformation through Music. in AM Journal of Art and Media Studies
Faculty of Media and Communications, Singidunum University, Belgrade, Serbia.(7), 71-76.
https://doi.org/10.25038/am.v0i7.91
Milović NS. Blind Concert: The World and Its Transformation through Music. in AM Journal of Art and Media Studies. 2015;(7):71-76.
doi:10.25038/am.v0i7.91 .
Milović, Nataša S., "Blind Concert: The World and Its Transformation through Music" in AM Journal of Art and Media Studies, no. 7 (2015):71-76,
https://doi.org/10.25038/am.v0i7.91 . .

The movie "Clip": ressentiment narratives and their overcoming

Milović, Nataša S.; Marković, Olja; Krstić, Iskra

(Institute for Philosophy and Social Theory : Belgrade, 2015)

TY  - CHAP
AU  - Milović, Nataša S.
AU  - Marković, Olja
AU  - Krstić, Iskra
PY  - 2015
UR  - http://rfpn.fpn.bg.ac.rs/handle/123456789/903
PB  - Institute for Philosophy and Social Theory : Belgrade
T2  - International Conference Engaging Foucaul
T1  - The movie "Clip": ressentiment narratives and their overcoming
VL  - 2
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfpn_903
ER  - 
@inbook{
author = "Milović, Nataša S. and Marković, Olja and Krstić, Iskra",
year = "2015",
publisher = "Institute for Philosophy and Social Theory : Belgrade",
journal = "International Conference Engaging Foucaul",
booktitle = "The movie "Clip": ressentiment narratives and their overcoming",
volume = "2",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfpn_903"
}
Milović, N. S., Marković, O.,& Krstić, I.. (2015). The movie "Clip": ressentiment narratives and their overcoming. in International Conference Engaging Foucaul
Institute for Philosophy and Social Theory : Belgrade., 2.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfpn_903
Milović NS, Marković O, Krstić I. The movie "Clip": ressentiment narratives and their overcoming. in International Conference Engaging Foucaul. 2015;2.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfpn_903 .
Milović, Nataša S., Marković, Olja, Krstić, Iskra, "The movie "Clip": ressentiment narratives and their overcoming" in International Conference Engaging Foucaul, 2 (2015),
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfpn_903 .