Ninković-Slavnić, Danka

Link to this page

Authority KeyName Variants
orcid::0000-0002-7927-0040
  • Ninković-Slavnić, Danka (5)
  • Ninković, Danka (1)
Projects
No records found.

Author's Bibliography

Zabrinutost korisnika društvenih mreža zbog algoritamske personalizacije vesti

Ninković-Slavnić, Danka; Milivojević, Snježana

(Beograd : Sociološko naučno društvo Srbije, 2023)

TY  - JOUR
AU  - Ninković-Slavnić, Danka
AU  - Milivojević, Snježana
PY  - 2023
UR  - http://rfpn.fpn.bg.ac.rs/handle/123456789/1245
AB  - U fokusu ovog rada je pitanje da li među korisnicima društvenih mreža postoji zabrinutost zbog algoritamske personalizacije vesti i sa kojim faktorima je ona povezana. Polazeći od koncepata eho-soba i filterskih mehurova, koji su u velikoj meri oblikovali debatu o ovoj temi, u radu se proučavaju tri dimenzije zabrinutosti – zabrinutosti zbog propuštanja informacije, zbog izostanka različitog stanovišta i ugrožavanja privatnosti. Onlajn anketa sprovedena među korisnicima društvenih mreža koji putem tog kanala prate vesti (N=1481) pokazuje da je zabrinutost prisutna, ali i da više od trećine ispitanika nema stav. Takođe, zabrinutost zbog algoritamske personalizacije vesti povezana je sa osnovnim razumevanjem tog procesa, važnošću društvenih mreža u procesu informisanja i, u vrlo malom stepenu, sa negativnim stavom prema kriterijumu selekcije na kom personalizacija počiva. Nalazi doprinose razumevanju korisničkog stava prema personalizovanoj selekciji vesti što je posebno važno kada se ima na umu da je udeo publike koji se informiše putem društvenih mreža u porastu, kao i da u okruženju u kom publika ne prati vesti kao celovit i zaokružen program već kao fragmentirane jedinice, tačno i sveobuhvatno informisanje postaje odgovornost pojedinca.
AB  - The paper asks if social media users are concerned regarding algorithmic news personalisation and how their concerns connect with other factors. We took the influential concepts of echo chambers and filter bubbles as a starting point to explore three dimensions of concern about news personalisation: missing important information, missing opposite opinions and jeopardising privacy because of personalised news. The survey among social media news users (N=1481) shows that concern exists, but more than a third of users do not have an evident attitude regarding news personalisation. Additionally, the concern is connected with knowledge about the algorithmic selection process, the importance of social networks in users’ media repertoire and, to a small extent, negative attitude towards the selection principle. The findings contribute to our understanding of users’ perspectives on news personalisation which is particulary relevant considering the increasing use of personalised news and the fact that it is individual citizens’ responsibility to be accurately and comprehensively informed in a media environment where the news content is fragmented.
PB  - Beograd : Sociološko naučno društvo Srbije
PB  - Beograd : Institut za sociološka istraživanja Filozofskog fakulteta u Beogradu
T2  - Sociologija
T1  - Zabrinutost korisnika društvenih mreža zbog algoritamske personalizacije vesti
T1  - Social Media Users’ Concerns Regarding Algorithmic News Personalisation
EP  - 457
IS  - 3
SP  - 435
VL  - 65
DO  - 10.2298/SOC2303435N
ER  - 
@article{
author = "Ninković-Slavnić, Danka and Milivojević, Snježana",
year = "2023",
abstract = "U fokusu ovog rada je pitanje da li među korisnicima društvenih mreža postoji zabrinutost zbog algoritamske personalizacije vesti i sa kojim faktorima je ona povezana. Polazeći od koncepata eho-soba i filterskih mehurova, koji su u velikoj meri oblikovali debatu o ovoj temi, u radu se proučavaju tri dimenzije zabrinutosti – zabrinutosti zbog propuštanja informacije, zbog izostanka različitog stanovišta i ugrožavanja privatnosti. Onlajn anketa sprovedena među korisnicima društvenih mreža koji putem tog kanala prate vesti (N=1481) pokazuje da je zabrinutost prisutna, ali i da više od trećine ispitanika nema stav. Takođe, zabrinutost zbog algoritamske personalizacije vesti povezana je sa osnovnim razumevanjem tog procesa, važnošću društvenih mreža u procesu informisanja i, u vrlo malom stepenu, sa negativnim stavom prema kriterijumu selekcije na kom personalizacija počiva. Nalazi doprinose razumevanju korisničkog stava prema personalizovanoj selekciji vesti što je posebno važno kada se ima na umu da je udeo publike koji se informiše putem društvenih mreža u porastu, kao i da u okruženju u kom publika ne prati vesti kao celovit i zaokružen program već kao fragmentirane jedinice, tačno i sveobuhvatno informisanje postaje odgovornost pojedinca., The paper asks if social media users are concerned regarding algorithmic news personalisation and how their concerns connect with other factors. We took the influential concepts of echo chambers and filter bubbles as a starting point to explore three dimensions of concern about news personalisation: missing important information, missing opposite opinions and jeopardising privacy because of personalised news. The survey among social media news users (N=1481) shows that concern exists, but more than a third of users do not have an evident attitude regarding news personalisation. Additionally, the concern is connected with knowledge about the algorithmic selection process, the importance of social networks in users’ media repertoire and, to a small extent, negative attitude towards the selection principle. The findings contribute to our understanding of users’ perspectives on news personalisation which is particulary relevant considering the increasing use of personalised news and the fact that it is individual citizens’ responsibility to be accurately and comprehensively informed in a media environment where the news content is fragmented.",
publisher = "Beograd : Sociološko naučno društvo Srbije, Beograd : Institut za sociološka istraživanja Filozofskog fakulteta u Beogradu",
journal = "Sociologija",
title = "Zabrinutost korisnika društvenih mreža zbog algoritamske personalizacije vesti, Social Media Users’ Concerns Regarding Algorithmic News Personalisation",
pages = "457-435",
number = "3",
volume = "65",
doi = "10.2298/SOC2303435N"
}
Ninković-Slavnić, D.,& Milivojević, S.. (2023). Zabrinutost korisnika društvenih mreža zbog algoritamske personalizacije vesti. in Sociologija
Beograd : Sociološko naučno društvo Srbije., 65(3), 435-457.
https://doi.org/10.2298/SOC2303435N
Ninković-Slavnić D, Milivojević S. Zabrinutost korisnika društvenih mreža zbog algoritamske personalizacije vesti. in Sociologija. 2023;65(3):435-457.
doi:10.2298/SOC2303435N .
Ninković-Slavnić, Danka, Milivojević, Snježana, "Zabrinutost korisnika društvenih mreža zbog algoritamske personalizacije vesti" in Sociologija, 65, no. 3 (2023):435-457,
https://doi.org/10.2298/SOC2303435N . .

Zapostavljena tema obojena senzacionalizmom: pozicija pravosudnog sistema u medijima u Srbiji

Milić, Kristina; Ninković-Slavnić, Danka

(Beograd : Udruženje za političke nauke Srbije, 2022)

TY  - CONF
AU  - Milić, Kristina
AU  - Ninković-Slavnić, Danka
PY  - 2022
UR  - http://rfpn.fpn.bg.ac.rs/handle/123456789/1246
AB  - Rad istražuje medijsku reprezentaciju pravosudnog sistema nudeći analizu tri aspekta: položaj ove teme na medijskoj agendi, izvore koji o njoj govore i novinarski pristup temi. Istraživanje je zasnovano na analizi sadržaja sprovedenoj u okviru globalnog istraživačkog projekta Journalistic Role Performance (JRP). Ukupan uzorak za Srbiju čini 6.067 vesti objavljenih u 11 nacionalnih medija tokom 2020. godine. Rezultati pokazuju da je funkcionisanje pravosudnog sistema dvostruko marginalizovano u srpskim medijima. Kao prvo, tema je nedovoljno vidljiva – samo 1,4% vesti (N=87) se odnosi na nju i, kao drugo, i kada izveštavaju mediji uglavnom usmeravaju svoju pažnju na pojedinačna suđenja, retko diskutujući o funkcionisanju pravosudnog sistema, njegovoj reformi ili relevantnosti za građane. Dalja analiza otkriva da su u izveštavanju o pravosuđu dominantne uloga čuvara (engl. Watchdog Role) i zabavljačka uloga (engl. Infotainment Role) koje se često kontradiktorno kombinuju u tabloidni watchdog, hibridnu formu izveštavanja o politički relevantnim suđenjima na senzacionalistički način.
AB  - The paper explores the representation of the judicial system in Serbian me-
dia and provides an analysis of three aspects: the position of the topic on the
media agenda, the sources, and journalistic approaches. The research is based
on the content analysis conducted within the international research project
Journalistic role performance (JRP). The sample for Serbia encompasses 6.067
news items published in 11 national media during 2020. Results show doublemarginalisation of the judicial system in media. Firstly, the topic is underrepresented – only 1,4% of the news stories (N=87) refers to the topic, secondly,
when the media do report they are focused on trials and rarely discuss the functioning of the judicial system, its reform, or its relevance for citizens. Further
analysis reveals that reporting about the judicial system is marked by watchdog
and infotainment journalistic roles which are often contradictory combined
into a tabloid watchdog role, a hybrid form of reporting about politically relevant trials in a sensationalistic manner.
PB  - Beograd : Udruženje za političke nauke Srbije
C3  - Društvena pravda u postkomunističkim društvima
T1  - Zapostavljena tema obojena senzacionalizmom: pozicija pravosudnog sistema u medijima u Srbiji
T1  - Neglected Topic Marked by Sensationalism: The Position of the Judicial System in the Media in Serbia
EP  - 268
SP  - 247
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfpn_1246
ER  - 
@conference{
author = "Milić, Kristina and Ninković-Slavnić, Danka",
year = "2022",
abstract = "Rad istražuje medijsku reprezentaciju pravosudnog sistema nudeći analizu tri aspekta: položaj ove teme na medijskoj agendi, izvore koji o njoj govore i novinarski pristup temi. Istraživanje je zasnovano na analizi sadržaja sprovedenoj u okviru globalnog istraživačkog projekta Journalistic Role Performance (JRP). Ukupan uzorak za Srbiju čini 6.067 vesti objavljenih u 11 nacionalnih medija tokom 2020. godine. Rezultati pokazuju da je funkcionisanje pravosudnog sistema dvostruko marginalizovano u srpskim medijima. Kao prvo, tema je nedovoljno vidljiva – samo 1,4% vesti (N=87) se odnosi na nju i, kao drugo, i kada izveštavaju mediji uglavnom usmeravaju svoju pažnju na pojedinačna suđenja, retko diskutujući o funkcionisanju pravosudnog sistema, njegovoj reformi ili relevantnosti za građane. Dalja analiza otkriva da su u izveštavanju o pravosuđu dominantne uloga čuvara (engl. Watchdog Role) i zabavljačka uloga (engl. Infotainment Role) koje se često kontradiktorno kombinuju u tabloidni watchdog, hibridnu formu izveštavanja o politički relevantnim suđenjima na senzacionalistički način., The paper explores the representation of the judicial system in Serbian me-
dia and provides an analysis of three aspects: the position of the topic on the
media agenda, the sources, and journalistic approaches. The research is based
on the content analysis conducted within the international research project
Journalistic role performance (JRP). The sample for Serbia encompasses 6.067
news items published in 11 national media during 2020. Results show doublemarginalisation of the judicial system in media. Firstly, the topic is underrepresented – only 1,4% of the news stories (N=87) refers to the topic, secondly,
when the media do report they are focused on trials and rarely discuss the functioning of the judicial system, its reform, or its relevance for citizens. Further
analysis reveals that reporting about the judicial system is marked by watchdog
and infotainment journalistic roles which are often contradictory combined
into a tabloid watchdog role, a hybrid form of reporting about politically relevant trials in a sensationalistic manner.",
publisher = "Beograd : Udruženje za političke nauke Srbije",
journal = "Društvena pravda u postkomunističkim društvima",
title = "Zapostavljena tema obojena senzacionalizmom: pozicija pravosudnog sistema u medijima u Srbiji, Neglected Topic Marked by Sensationalism: The Position of the Judicial System in the Media in Serbia",
pages = "268-247",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfpn_1246"
}
Milić, K.,& Ninković-Slavnić, D.. (2022). Zapostavljena tema obojena senzacionalizmom: pozicija pravosudnog sistema u medijima u Srbiji. in Društvena pravda u postkomunističkim društvima
Beograd : Udruženje za političke nauke Srbije., 247-268.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfpn_1246
Milić K, Ninković-Slavnić D. Zapostavljena tema obojena senzacionalizmom: pozicija pravosudnog sistema u medijima u Srbiji. in Društvena pravda u postkomunističkim društvima. 2022;:247-268.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfpn_1246 .
Milić, Kristina, Ninković-Slavnić, Danka, "Zapostavljena tema obojena senzacionalizmom: pozicija pravosudnog sistema u medijima u Srbiji" in Društvena pravda u postkomunističkim društvima (2022):247-268,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfpn_1246 .

Online Audience from the Perspective of National Scholars: An Overview of Published Articles

Ninković-Slavnić, Danka

(Sociološko udruženje Srbije i Crne Gore, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za sociološka istraživanja, Beograd, 2019)

TY  - JOUR
AU  - Ninković-Slavnić, Danka
PY  - 2019
UR  - http://rfpn.fpn.bg.ac.rs/handle/123456789/705
AB  - The paper examines the way audience phenomenon has been studied by national scholars with the primary goal of identifying researched topics. The content analysis has included scientific papers from the Cobiss database published during the period from 2004 until now. In the body of 34 selected articles, the findings have revealed seven different themes that are not thoroughly examined but rather just opened up. The research topics are: characteristics of the online audience, citizen journalism, traditional media transformation, online user comments, communicators' perception of online audiences, fandom, and the structure of web spaces. The analysis has revealed the lack of empirical research and concluded that the mentioned topics are dealing with only a small segment of diverse experiences of online audiences.
PB  - Sociološko udruženje Srbije i Crne Gore, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za sociološka istraživanja, Beograd
T2  - Sociologija
T1  - Online Audience from the Perspective of National Scholars: An Overview of Published Articles
EP  - 512
IS  - 4
SP  - 497
VL  - 61
DO  - 10.2298/SOC1904497N
ER  - 
@article{
author = "Ninković-Slavnić, Danka",
year = "2019",
abstract = "The paper examines the way audience phenomenon has been studied by national scholars with the primary goal of identifying researched topics. The content analysis has included scientific papers from the Cobiss database published during the period from 2004 until now. In the body of 34 selected articles, the findings have revealed seven different themes that are not thoroughly examined but rather just opened up. The research topics are: characteristics of the online audience, citizen journalism, traditional media transformation, online user comments, communicators' perception of online audiences, fandom, and the structure of web spaces. The analysis has revealed the lack of empirical research and concluded that the mentioned topics are dealing with only a small segment of diverse experiences of online audiences.",
publisher = "Sociološko udruženje Srbije i Crne Gore, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za sociološka istraživanja, Beograd",
journal = "Sociologija",
title = "Online Audience from the Perspective of National Scholars: An Overview of Published Articles",
pages = "512-497",
number = "4",
volume = "61",
doi = "10.2298/SOC1904497N"
}
Ninković-Slavnić, D.. (2019). Online Audience from the Perspective of National Scholars: An Overview of Published Articles. in Sociologija
Sociološko udruženje Srbije i Crne Gore, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za sociološka istraživanja, Beograd., 61(4), 497-512.
https://doi.org/10.2298/SOC1904497N
Ninković-Slavnić D. Online Audience from the Perspective of National Scholars: An Overview of Published Articles. in Sociologija. 2019;61(4):497-512.
doi:10.2298/SOC1904497N .
Ninković-Slavnić, Danka, "Online Audience from the Perspective of National Scholars: An Overview of Published Articles" in Sociologija, 61, no. 4 (2019):497-512,
https://doi.org/10.2298/SOC1904497N . .
1
1

Digital media audeince : being informed on the internet

Ninković-Slavnić, Danka

(Univerzitet u Beogradu, Fakultet političkih nauka, 2016)

TY  - THES
AU  - Ninković-Slavnić, Danka
PY  - 2016
UR  - http://eteze.bg.ac.rs/application/showtheses?thesesId=4014
UR  - https://fedorabg.bg.ac.rs/fedora/get/o:13530/bdef:Content/download
UR  - https://fedorabg.bg.ac.rs/fedora/get/o:13607/bdef:Izvestaj/download
UR  - http://vbs.rs/scripts/cobiss?command=DISPLAY&base=70036&RID=517489239
UR  - http://nardus.mpn.gov.rs/handle/123456789/6775
UR  - http://rfpn.fpn.bg.ac.rs/handle/123456789/812
AB  - Predmet istraživanja ove doktorske disertacije su promene medijske publike koje se dešavaju usled ekspanzije interneta. U centru rada su pitanja u čemu se ogledaju te promene, šta je novo i drugačije u iskustvu ljudi kada koriste internet kao medij, kao i da li su te promene tolike da dovode u pitanje dalju upotrebu samog koncepta publike. Da bi se došlo do odgovora na ova pitanja rad je struktuiran oko dve ose – teorijskog promišljanja koncepta publike i analize medijskih iskustava ljudi koji čine te publike u onlajn okruženju. U prvom delu rada analizirano je da li teorijsko nasleđe iz perioda istraživanja publike tradicionalnih medija pomaže razumevanju publike digitalnih medija. Odgovor na ovo pitanje nije jednostavan, pre svega zato što ne postoji jedinstveno, koherentno i sveobuhvatno razumevanje publike. Istorija proučavanja medija, a samim tim i publike može se interpretirati na različite načine. U ovom radu se teorijsko nasleđe istraživanja publike predstavlja kroz prikaz tri vodeća teorijska pravca i to su: tradicija efekata (engl. effects tradition), studije koristi i zadovoljstva (engl. uses and gratification approach) i kulturne studije (engl. cultural studies). Ovakav pregled napravljen je da bi se identifikovala osnovna polazišta, metodološke specifičnosti i najvažniji doprinos ovih tradicija studijama publike i kako bi se utvrdila upotrebljivosti njihovog epistemološkog nasleđa u novom okruženju. U radu se prispituje i relevantnost samog koncepta publike u onlajn prostoru. Teoretičari i istraživački medija se pored problema fluidnosti koncepta publike, sada suočavaju i sa bihevioralnim izazovima – ponašanje publika se, i u smislu vrste aktivnosti u kojima učestvuju i okolnosti u kojima se to dešava, značajno menja. Da bi se razmotrili navedeni izazovi u radu se obrazlažu ove promene i iznosi se teza, koja se dalje potvrđuje i empirijskim nalazima o iskustvu onlajn publike digitalnih vesti, da koncept publike ipak ostaje relevantan za proučavanje medija...
PB  - Univerzitet u Beogradu, Fakultet političkih nauka
T1  - Digital media audeince : being informed on the internet
T1  - Publika digitalnih medija : informisanje na internetu
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_6775
ER  - 
@phdthesis{
author = "Ninković-Slavnić, Danka",
year = "2016",
abstract = "Predmet istraživanja ove doktorske disertacije su promene medijske publike koje se dešavaju usled ekspanzije interneta. U centru rada su pitanja u čemu se ogledaju te promene, šta je novo i drugačije u iskustvu ljudi kada koriste internet kao medij, kao i da li su te promene tolike da dovode u pitanje dalju upotrebu samog koncepta publike. Da bi se došlo do odgovora na ova pitanja rad je struktuiran oko dve ose – teorijskog promišljanja koncepta publike i analize medijskih iskustava ljudi koji čine te publike u onlajn okruženju. U prvom delu rada analizirano je da li teorijsko nasleđe iz perioda istraživanja publike tradicionalnih medija pomaže razumevanju publike digitalnih medija. Odgovor na ovo pitanje nije jednostavan, pre svega zato što ne postoji jedinstveno, koherentno i sveobuhvatno razumevanje publike. Istorija proučavanja medija, a samim tim i publike može se interpretirati na različite načine. U ovom radu se teorijsko nasleđe istraživanja publike predstavlja kroz prikaz tri vodeća teorijska pravca i to su: tradicija efekata (engl. effects tradition), studije koristi i zadovoljstva (engl. uses and gratification approach) i kulturne studije (engl. cultural studies). Ovakav pregled napravljen je da bi se identifikovala osnovna polazišta, metodološke specifičnosti i najvažniji doprinos ovih tradicija studijama publike i kako bi se utvrdila upotrebljivosti njihovog epistemološkog nasleđa u novom okruženju. U radu se prispituje i relevantnost samog koncepta publike u onlajn prostoru. Teoretičari i istraživački medija se pored problema fluidnosti koncepta publike, sada suočavaju i sa bihevioralnim izazovima – ponašanje publika se, i u smislu vrste aktivnosti u kojima učestvuju i okolnosti u kojima se to dešava, značajno menja. Da bi se razmotrili navedeni izazovi u radu se obrazlažu ove promene i iznosi se teza, koja se dalje potvrđuje i empirijskim nalazima o iskustvu onlajn publike digitalnih vesti, da koncept publike ipak ostaje relevantan za proučavanje medija...",
publisher = "Univerzitet u Beogradu, Fakultet političkih nauka",
title = "Digital media audeince : being informed on the internet, Publika digitalnih medija : informisanje na internetu",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_6775"
}
Ninković-Slavnić, D.. (2016). Digital media audeince : being informed on the internet. 
Univerzitet u Beogradu, Fakultet političkih nauka..
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_6775
Ninković-Slavnić D. Digital media audeince : being informed on the internet. 2016;.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_6775 .
Ninković-Slavnić, Danka, "Digital media audeince : being informed on the internet" (2016),
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_6775 .

Methodological Approaches to Study of Interactivity in Communication Journals

Milojević, Ana; Kleut, Jelena; Ninković, Danka

(GRUPO COMUNICAR, HUELVA, 2013)

TY  - JOUR
AU  - Milojević, Ana
AU  - Kleut, Jelena
AU  - Ninković, Danka
PY  - 2013
UR  - http://rfpn.fpn.bg.ac.rs/handle/123456789/402
AB  - The aim of this paper is to map out the research around the concept of interactivity, as well as to point out the dominant streams and under-researched areas. It is based upon the content analysis of methods employed in articles published in five top-ranking communication journals over five year period (2006-10). The review of methods applied in research of interactivity is based upon distinction between social interactivity, textual interactivity and technical interactivity. This classification is further developed by adding the category of levels of interactivity, which allows further classification of different mediated practices. This leads to specification of nine theoretical subsets of interactivity as the main categories of the analysis of research articles. Within this matrix we have situated diverse methods that respond to conceptually different types and levels of audience/users interactivity. The analysis shows that scholarly focus lies within the low textual and the high social interactive practices, whereas the high technical and high textual interactivity are under-researched areas. Investigations into the audience/users relations with texts are mainly orientated towards content analyses and surveys. High social interaction research is reviving the application of ethnographic methods, while the possibilities of technical interactivity are embraced not as an object but as a tool for research.
PB  - GRUPO COMUNICAR, HUELVA
T2  - Comunicar
T1  - Methodological Approaches to Study of Interactivity in Communication Journals
EP  - 102
IS  - 41
SP  - 93
VL  - 21
DO  - 10.3916/C41-2013-09
ER  - 
@article{
author = "Milojević, Ana and Kleut, Jelena and Ninković, Danka",
year = "2013",
abstract = "The aim of this paper is to map out the research around the concept of interactivity, as well as to point out the dominant streams and under-researched areas. It is based upon the content analysis of methods employed in articles published in five top-ranking communication journals over five year period (2006-10). The review of methods applied in research of interactivity is based upon distinction between social interactivity, textual interactivity and technical interactivity. This classification is further developed by adding the category of levels of interactivity, which allows further classification of different mediated practices. This leads to specification of nine theoretical subsets of interactivity as the main categories of the analysis of research articles. Within this matrix we have situated diverse methods that respond to conceptually different types and levels of audience/users interactivity. The analysis shows that scholarly focus lies within the low textual and the high social interactive practices, whereas the high technical and high textual interactivity are under-researched areas. Investigations into the audience/users relations with texts are mainly orientated towards content analyses and surveys. High social interaction research is reviving the application of ethnographic methods, while the possibilities of technical interactivity are embraced not as an object but as a tool for research.",
publisher = "GRUPO COMUNICAR, HUELVA",
journal = "Comunicar",
title = "Methodological Approaches to Study of Interactivity in Communication Journals",
pages = "102-93",
number = "41",
volume = "21",
doi = "10.3916/C41-2013-09"
}
Milojević, A., Kleut, J.,& Ninković, D.. (2013). Methodological Approaches to Study of Interactivity in Communication Journals. in Comunicar
GRUPO COMUNICAR, HUELVA., 21(41), 93-102.
https://doi.org/10.3916/C41-2013-09
Milojević A, Kleut J, Ninković D. Methodological Approaches to Study of Interactivity in Communication Journals. in Comunicar. 2013;21(41):93-102.
doi:10.3916/C41-2013-09 .
Milojević, Ana, Kleut, Jelena, Ninković, Danka, "Methodological Approaches to Study of Interactivity in Communication Journals" in Comunicar, 21, no. 41 (2013):93-102,
https://doi.org/10.3916/C41-2013-09 . .
1
6
9
7

Media representation of identities

Ninković-Slavnić, Danka

(Institut za usmeravanje komunikacija, Novi Sad i Univerzitet u Beogradu - Fakultet političkih nauka, Beograd, 2011)

TY  - JOUR
AU  - Ninković-Slavnić, Danka
PY  - 2011
UR  - http://rfpn.fpn.bg.ac.rs/handle/123456789/274
AB  - Media representation of identities has been both theoretically and socially relevant topic since 1960s when two important changes occurred. First, the shift in the social sciences and the humanities known as 'the cultural turn' pointed out 'meaning' as the central category for the understanding of human behavior, therefore all signifying practices, among them the representation of identities, became the subject of an intensive examination. Second, the human rights movements strongly emphasized the importance of symbolic power and started actions in order to change politics of the representation of marginalized groups. During the last four decades the huge attention has been paid to media and the significant amount of research was conducted with the aim to find out how media represent identities. This paper offers the categorization of the most frequent media strategies which are organized depending on whether they are prevailing practice in mass or minority media. The strategies of polarization, symbolic annihilation, accusation, media conformity and normalization are the most common in the mainstream mass media. Minority media, on the other hand, the most often use strategies of integration and commercialization. All analyzed strategies can be found in the internet content, but the internet also created new communication practices that changed media landscape and in order to understand those changes some interesting questions need to be answered. This article pays attention on the questions referring to identity representation, such as debates about a democratic potential of the internet, the characteristics of the online identity formation and the impact it has on the overall understanding of identity.
AB  - Medijska reprezentacija grupnih identiteta je i teorijski i društveno aktuelno pitanje od kraja šezdesetih godina prošlog veka. Tada je u društvenoj teoriji došlo do velike promene, naime 'kulturni obrt' izdvojio je 'značenje' kao centralnu kategoriju za razumevanje ljudskog ponašanja, a samim tim su prakse označavanja, uključujući i reprezentovanje identiteta, postale predmet intenzivnih proučavanja. U isto vreme, pokreti za ljudska prava su, ističući značaj simboličke moći, otpočeli borbu za drugačiju politiku reprezentacije do tada marginalizovanih grupa. Medijima, kao glavnim tvorcima značenja u savremenom svetu, posvećena je velika pažnja, a brojna istraživanja izvršena su sa ciljem da se utvrdi kako oni reprezentuju identitete. Za potrebe ovog rada napravljena je sistematizacija različitih politika reprezentacije i izdvojene su najzastupljenije medijske strategije. U mas-medijima su kao najčešće primenjivane uočene strategije polarizacije, simboličke anihilacije, okrivljivanja, medijskog konformizma i normalizacije, dok su, kao najprisutnije u medijima manjina analizirane strategija integracije i komercijalizacije. Nabrojane strategije mogu se uočiti i u sadržajima na Internetu, ali ovaj medij stvorio je nove komunikacione prakse koje nameću dodatna pitanja kada je o reprezentaciji identiteta reč. Između ostalog, otvara se debata o demokratskom potencijalu Interneta i mogućnosti komunikacije manjinskih mišljenja, kao i o karakteristikama onlajn identiteta i uticaju koji taj fenomen ima na proces reprezentacije i konstrukcije identiteta uopšte.
PB  - Institut za usmeravanje komunikacija, Novi Sad i Univerzitet u Beogradu - Fakultet političkih nauka, Beograd
T2  - CM - časopis za upravljanje komuniciranjem
T1  - Media representation of identities
T1  - Medijska reprezentacija grupnih identiteta
EP  - 37
IS  - 19
SP  - 15
VL  - 6
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfpn_274
ER  - 
@article{
author = "Ninković-Slavnić, Danka",
year = "2011",
abstract = "Media representation of identities has been both theoretically and socially relevant topic since 1960s when two important changes occurred. First, the shift in the social sciences and the humanities known as 'the cultural turn' pointed out 'meaning' as the central category for the understanding of human behavior, therefore all signifying practices, among them the representation of identities, became the subject of an intensive examination. Second, the human rights movements strongly emphasized the importance of symbolic power and started actions in order to change politics of the representation of marginalized groups. During the last four decades the huge attention has been paid to media and the significant amount of research was conducted with the aim to find out how media represent identities. This paper offers the categorization of the most frequent media strategies which are organized depending on whether they are prevailing practice in mass or minority media. The strategies of polarization, symbolic annihilation, accusation, media conformity and normalization are the most common in the mainstream mass media. Minority media, on the other hand, the most often use strategies of integration and commercialization. All analyzed strategies can be found in the internet content, but the internet also created new communication practices that changed media landscape and in order to understand those changes some interesting questions need to be answered. This article pays attention on the questions referring to identity representation, such as debates about a democratic potential of the internet, the characteristics of the online identity formation and the impact it has on the overall understanding of identity., Medijska reprezentacija grupnih identiteta je i teorijski i društveno aktuelno pitanje od kraja šezdesetih godina prošlog veka. Tada je u društvenoj teoriji došlo do velike promene, naime 'kulturni obrt' izdvojio je 'značenje' kao centralnu kategoriju za razumevanje ljudskog ponašanja, a samim tim su prakse označavanja, uključujući i reprezentovanje identiteta, postale predmet intenzivnih proučavanja. U isto vreme, pokreti za ljudska prava su, ističući značaj simboličke moći, otpočeli borbu za drugačiju politiku reprezentacije do tada marginalizovanih grupa. Medijima, kao glavnim tvorcima značenja u savremenom svetu, posvećena je velika pažnja, a brojna istraživanja izvršena su sa ciljem da se utvrdi kako oni reprezentuju identitete. Za potrebe ovog rada napravljena je sistematizacija različitih politika reprezentacije i izdvojene su najzastupljenije medijske strategije. U mas-medijima su kao najčešće primenjivane uočene strategije polarizacije, simboličke anihilacije, okrivljivanja, medijskog konformizma i normalizacije, dok su, kao najprisutnije u medijima manjina analizirane strategija integracije i komercijalizacije. Nabrojane strategije mogu se uočiti i u sadržajima na Internetu, ali ovaj medij stvorio je nove komunikacione prakse koje nameću dodatna pitanja kada je o reprezentaciji identiteta reč. Između ostalog, otvara se debata o demokratskom potencijalu Interneta i mogućnosti komunikacije manjinskih mišljenja, kao i o karakteristikama onlajn identiteta i uticaju koji taj fenomen ima na proces reprezentacije i konstrukcije identiteta uopšte.",
publisher = "Institut za usmeravanje komunikacija, Novi Sad i Univerzitet u Beogradu - Fakultet političkih nauka, Beograd",
journal = "CM - časopis za upravljanje komuniciranjem",
title = "Media representation of identities, Medijska reprezentacija grupnih identiteta",
pages = "37-15",
number = "19",
volume = "6",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfpn_274"
}
Ninković-Slavnić, D.. (2011). Media representation of identities. in CM - časopis za upravljanje komuniciranjem
Institut za usmeravanje komunikacija, Novi Sad i Univerzitet u Beogradu - Fakultet političkih nauka, Beograd., 6(19), 15-37.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfpn_274
Ninković-Slavnić D. Media representation of identities. in CM - časopis za upravljanje komuniciranjem. 2011;6(19):15-37.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfpn_274 .
Ninković-Slavnić, Danka, "Media representation of identities" in CM - časopis za upravljanje komuniciranjem, 6, no. 19 (2011):15-37,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfpn_274 .