dc.creator | Kinđić, Zoran | |
dc.date.accessioned | 2022-07-14T12:48:31Z | |
dc.date.available | 2022-07-14T12:48:31Z | |
dc.date.issued | 2006 | |
dc.identifier.issn | 0353-5738 | |
dc.identifier.uri | http://rfpn.fpn.bg.ac.rs/handle/123456789/871 | |
dc.description.abstract | Autor razmatra Adornovo tumačenje strategije moderne umetnosti u njenom pokušaju odolevanja postvarenom svetu. Ovu strategiju moderne umetnosti frankfurtski mislilac označava kao mimezis postvarenja, uvernen da umetnost može oponirati stezi ukletosti jedino ukoliko se identifikuje s njom. Apstraktnost, disonantnost i nihilizam moderne umetnosti Adorno shvata upravo kao mimezis postvarenja. Cilj moderne umetnosti je da vlastitom ružnoćom razobliči prikrivenu „ružnoću“ sveta, da svojom šokantnošću trgne recipijenta iz konformistièkog dremeža. Razmotrivši Adornovo tumačenje strategije moderne umetnosti, autor primeæuje da se i ona, nakon početnih uspeha, pokazala nedoraslom vladavini instrumentalnog uma, tj. svetu koji počiva na apstraktnom principu razmene. | sr |
dc.language.iso | sr | sr |
dc.publisher | Institut za filozofiju i društvenu teoriju | sr |
dc.rights | openAccess | sr |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.source | Filozofija i drustvo | sr |
dc.subject | postvarenje | sr |
dc.subject | mimezis | sr |
dc.subject | umetnost | sr |
dc.subject | disonanca | sr |
dc.subject | apstraktnost | sr |
dc.subject | nihilizam | sr |
dc.subject | neidentično | sr |
dc.title | Mimezis postvarenja - o Adornovom tumačenju strategije moderne umetnosti | sr |
dc.type | article | sr |
dc.rights.license | BY | sr |
dc.citation.epage | 162 | |
dc.citation.issue | 29 | |
dc.citation.spage | 151 | |
dc.identifier.doi | 10.2298/FID0629151K | |
dc.identifier.fulltext | http://rfpn.fpn.bg.ac.rs/bitstream/id/2066/ZKMP.pdf | |
dc.type.version | publishedVersion | sr |