Prikaz osnovnih podataka o dokumentu
Reforme organizacije i podele nadležnosti grada Beograda (2000-2022)
dc.creator | Đorđević, Snežana S. | |
dc.date.accessioned | 2024-03-14T10:20:27Z | |
dc.date.available | 2024-03-14T10:20:27Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.isbn | 978-9926-410-78-0 | |
dc.identifier.uri | http://rfpn.fpn.bg.ac.rs/handle/123456789/1212 | |
dc.description.abstract | Predmet ovog članka je prikaz reformi organizacije i funkcionisanja grada Beograda posle 2000 godine, sa naglasačkom na sadašnje stanje. Najvažniji deo ove analize je način podele nadležnosti između države, grada i gradskih opština kao i mesnih zajednica kao pod-opštinskog nivoa lokalne vlasti. Rad po strukturi prati bitne aspekte sistema lokalne vlasti: status, izbori, organizacija vlasti, nadležnost, finansiranje, u manjoj meri službe, pružanje usluga ali većina ovih tema je integrisana u tekst. Naglasak je stavljen na podelu nadležnosti i donekle na finansijsku regulativu. Cilj rada je da se analiziraju instrumenti demokratizacije (mogućnost uključivanja građana u odlučivanje) i razvoja preduzetničkih kapaciteta grada Beograda, jer on ima veće potencijale od drugih jedinica lokalne samouprave u Srbiji da obezbedi veći opseg i bolji kvalitet usluga usled ekonomije obima. Istraživačko pitanje: Da li je model organizacije Beograda dovoljno demokratski, do koje mere je decentralizovan (posebno u pogledu podele nadležnosti između grada i gradskih opština kao i forme neposrednog uključivanja građana u procese odlučivanja) i da li načelno odgovara potrebama građana i zajednice (usluge krojene prema potrebama građana)? Metode: U radu će se koristiti analiza sadržaja dokumenata (pravne regulative i zakonskog modela uređenja grada) kao i studija u ovoj oblasti, zatim komparativna iskustva uređenja Beograda iz raznih faza razvoja i sinteza (dedukcija) svih iskustava u neka opštija znanja koja se mogu koristiti u poboljšanju organizacije Beograda ali i drugih gradova. Ovaj članak je urađen kao studija slučaja Beograda. Autorka je u radu koristila svoja višedecenijska iskustva iz reformi uređenje Beograda (decentralizacija, demokratizacija, modernizacija upravljanja). Za ovaj tekst su od velikog značaja brojne javne rasprave i razgovori sa funkcionerima gradskih opština i grada iz svih faza reformi kao i u sadašnjem trenutku. Oni daju ovoj studiji jaču vezu sa životnim i praktičnim problemima, izazovima i napravljenim rešenjima. Očekivani rezultati: Ova analiza je dobra osnova za učenje drugih gradova iz iskustva - dobre ali i loše prakse funkcionisanja Beograda. | sr |
dc.language.iso | sr | sr |
dc.publisher | Sarajevo : Akademija nauka i umjetnosti Bosne i Hercegovine | sr |
dc.rights | closedAccess | sr |
dc.source | Političko-pravni i zakonski položaj Grada Sarajeva u sistemu lokalne samouprave u Bosni i Hercegovini. Mogućnosti reforme nadležnosti i teritorijalne organizacije | sr |
dc.subject | podela nadležnosti grada Beograda | sr |
dc.subject | decentralizacija | sr |
dc.subject | demokratičnost | sr |
dc.subject | subsidijaritet | sr |
dc.subject | participativno odlučivanje | sr |
dc.title | Reforme organizacije i podele nadležnosti grada Beograda (2000-2022) | sr |
dc.type | bookPart | sr |
dc.rights.license | ARR | sr |
dc.citation.epage | 150 | |
dc.citation.spage | 130 | |
dc.identifier.rcub | https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfpn_1212 | |
dc.type.version | publishedVersion | sr |